2022. január 06. | 14:49

Áron kifizette a tanulópénzt, de a szerelők kóklerek, ezért a Focus még mindig füstöl és néha melegszik a motorja. Az eladás nehéz lesz, de várja őt egy szívó benzines egyterű.

„Kedves Marci!

 

A történet legelején kezdem, életem első autójaként vettem egy 2006-os Ford Focus 1.8 TDCI-t. Ez már lassan 5 éve történt, és sajnos nagyon rossz döntés volt. Porlasztót újíttattam kétszer is, EGR-t és komplett hűtőventilátort cseréltettem benne, a futóműhöz többször hozzá kellett nyúlni, így az akkor 1,15 millióért vásárolt autóra összesen ráköltöttem 2 millió forintot két nagyobb és sok kisebb beavatkozás során.

 

A fentiek ellenére nagy gázra, illetve induláskor még mindig füstöl a motor, az olaj a napokban elkezdett csepegni, a klíma nagyon gyengén működik, leállásnál már van hangja a kettőstömegűnek, és érdekes az is, hogy nyáron, ha megy a klíma és 130km/órával haladok, néha 5 másodpercre felugrik a vízhőfok maximumra, majd utána rendeződik a jelenség. 

 

Hibakód nincs, a szerelők csak találgatnak, de cseréltek már jeladót, vízcsöveket, a ventilátort; egyedül a termosztátot nem. Elegem van a sorozatos problémákból és az állandó költségből, szeretném megtudni, hogy mennyiért tudnám eladni a Focust minden hibáját ismertetve. 300 ezer forintra gondoltam, ez reális lehet? 

 

Miután megszabadultam a beteg Focustól, szeretnék 3-3,5 millió forintért szeretnénk 7 személyes autót vásárolni, aminek megbízható a motorja és lehetőleg se kettőstömegű, se turbó, se porlasztó, se hasonló kópéságok nincsenek benne. Jelenleg évi három alkalommal indulunk 1000 km-es útra és ovi/bolt/ház járatra használnánk az új autót a hétköznapokon. A 2014-es Opel Zafirákat 1,8-as szívó benzines motorral nézegetem. Esetleg tudsz ajánlani hasonló autót? Az 1,8-as Opel Zafiráknak van típushibája?

 

Köszönöm Válaszod!
Áron”

Ford Focus
A kép illusztráció

Kedves Áron!

A rossz hírem az, hogy a Focusnak vége, bár ahogy olvasom, ez az ön számára is kezd körvonalazódni. Ha mégis úgy döntene, hogy pénzt kér az autóért, előre bocsájtom, hogy a hibák felsorolása után egy fillért sem fog kapni érte. Ezeket a jellemzően idős és problémás autókat olyanok veszik, akik nincsenek annyira eleresztve anyagilag, hogy „eleve hibás” gépjárművet vásároljanak és egy illúziót kergetnek, amit ön a vallomása pillanataiban eloszlat az érdeklődőben, míg végül az illető továbbáll. Egy próbát azért megér a minden kártyát kiterítő hirdetés, de javaslom, hogy az érdeklődőkkel ne otthon és ne egyedül találkozzon majd.

Jó hír viszont, hogy a 3-3,5 millió forintos keretből már értelmezhető évjáratú és minőségű autót lehet vásárolni, ami szerintem nem ez a Zafira lesz. A Zafira második (B) szériája 2005 óta rója az utakat, ami lassacskán tizenhét éves konstrukciót jelent. Ez önmagában nem lenne probléma, de én ebben az árkategóriában mégis inkább valami fiatalabb dizájnt keresnék, mert hiába szerepel majd a forgalmiban a 2014-es gyártási év, az autó mégis egy a kétezres években konstruált paripa marad minden szempontból (extrák, biztonság, szigetelés, stb.). 

Az ön helyében ránéznék a következő típusokra: Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo, Chevrolet Orlando 1.8i, Toyota Verso. A Zafira Tourer merőben új konstrukció és az 1.4 turbómotor nálunk sosem mutatott problémákat. Az Orlando szintén slágernek számít évek óta és egy olcsón fenntartható egyszerű típus, a szent grál pedig a Toyota Verso, ami a családos örök élet megtestesítője. 

Mindenek előtt viszont felhívnám a figyelmét, hogy a hétszemélyes kivitelek mindig drágábbak, mint ötszemélyes társaik, ugyanakkor a hátsó üléssor gyakran használhatatlanul kicsi és egy ráfutásos baleset esetén veszélyes is. Inkább maradnék az ötszemélyes kialakításnál, cserébe a csomagtartó is sokkal tágasabb marad és még a felárat sem kell kifizetni a kompromisszumos plusz két ülésért.

Kellemes vásárlást kívánok, ja és előtte gyors megválást a Focustól!

Üdv:
Marci