2022. április 16. | 18:39

Klasszikus flame war várhat: a kezdő lövést használtautó-tanácsadónk, Marci adja, aki szerint pokolra jut az olvasó, ha egy Corollából átül egy használt Insigniába. Tényleg ennyire rossz a típus?

„Kedves Marci!

A közeljövőben tervezem második autóm megvásárlását és ebben kérném a tanácsodat. Jelenleg egy 2002-es Corolla Verso 1.6 VVT-i tulajdonosa vagyok, tavaly körülbelül 35 ezer kilométert tettem meg vele, főleg autópályán, 50 kilométernél hosszabb távokon. Idén azonban jórészt autópályán kell majd közlekednem, éves szinten 40 ezer kilométer körül, ezért döntöttem amellett, hogy váltanék egy takarékosabb autóra, amivel kényelmesebb hosszabb távokat utazni.

A Corollában nincs tempomat, illetve hatodik sebességfokozat híján autópályan nagyon megugrik a fogyasztása is. Leginkább az Opel, (Angliában, ahol venném Vauxhall) Insignia első generációját néztem, facelift előtti és utáni (2010 és 2014 közötti) példányokat is. Adott esetben a dízelektől sem riadnék vissza.

Neked mi a tapasztalatod ezzel a típussal? Mennyire megbízhatóak 2.0 CDTI és 2.0 CDTI ecoFlex motorok? Inkább benzinest lenne érdemesebb választanom? A fiatalabb példányok, amiket 90-125 ezer futott mérfölddel (144-200 ezer km) kínálnak, milyen kockázatokat rejthetnek? A típusnál van olyan, amire kifejezetten érdemes majd odafigyelnem vásárláskor?

Válaszodat előre is hálásan köszönöm: Péter”

Opel Insignia
A kép illusztráció (Forrás: Opel)

Kedves Péter!

Andris kollégám épp mellettem ül, és megmutattam neki is a leveled. Az Insigniáról alkotott együttes véleményünk, hogy a típus forgalmazásába ment tönkre a gyártó, amit Opelnek hívtak. Nyilván nem volt ennyire egzakt a helyzet és nem lehet az egészet az Insigniára kenni, de ritka rossz minőségével biztos, hogy sokat lökött a szakadék felé tartó márka fékevesztett szekerén.

A szívó benzines példányok még csak-csak elvannak komolyabb probléma nélkül (néha egy kis kábelköteg csere, stb…) és ha sikerül megbarátkoznod a lomhasághoz társuló magas üzemanyag- és olykor olajfogyasztással, akkor igazán jó társra lelhetsz bennük. A dízelek és a turbó benzinesek viszont az autógyártás igazi szemetei, és ezt az áruk is tükrözi.

A számtalan Insignia-tulajdonos beszámolója és az áttekintett szervizszámlák után rá kellett jönnünk, hogy kétféle példány létezik a használtpiacon. Az egyikben cseréltek már motort garanciában (vagy utólag), a másikban pedig épp szükséges. Azt javaslom, hogy ne gondolkodj ilyen istencsapásában, mert nem elég, hogy kisebb vagyonokat fogsz elkölteni az Opelre, cserébe eladni sem lehet majd normális áron, vagy ha igen, akkor olyanoknak, akik a nevét sem tudják kimondani. (Ignisszia, Ignáciá, Inisszia, Inszájtnia)

A legjobb, ha vásárláskor arra figyelsz, hogy ne vedd meg. Nézegess inkább Honda Accordot, Toyota Avensist vagy esetleg Volkswagen Passatot, illetve Skoda Octaviát!

Sok sikert,

Drukkolok,

Marci