2021. május 24. | 15:23

Nem vagy kész az elektromos korszakra? Íme néhány ajánlat, ha valami egyedi, időtálló, karakteres motorral szerelt autót akarsz. Figyelem, a cikk nem tekinthető befektetési tanácsadásnak!

Volkswagen Passat W8

A kép csalóka, hiszen ez nem egy mezei Passat, ugyanis a motorháztető alatt egy 4,0 literes, W8-as, 275 lóerős motor lapul, amit mindössze 4 évig gyártottak és a Passat privilégiuma volt. A hazai használtautó-piac nem is kínál ilyen motorral szerelt modellt, a németeknél 2500-3000 eurótól indul az áruk.

Alfa Romeo GTV

Az Alfa Romeo GTV (Grand Turismo Veloce) az Alfetta GTV génjeit igyekezett továbbvinni, és számos díjat be is söpört 1995 és 2006 között. A 2,0 literes, 153 lóerős Twin Spark motorral volt elérhető eleinte, azonban a 3,0 és 3,2 literes, akár 237 lóerős, V6-os Busso motorral érheti a legtöbbet. Itthon 700 000 forint jelenleg a legolcsóbb, a 3,0 literes motorral szerelt példányokért pedig alsó hangon 3 millió forintot is elkérhetnek.

Lexus LS 400

A Lexus LS első generációja 1989 és 1994 között készült, a gépteremben pedig egy 3986 köbcentis, 250 lóerős, V8-as szívómotor kapott helyet, mely selymességéről és megbízhatóságáról vált híressé. Az UZ motorcsaládot egészen 2013-ig gyártották és számos Toyotában, Lexusban elérhető volt, akár 500 lóerős teljesítményt produkálva. Az első generációs LS-ekért már itthon is elkérik a 2-3 millió forintot.

BMW E46 M3

Lassan youngtimer korba lép az E46, a hathengeres, benzines változatok ára az egekbe szökött, igaz a 20i talán még megfizethető. A potens M3 3,2 literes, sorhatos motorja 340 lóerőt teljesít, és 5,4 másodperc alatt futja a 0-100-at, áruk itthon is 6-8 millió forintról indul.

Aston Martin DB9

A DB9 beltere lehet, hogy idejét múlt, de az 5,9 literes V12 sosem lesz az. A convertible változat is jó befektetés lehet, főleg, ha sikerül kifogni egy manuális váltóval szerelt kivitelt. Áruk itthon 15-20 millió forint között alakul.

Maserati GranTurismo

Pininfarina-dizájn, Ferrari-féle 4,7 literes V8-as. Kell ennél több? 440 lóerő és 4,9-es 0-100-as sprint, a végsebessége pedig 295 km/h. A hazai piacon 11 és 19 millió forint környékén már hozzá lehet jutni az olasz telivérhez.

Mazda RX-8

Semmihez sem hasonlítható, japán sportkupé, 1,3 literes Wankel-motorral. Könnyű megkotlott példányokat találni és érdemes jól utána járni a Wankel-motor igényeinek, gyenge pontjainak, mielőtt valaki belevág egy ilyen projektbe. Az áruk jelenleg 1,2-3,2 millió forint között alakul a magyarországi piacon.

Annyi mindensetre biztos, hogy az egyes modellek állapota más és más. Komoly fejfájástól kímélheti meg magát az ember, ha körültekintően jár el vásárlás előtt. Egy állapotfelmérés jó döntés lehet, mielőtt az adásvételi szerződés aláírásra kerül. 

Szeretnél többet megtudni egy ilyen járműelemzésről? Akkor az alábbi videó neked szól.