2020. december 17. | 09:52

A Bugatti sorsa ellenben még mindig kérdéses.

A Volkswagen-csoport nem titkolja, hogy számára az elektromos autók gyártása és az önvezető járműtechnológia fejlesztése lesz a prioritás a következő évtizedekben. Ebből kifolyólag egyre nehezebb helyet szorítani a költségvetésben az olyan prémiummárkák számára, melyek sok pénzt égetnek el tevékenységükkel. Ezen márkák közé tartozik a Bugatti, a Bentley, a Ducati és a Lamborghini is. Utóbbi három kezét azonban egyelőre nem engedi el a Volkswagen.

Az autóiparban tapasztalható szemléletváltás (az autógyártók egymás után lépnek rá a villanyosítás útjára) miatt már korábban felröppent a pletyka, miszerint a VW-csoport megválna az imént említett márkáktól, hogy a rájuk szánt pénzforrásokat az elektromos autók gyártására tudja fordítani (tegyük hozzá, hogy az EU is kényszerhelyzetbe hozza a gyártókat az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normákkal).

A Volkswagen-csoport most pontot tett találgatások végére azzal, hogy kijelentette, a Bentley, a Ducati és a Lamborghini is marad a kötelékében. Az viszont beszédes, hogy a hír bejelentésekor a Bugattiról nem esett szó. Német források úgy tudják, hogy a VW előrehaladott tárgyalásokat folytat a horvát sportautó-specialista Rimac vállalattal a Bugatti eladásáról. Úgy hírlik, hogy a Volkswagen igazgatósága már hónapokkal ezelőtt áldását adta az üzletre.

A jól értesültek szerint a Bugatti egy része technikailag még az eladás után is kapcsolódna a VW-konszernhez, tekintve, hogy a Porschénak 15,5 százalékos részesedése van a Rimac vállalatban. A Car Magazine pedig arról írt, hogy a Porsche befolyása tovább nőne a horvát márkában, ez ugyanis része az alkunak (49 százalékos részesedésről szólnak a híresztelések). A Bugatti pedig elektromos márkává válhat a Rimac fennhatósága alatt.

A Bugatti mellett egyébként az Italdesign sorsáról sem ejtett szót a Volkswagen, így egyelőre nem tiszta, mit tartogat a jövő az olasz tervezőcég számára. Ami viszont biztos, hogy a Bentley-t 2021 márciusától az Audi veszi a szárnyai alá (jelenleg a Porsche irányítja a brit márkát). Ez azt jelenti, hogy a következő években a Bentley és az Audi viszonya szorosabbra fűződik, mielőtt előbbi teljesen elektromossá válik, a tervek szerint 2030-ra, vagyis a mostani évtized végére.

A Volkswagen azt is közölte, hogy átalakul a wolfsburgi főüzeme, azt továbbfejlesztik és jelentősen automatizálják az autógyártási folyamatokat. A németek fel akarják venni a versenyt a Tesla Berlinben épülő gyárával, ezért felpörgetik az előállítási folyamatokat, hogy minél gyorsabban tudjanak minél több villanyautót legördíteni a gyártósorról.

Motor Authority

Car Magazine