2019. augusztus 12. | 17:20

Egyik sem taxi, mégis sárgák, és ez nagyonon is rendben van így.

Honda NSX

Az eredeti Honda NSX esetében „Spa Yellow” volt a sárga festés elnevezése, az új esetében „Indy Yellow-t” kell bepipálni, ha valaki ilyen színre vágyik. Bizonyára te is tudod, az első generációs NSX kifejlesztésében aktívan részt vett a kor Forma-1-es világbajnoka, Ayrton Senna is. Talán ennek is köszönhető, hogy a végeredmény egy zseniális sportautó lett.

Porsche Cayman

A Porschék hagyományosan jól néznek ki sárgában, nincs ez másként a Porsche Cayman esetében sem. A gyártó legkisebb modelljét ráadásul sokan többre tartják, mint a nagyobb és jóval drágább 911-est, mert versenypályán sokkal kezesebben és virgoncabban működik, mint a nagytestvér.

Ford GT

Az 1967-es Le Mans-i 24 óráson az előkelő negyedik helyen végzett az akkori Ford GT sárga alapon fekete csíkos fényezéssel. Úgy látszik, ez a színkombináció az újnak is jól áll. Az aktuális modell 3,5 literes, V6-os motorja a Ford F-150-ből származik, igaz, a sportautóban kicsit reszeltek rajta, hogy képes legyen 650 lóerőt teljesíteni.

RUF CTR Yellowbird

A Porschék átépítésére szakosodott tuningcég első igazán ismert modellje a sárga színű CTR Yellowbird volt (hátul). Előtte annak utódja, a CTR 2017 látható a képen. A régebbi modell végsebessége 342 km/h, míg az újabb akár 360 km/órával is száguldhat. Nem rossz értékek ezek a retró kinézetű vasaktól.

Ferrari 206 Dino Competizione

Az 1967-es modellből mindössze egyetlen prototípust készített a Ferrari. Egészen 2007-ig az olaszországi Pininfarina múzeumban állt, majd hosszas szervezést követően az Egyesült Államokba került. A kivételes autót egy gyűjtő vásárolta meg, aki ahelyett, hogy egy garázsba állította volna, hogy ott porosodjon, rendszeresen használja is a sportkocsit. Állítólag már több mint 30 000 km-t rakott az autóba.

Fittipaldi Motors EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina

A híres F1-es autóversenyző, Emerson Fittipaldi által megálmodott autót kifejezetten versenypályára szánták. A motor, a váltó, az aerodinamika mind-mind úgy lettek kitalálva, hogy a sportautó által nyújtott élmény minél inkább megközelítse a Forma-1 szintjét. A 600 lovas versenyautó teljesen megfelel a FIA előírásainak, tehát akár hivatalos versenyeken is indulhatna.

Lamborghini Aventador SVJ

Naná, hogy felkerült a listára a Lamborghini Aventador SVJ. A szuperautó igazából bármilyen színben ütős, de kétségkívül sárgában a legfeltűnőbb. A típust kezdetben 700 lóerő repítette (Aventador LP 700-4), majd az évek során a teljesítménye egészen 770 lóerőig nőtt (SVJ). A motor egy 6,5 literes, szívó V12-es, mely egy 7 fokozatú váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

Ferrari F12 TDF

A mindössze 799 példányban készült Ferrari F12 TDF (Tour de France) egy speciálisan versenypályára gyártott verzió volt. Az olaszok ezzel a 780 lóerős modellel állítottak emléket az 1899 és 1986 között megrendezett Tour de France autóverseny-sorozatnak, melyet sok alkalommal a Ferrari nyert meg.

Dodge Demon

Dodge Demon a Challenger SRT Hellcat csúcsmodell még tovább reszelt változata volt, fejlesztésekor egyetlen egy cél lebegett a mérnökök szeme előtt: a gyorsulási versenyek királya kell, hogy legyen az autó. Ennek megfelelően számtalan módosítást eszközöltek rajta, többek között 850 lóerőre emelték a 6,2 literes, V8-as motorjának erejét.

Autozam AZ-1

Az Autozam a Mazda kisautókat gyártó almárkája volt. A kis sárga sportkocsi arról volt híres, hogy ajtói sirályszárnyasak voltak, mozgatásáról pedig egy Suzuki eredetű, 657 köbcentis turbómotor gondoskodott 64 lóerővel. Ha gyors nem is, de ebben a sárga színben legalább feltűnő volt.

Audi R8

Ha a V10-es szuperautó hangja valakinek nem lenne elég figyelemfelkeltő, akkor érdemes elgondolkodni a sárga fényezésen. Az 540 és 610 lóerős verziókban elérhető modell különlegessége, hogy karosszériáját karbonból és alumíniumból készítik a minél kisebb önsúly érdekében, továbbá technikája több mint 90%-ban megegyezik a Lamborghini Hurracánéval.

Chevrolet Corvette C7

Természetesen a Chevrolet Corvette-nek bérelt helye van egy ilyen listán és be kell vallanom, én is ebben a sárga színben rendelném, ha épp egy ilyenre vágynék. 

Ferrari 488 Pista

Ismét egy Ferrari és ismét sárga színben. Jól mutatja a fényezés sikerességét, hogy a piros mellett ebben a színben rendelik a legtöbb Ferrarit. A Pista egy pályára optimalizált verzió, a megfelelő teljesítményről egy 3,9 literes V8-as motor turbómotor gondoskodik 720 lóerővel.

Hennessey GT350 R

Ez nem ám a sima Ford Mustang a sima 5,0 literes, V8-as motorral. Nem is a pályára optimalizált, felerősített verzió (GT350) és még csak nem is a még tovább javított GT350R. Ez kérlek szépen itt a Hennessey által megálmodott Ford Mustang csúcsverziója, orrában egy 860 lóerősre húzott V8-assal, és a menetteljesítményekhez illő rikító festéssel.

Toyota Supra

Az ötödik generációs Toyota Supra hosszú szünet után mutatkozott be, miután az előd gyártását 2002-ben befejezték. 17 évvel később, 2019-ben jött ki az aktuális modell, de kisebbfajta felfordulást okozott az autórajongók körében azzal, hogy orrában a 2,0 és a 3,0 literes motorok BMW származékok. Aggodalomra azonban semmi ok, a japán mérnökök zsenialitását igazolja, hogy azonos motorral szerelt BMW Z4-nél gyorsabb a Supra, mind versenypályán, mind gyorsulásban.