2020. március 31. | 10:42

A fejlesztésben a Toyota is részt vesz.

A BMW „i Hydrogen Next” elnevezésű projektjét 2022-ben szeretnék befejezni, amelynek eredményével egy kisszéria készülne az üzemanyagcellás X5-ből, amolyan teszt jelleggel. Korábban már eljátszott a BMW a hidrogénes hajtás gondolatával, hiszen a 2000-es évek közepén a 7-es sorozatból készítettek üzemanyagcellás prototípust. A jelenlegi X5 alapjaira épülő koncepciót még a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatták be, most pedig további részletek derültek ki a modellről.

A SUV 369 lóerőnyi elektromos teljesítményt produkál, amelyből 168-at az üzemanyagcella biztosít, miközben a kipufogóból csak víz távozik. Az elektromos hajtáslánc egyébként az újonnan fejlesztett iX3-ban is hasonló, a hidrogént pedig két, 700 bár nyomású tartályba lehet „betölteni” nagyjából 3-4 perc alatt. Összesen 12 kiló hidrogénnel lehet így gazdálkodni, a tankolás ideje pedig nem sokkal hosszabb, mint egy hagyományos benzines vagy dízel jármű esetében. A részletes működésről az alábbi videóban hallhatsz többet.

A 2022-es tesztidőszak után, ha lesz megfelelő kereslet a hidrogénes X5-re, akkor 2025-ben a sorozatgyártású kivitel is bemutatkozhat. A bajorok egyébként 2013 óta dolgoznak együtt a Toyotával az üzemanyagcellás járművek fejlesztésén. A japánok a Mirai hidrogénautó bevezetésével egyébként nagy lépést tettek előre, hiszen a 2015-ös bemutatása után hamarosan bemutatkozik a modell második generációja.