2019. június 01. | 12:45

Ez az év valóságos mélyrepülés a Ferrarinak, ha ez nem lenne elég drámai még a pilótáik is egymást nyírják

A szezon eddigi történései röviden

Leclerc már Ausztráliában, első Ferraris versenyén beállt Vettel mögé, de nem önszántából! A futamon más taktikán volt a két autó, ezért a vége fele az újonc sokkal frissebb gumikkal rendelkezett. Ráesett Vettelre, de nem előzhette meg, mert a csapat beintett neki.

A Bahreini Nagydíjon a poleból rajtolt, azonban az erőforrás meghibásodott, így be kellett érnie a harmadik hellyel. Jó, ez technikai hiba volt, de elég szerencsétlenül jött ki.

Kínában ismét a pit wallról osztotta le a kártyákat a csapat, ugyanis a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel úgy ítélte meg, hogy ő gyorsabb Leclercnél. Végül engedtek is neki és kiadták a csapatutasítást, ami nem aratott elsöprő sikert. A monacói körökön keresztül autózott a német mögött, majd be is szólt a csapatnak emiatt.

Bakuban egy rossz taktikai lépés keserítette meg a vörösök ifjoncának életét, sokáig az élen haladt, de a gumik megadták magukat, ezért kihozták a boxba. Végül az ötödik helyen futott be. Míg Vettel felállt a dobogóra.

Barcelonában végre a monacóit favorizálta a csapat, így engedték, hogy megelőzze Vettelt, azonban később mégis vissza kellett adnia a kapott pozíciót. De mindezt későn, Binotto szerint a dobogót is megcsíphették volna Leclerccel.

A Monacói Nagydíjon viszont minden eddiginél fatálisabb hibát követett el a csapat! A Q1 elején Leclerc futott egy viszonylag jó kört, így az autójában ülve várakozott, miközben mindenki azzal volt elfoglalva, hogy Vettel tovább jusson a Q2-be, "elfeledkeztek" a hazai futamán induló újoncról. A német az utolsó pillanatban csapattársát kiütve fért be a 15-be.

Ezután a csalódott pilóta még elfogadható választ sem kapott a csapatfőnöktől, ami olaj volt a tűzre. Végül agresszív előzéseinek az lett a vége, hogy leamortizálta a Ferrarit, így hazai pályán nullázott.

A jelenlegi helyzet

Az egyik olasz lap értesülései szerint a 21 éves pilóta menedzsmentje és a csapat közötti viszony mélypontra került a monacói történések után. Elképzelhető, hogy ez nem csak alaptalan lázongás, két élcsapat is komolyan vette ezt a helyzetet, ami azért is érdekes, mert a Red Bullnál és a Mercedesnél is lehet üresedés a szezon végén.

A csapatvezetés elítéli Leclerc versenyen mutatott hozzáállását, többet ért volna, ha behozza az autót egy darabban esetleg pár ponttal egyetemben. A szombati időmérős baki után, azonban két mérnököt is lefokoztak. Ezzel effektíve elismerve, hogy ők hibáztak.

Vettel oldaláról is érdekes pletykák kaptak szárnyra a monacói paddockban. A négyszeres világbajnoknak 2020 végéig van szerződése a Ferrarinál, ennek ellenére a 2019-es szezon végén már szögre akaszthatja a sisakot. Ennek oka az elmúlt évek sikertelenségei, illetve nem tud mit kezdeni Leclerccel. Ezt alátámasztja egy angol szakújságíró is.

"A monacói paddockban terjedő pletykák közül a legmegdöbbentőbb az volt, hogy Sebastian Vettel fontolgatja, hogy az év végén, 31 évesen visszavonul az F1-ből" – írja a veterán angol újságíró, Joe Saward.

Ezeket mindig helyén kell kezelni, de ha valóban így lenne, akkor több jogos kérdés is felvetődik. Az első és legfontosabb, hogy ki jönne a helyére? Saward értesülései szerint Sergio Perez, Kevin Magnussen, Romain Grosjean és Valtteri Bottas neve merült fel eddig.

Érdekes az előállt helyzet, ugyanis mind a két pilóta távozással "fenyegeti" csapatát, abban az esetben, ha valami nem változik. Vettelnek kényelmes dolga volt Kimi Räikkönen csapattársaként, a finn elautózgatott és nem zavarta. Idén azonban megkapta a nyakába a fiatal és ambiciózus monacóit, aki sokkal nagyobb ütemben képes fejlődni 10 évvel idősebb csapattársához képest. Ezt pedig nem tudja helyén kezelni a négyszeres világbajnok.

Én nagyon bíztam abban, hogy Leclerc jól fog szerepelni és eddig úgy tűnik, hogy megközelíti Vettel szintjét, ami nagyon jó!  A monacói higgadtsága egészen a hazai versenyéig kitartott, piszok jól kezeli a nyomást és keveset hibázik elég csak a bahreini esetre gondolni. Sok tapasztaltabb pilóta összetört volna, de ő behozta az SF90-et a dobogóra.

Ezzel szemben Sebastian Vettel se nem higgadt se nem ambiciózus, mindig "nyafog" valamiért. Ugyan idén csak egyszer hibázott, de akkor viszonylag nagyot, amikor a Hamilton elleni csata hevében megforgott. A nyers tempója sem kimagaslóan jobb csapattársánál.

Többször felröppent egy szóbeszéd Vettel szerződésével kapcsolatban, miszerint van egy pont, ami kimondja, hogy ő a csapat elsőszámú pilótája. Ezt többször is tagadta Binotto, akárcsak a pilóta menedzsmentje. Viszont látva az idei szappanoperát, elképzelhető, hogy van valóság alapja.

Kíváncsian várom, hogy a csapat hogyan oldja meg a kialakult helyzetet. Mind a két pilóta egyértelműen kijelentette, nem jó számára a jelenlegi állapot. Egy ekkora alakulatnál ezt a fejetlenséget nem engedhetik meg maguknak.

Nagyon az az érzésem, hogy egyikőjük lehet még szezon közben távozik a vörös istállótól, ez persze több pont miatt sem lenne kifizetődő, de még mindig ott vannak a Vettel visszavonulásáról szóló hírek.

Ha odáig fajulnak a dolog, hogy egyikük maradhatna csak, én úgy gondolom, hogy ha a Ferrari hosszú távra tervez, a racionális választás Charles Leclerc lenne, aki jóval kevesebb tapasztalattal is hozza Vettel szintjét. Nem mellesleg az új pilótageneráció egyik legkiemelkedőbb tagja, ezt mutatja az is, hogy második F1-es szezonját a Ferrari színeiben kezdte meg.

  • Címkék:
  • F1