2022. november 25. | 10:54

Az M részleg 50. évfordulójára tesznek tiszteletet egy legendás modelljük előtt, ami elkápráztatta a '70-es évek autórajongóit.

A BMW nagyjából azóta versenyez, amióta autót gyárt. Még a '20-as években kezdődött a történet és sosem voltak restek utcai modellekbe már kipróbált versenytechnikát pakolni. Ezen az elven született a '70-es évek egyik legdurvább BMW-je az E9 alapjaira. Ez volt a 3.0 CSL.

Forrás: BMW

Az E9 alapból is egy gyönyörű kupé, de amikor elkezdték utcai versenyautóvá hangolni, akkor a szép külső lassan átcsapott fenyegetőbe. Persze a külső egy dolog, a lényeg a motortérben rejlő 3,2 literes sorhatos volt bő 200 lóerővel, ami az 1,2 tonna körüli autónak remek dinamikát adott. 

A modell egy legenda, így nem csoda, hogy a BMW ehhez nyúlt, amikor egy ilyen szép kerek számot ünnepel. Az alapokat egy M4 CSL adja ami önmagában is egy nagyon penge sportautó, de a 3.0 CSL-nél tovább mentek. Elindultak sportautóból egy utcai versenyautó irányába, és ebben a legszembetűnőbb elsőre a külső módosítások.

Sok formai gag utal a '70-es évek sportmodelljére legyen az légbeömlő, motorháztető vagy az a jellegzetes hátsó szárny - a tetőn egy kis kiegészítő szárnnyal - amin egy szerénytelen M Power felirat díszeleg. A fényezés végig az öreg sportautó előtt tiszteleg és a BMW külön büszke rá, hogy speciális módszerekkel fújják ezeket az autókat.

Speciális, 20 colos kovácsolt alumínium felniket és mögöttük karbon-kerámia fékeket kapott az autó, hatalmas piros féknyergekkel. Kell is fékerő, hiszen az eddigi egyik legerősebb sorhatosát kapja meg a BMW-nek, amit viszont kénytelenek voltak visszább venni.

Forrás: BMW

A 3,0 literes, turbós sorhatos motor 553 lóerőt és 550 Nm forgatónyomatékot tud, ami azért érdekes, mert az M4 CSL teljesítményben kicsit kevesebbet, de nyomatékban többet nyújt. Ha lehet hinni a pletykáknak, azért vették vissza a nyomatékot, mert a 3.0 CSL-ben egy hatgangos kézi váltó dolgozik, ami nem bírná a nyomatéktöbbletet.

A BMW nagyjából 3 hónap alatt mindössze egy 50 darabos szériát szeretne gyártani a 3.0 CSL-ből. Mivel az autón sok a speciális alkatrész és bizonyos részeit csak kézzel lehet előállítani, ezért pepecselős. Minden egyes autó 8 munkafázison fog átmenni és olyan 10 nap alatt készül majd el.

BMW