Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója elmondta, a cég Neue Klasse elektromos platformjára épülő villanyautók ugyanolyan jövedelmezők lesznek a bajor vállalat számára, mint a legmodernebb technológiájú belső égésű motorokkal szerelt modellek. 

Az új padlólemez esetében a BMW új akkumulátor-kémiát és új cellaformátumokat fog használni a teljesítmény növelése érdekében – mondta el Zipse az autógyártó éves részvényesi gyűlésén. A bajorok 30 százalékos költségcsökkentést szeretnének elérni azáltal, hogy a Neue Klasse architektúra esetében – a Teslához hasonlóan – áttérnek a hengeres cellaformátum használatára.

tisztán elektromos BMW i7
Kép: BMW

Zipse azt is elárulta, hogy kezdetben a középkategóriás prémium szegmens teljesen elektromos modelljei, például a 3-as sorozat jövőbeli generációinak esetében fogják használni az új platformot. A német cég 2025-ben kezdi meg a padlólemez gyártását a Debrecenben épülő új üzemben, melynek alapkövét június 1-jén teszik majd le. Az első sorozatgyártás előtti modellek 26 hónappal később fognak legördülni a futószalagról.

A BMW az év végéig szerződést köt a beszállítókkal a Neue Klasse platformra épülő első járművekre vonatkozóan. A beszállítók kiválasztása során fontos kritériumnak számít a CO2-kibocsátás és az újrahasznosított anyagok felhasználásának százalékos aránya is. A vezérigazgató kifejtette, a magyarországi gyár teljes mértékben fosszilis tüzelőanyagok nélkül fog működni. Az áramot vagy a helyszínen állítják majd elő, vagy megújuló energiát kínáló beszállítóktól vásárolják.

tisztán elektromos BMW iX
Kép: BMW

A BMW palettáján az idei év végére már nyolc tisztán elektromos modell lesz. Úgy számolnak, hogy az eladások 10 százalékát az akkumulátoros villanyautók fogják adni, hiszen az első negyedévben több mint a duplájára ugrott a kereslet ezek iránt a járművek iránt az előző év Q1-éhez képest. Zipse hozzátette, a cél az, hogy 2030-ra a cég globális értékesítésének legalább a felét a tisztán elektromos autók adják.  

Nyitókép: BMW