Az idei év során már második alkalommal tett csípős megjegyzést Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a jelenleg is piacvezető elektromosautó-gyártóra, a Teslára. Ezúttal a minőséget és a megbízhatóságot hozta fel érvekként, amelyek nagyban megkülönböztetik a német prémium termékeket a szintén borsos árú villanyautóktól.

Zipse az első ütést még februárban vitte be, amikor megkérdőjelezte a Tesla esélyeit arra, hogy megtartsa vezető szerepét az elektromos autók piacán. Nos, a helyzet komikusan alakult és nem csoda, hogy a vezérigazgató újra támadással védekezik, hiszen a Tesla eladásai azóta csak nőttek, a Model 3 pedig szeptemberen hivatalosan is a legnagyobb számban eladott személyautó lett Európában.

Az elmúlt hetekben a bajor gyártó két új elektromos modellt mutatott be, az i4 szedánt és az iX SUV-t. Bár a BMW elektromos és hibrid eladásai megduplázódtak 2021 első 9 hónapjában, a 230 000 értékesített darab még mindig elmarad a Tesla 241 300 db eladott autójához képest. Zipse állítása szerint a Tesla nem képezi igazán a prémium szegmens részét azért sem, mert folyamatos árcsökkentésekkel növelik az eladásaikat, melyet a BMW nem tervez a jövőben, valamint az extra hosszú hatótávok sem képeznek célt.

A BMW mellett a Volkswagen-csoport is hatalmas erőbedobással próbálja ledolgozni a hátrányt a Teslával szemben, amelyet a villanyautó-eladások megduplázásával és 50 új EV modell bemutatásával kívánnak elérni, mindezt 2030-ig bezárólag. Ennek ellenére a Teslát nem igazán állította meg eddig egyik rivális próbálkozása sem, a múlt hónapban a Hertz Global Holdings céggel kötött üzlete első alkalommal, 1 billió dollár fölé emelte a cég értékét a piacon.