2023. június 26. | 08:17

A Toyota bemutatta egyik legnépszerűbb modelljének új generációját, a friss CH-R pedig számos ponton túlszárnyalja elődjét.

Nem csoda, hogy a Toyota bemutatta a CH-R városi terepjáró második generációját, hiszen az első már 2016 óta jelen volt, így ráfért a vérfrissítés. A másik nyomós ok, hogy ez az egyik legkelendőbb modelljük, idehaza is rengeteget eladnak belőle. A Datahouse adatai szerint idén is a harmadik helyen áll a japánok eladási toplistáján a Corolla és a Yaris Cross után, májusig ugyanis 1086 darab CH-R talált gazdára.

Az előd elég vagány külsőt kapott, akár megosztónak is lehetne nevezni, ennek ellenére nagy sikert aratott. A most bemutatott új változat viszont már nem tűnik olyan extravagánsnak a Toyota jelenlegi palettájában, eléggé hasonlít például a BZ4X elektromos autóra.

Kéttónusú fényezéssel és akár 20 colos kerekekkel igyekszik lenyűgözni a potenciális vásárlókat. Meglepő módon elődjénél 3 centivel rövidebb az új CH-R, tengelytávja pedig ugyanakkora. Viszont sokkal szélesebb lett, egészen pontosan 3,5 centivel.

Odabent tapasztalható talán a legnagyobb fejlődés, 12,3 colos érintőkijelző és ugyanekkora méretű digitális műszeregység is kérhető bele. JBL hangrendszer, panorámatető és head-up display is elérhető. Természetesen Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatra is képes vezeték nélkül.

Ami a hajtást illeti, 1,8 és 2,0 literes motorokra alapuló hibrid rendszerekkel kérhető, valamint egy plug-in hibrid kivitelben, amely szintén a 2,0 literes motorral dolgozik együtt, összkerékhajtással. Az 1,8-as motorral a rendszerteljesítmény 142 lóerő, a 2,0 literes hibriddel pedig 200. A legerősebb természetesen a PHEV kivitel, 226 lóval.

Az 1,8-as hibrid 9,9 másodperc alatt éri el nulláról a százas tempót, végsebessége pedig 170 km/óra. A 2,0 literes variáns ide vonatkozó adatai 8,1 másodperc és 180 km/óra. A plug-in hibridé pedig 7,4 másodperc és 180 km/óra. A konnektorról is tölthető CH-R a gyár adatai szerint több mint 60 kilométerrel is képes lesz villanyos hajtással, utána pedig a benzinmotoré a főszerep.

A környezetvédelemre is igyekeztek odafigyelni az autó tervezésekor, elődjéhez képest dupla annyi újrahasznosított anyagot használtak, összesen 100 különböző alkatrésznél. Ez például a kárpitokban is tetten érhető, ahol PET palackokat alkalmaztak.

A lökhárítók anyagukban színezettek, úgy kerülnek be a formázóprésbe, ezzel is csökkentik szén-dioxid-kibocsátást a gyártás során. A fényezési folyamatokat automatizálták, a napfénytető pedig speciális bevonatot kapott, amelynek hatására kevésbé melegszik fel a kabin, és így sötétítő rolót sem kellett alkalmazzanak, így több fejtér maradt az utasoknak.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor érkezik meg Európába az új CH-R, ahogyan a magyarországi árakról sincsenek még információk. 

Toyota

Toyota