2021. június 02. | 10:30

A Yaris Cross a Toyota legkisebb szabadidő autójaként mutatkozott be, hibrid hajtáslánccal és kiemelkedő helykínálattal száll harcba a konkurensekkel.

A Toyota Yaris már az első generáció megjelenése óta az egyik legjobb városi kisautó. Kiforrott műszaki tartalma és kivételes megbízhatósága miatt etalonnak számít kategóriájában, a japán márka egyik legnépszerűbb modellje az európai piacon. Az autóipari trendek azonban állandóan változnak, az elmúlt években egyre nagyobb igény lett a Crossover/SUV modellekre, így a Toyota bővíteni kezdte kínálatát. A RAV4 után, 2016-ban debütált a futurisztikus megjelenésű C-HR, most pedig a legújabb Yaris Cross tör borsot a konkurencia orra alá.

Már a 2020-ban bemutatott alap Yaris dizájnja is telitalálat volt, az emelt hasmagasságú változat pedig rátett még egy lapáttal a különleges megjelenésre. Hiába azonos a két modell tengelytávja (2560 mm), a Yaris Cross 24 centivel hosszabb testvérénél, de még éppen kisebb, mint a C-HR, így méretével kitűnően áthidalta a típusok közötti rést.

Külsőre olyan, akár egy holdjáró a jövőből, a tervezők kitűnő érzékkel játszottak a különböző élekkel és domborításokkal. Visszafogottabb, mint a C-HR, de így is feltűnőbb, mint a legtöbb konkurense. Főleg ezzel az éjfekete-arany színpárosítással.

A Yaris Cross stílusos külseje letisztult utasteret rejt. A műszerfal kialakítása ismerős volt a tavaly bemutatott Yaris modellből: kellemes az anyagminőség, jó az ergonómiája, minden ott van, ahol elsőre keresi az ember, külön öröm volt számomra, hogy a klímapanelt meghagyták a jól bevált gombos-tekerős formában, hiszen ezt a legkönnyebb használni. A digitális műszeregység és a középső feláras érintőképernyő felbontása kitűnő, alatta a JBL felirat azonban megtévesztő lehet: ez a 8 hangszórós prémium hangrendszerre utal, amit extraként kérhetnek a vásárlók.

Számomra talán a helykínálat volt a legnagyobb meglepetés: még a második üléssorban is tágas, akár négy felnőtt számára komfortos utazást biztosít a Yaris Cross. Ráadásul úgy, hogy csomagtartója 397 literes, amivel kiemelkedik riválisai közül.

Motorválaszték tekintetében az 1,5-ös VVT-i Dynamic Force benzines képviseli a belépőszintet 125 lóerővel, de valószínűleg ennek a hibrid változata sokkal népszerűbb lesz a vásárlók körében. Itt ugyan szerényebb a teljesítmény (116 LE), de az Atkinson-ciklusú motornak és az öntöltő hajtásláncnak köszönhetően kedvezőbb a fogyasztása, mérsékeltebb a károsanyag-kibocsátása. Nem csak városban tesz kitűnő szolgálatot a Yaris Cross, de a hibridhez választható összkerékhajtással az időjárás viszontagságai és a burkolatlan útviszonyok sem jelentenek akadályt a japán crossovernek. Az erőátvitelért fokozatmentes CVT váltó felel az elektromos rásegítésű változatnál, a hatsebességes kézit csak az 1,5-ös benzineshez kérhetik a vásárlók.

Vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén is jeleskedik a Yaris Cross: intelligens adaptív tempomat, sávkövető asszisztens, vészhelyzeti kormánysegéd, ütközést megelőző biztonsági rendszer, holttérfigyelő is szerepel a repertoárban. A Yaris Cross alapára 5 990 000 Ft, a hibrid változatért minimum 7 190 000 Ft-ot kell kifizetni, az összkerékhajtás 8 490 000 Ft-nál kezdődik, de rengeteg extrával akár 11 millió Ft fölé is fel lehet tornázni az árát.

Volt szerencsém élőben is megtekinteni a Yaris Cross modellt a Toyota Sakura roadshow keretei között, tapasztalatom szerint már most kiugró népszerűségnek örvend a modell, rengeteg leendő vásárló érkezett testközelből is szemügyre venni, kipróbálni a japán gyártó legkisebb szabadidőautóját. Könnyen lehet, hogy eladási számokat tekintve a Yaris Cross a Toyota egyik legsikeresebb típusává avanzsál a jövőben!