2020. november 06. | 11:10

A Fiat-Chrysler után a Honda is csatlakozott a Tesla flottájához.

A Tesla és a Honda egy új partneri együttműködést jelentett be, melynek értelmében összevonják az két cég eladásait Európában, hogy a japán gyártó elkerülje a szigorú bírságokat, amelyekkel azon cégeket sújtja az Európai Unió, akik nem képesek megfelelni a szigorú szén-dioxid-kibocsátási előírásoknak.

Minden gyártónak egyre több elektromos autót kell értékesíteni annak érdekében, hogy minél lejjebb tornásszák a teljes flottájukra vetített átlagos károsanyag-kibocsátási értéket, ezáltal elkerüljék a komoly bírságokat.

Azonban van egy viszonylag egyszerű megoldás. Ugyanis azon autógyártóknak, amelyek el vannak maradva a kitűzött szinttől, lehetőségük van összevonni az európai eladásaikat olyan vállalatokkal, akik túlteljesítik az emissziós előírásokat. Ezáltal megúszhatják, hogy komoly büntetéseket kelljen fizetniük.

A múlt év folyamán a Fiat-Chrysler kötött ugyanolyan megállapodást a Teslával, mint most a Honda. Azért, hogy összevonják az eladási statisztikáikat, az FCA mintegy 2 milliárd eurót fizetett a kaliforniai elektromosautó-gyártónak.

Most a Bloomberg tette közzé a hírt, melynek értelmében a Honda is csatlakozik a Teslához azért, hogy elkerüljék a büntetést.

„A Honda Motor Co. csatlakozott a Fiat Chrysler Automobiles-hoz abból a célból, hogy egyesítsék a flottájukat a Teslával. Ennek köszönhetően képesek legyenek megfelelni az Európában érvényben lévő, a személyautókra vonatkozó szigorúbb emissziós előírásoknak.”

Azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy a Honda mennyit fizet a Teslának azért, hogy kihúzzák őket a slamasztikából. A szabályozás lényege, hogy minden gyártónak más-más szén-dioxid-kibocsátási határértéknek kell megfelelnie. Ez a flottájának méretétől, vagyis az értékesített autók mennyiségétől is függ. Az a gyártó, amelyik a megadott szintet túllépi, annak gramm/kilométerenként és autónként 95 eurót kell büntetésként befizetnie. Erre a megoldást a társulás lehetősége jelenti. Azaz több gyártó együttesen kérelmezheti, hogy az esetükben közös határétéket állapítsanak meg, így az egyesített flotta kibocsátását vegyék alapul a számolásnál.

A Honda nemrég dobta piacra új, teljesen elektromos modelljét, a Honda e-t, amit kizárólag Európában forgalmaznak. Szakértők szerint ennek kizárólag az volt az oka, hogy a japánok ezáltal csökkentsék a károsanyag-kibocsátás mértékét flotta szinten és meg tudjanak felelni a normáknak.

Ugyanakkor, mivel a Honda e egy alacsony hatótávval rendelkező városi kisautó, elemzők szerint a távol-keleti gyártó nem lesz képes elegendő mennyiséget eladni belőle, hogy eleget tudjon tenni az emissziós elvárásoknak.

Az emissziós kreditek értékesítése jelenleg a Tesla üzleti tevékenységének fontos részét jelenti. A kaliforniai vállalat az elmúlt negyedévben mintegy 400 millió dollár bevételre tett szert ilyen formában. 

Ám nem a Tesla az egyetlen cég, amelyik hasznot húz az új európai szabályozásból. A Volvo nemrég jelentette be, hogy teljesíteni fogja a flottája számára kitűzött határétéket. Ezért a svédek már megállapodást is kötöttek a Forddal, hogy egyesítsék az európai eladási adataikat. Igaz, a Honda-Tesla együttműködéshez hasonlóan ők sem árulták el, hogy mindezért a Ford mennyit fog fizetni.

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Mudri Dániel készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).