Kártörténeti elemzés 3 990 Ft-ért
szombat - 2023. december 09.
-1 °C
gyenge köd
alapjarat.hu logo
95 573 Ft
100 634 Ft
D 593 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A Toyota friss tanulmánya érdekes eredményeket hozott

2023. május 22. | 14:13

Azt vizsgálták, hogy milyen hatással lehet az összes kibocsátásra, ha csak egy bizonyos módban használjuk autóikat.

Nem meglepő, hogy sok embernél sántítanak Európa jelenlegi környezetvédelmi tervei, amellyekkel kvázi kicsinálnák az autózás jelenleg ismert formáját. Hiszen 2035-től nem lehetne belső égésű motorral szerelt autót forgalmazni Európában, csak akkor, ha az e-üzemanyaggal üzemel.

Ezzel akarnak tisztább és élhetőbb jövőt elérni mindannyiunk érdekében, bár különös módon a hajózást és a repülést nem bántják érdemben. Ráadásul most a Toyota is készített egy tanulmányt, hogy nem feltétlen az elektromos autós átállással lehet csak elérni alacsony kibocsátási értékeket.

Ők azt mondják, hogy saját modelljeiknél ha a felhasználók nagy százaléka használná rendszeresen az Eco vagy az EV módokat, akkor drasztikusan csökkenhetne a kibocsátás. Ehhez pedig egy éles tesztekkel alátámasztott tanulmányt is elkészítettek.

A Toyota alkalmazottai és családtagjaik több,mint 643 ezer kilométert tettek meg autóikkal úgy, hogy azokat az említett két üzemmódban használták csak. A lefutott kilométerek után a Toyota mérnökei megnézték az eredményeket az autókban.

Összesen 19 271,5 liter üzemanyagot spóroltak így meg és 45 235 623 gramm üvegházhatású gázt nem eregettek ki a légkörbe az átlagos felhasználáshoz képest. Ennek a szén-dioxid mennyiségnek az eltüntetése a Toyota szerint 748 átlagos méretű fa 10 évi munkája.

A teszten főleg Toyota és néhány Lexus modell vett részt. Ezekben - mint sok másik autóban - az Eco gomb megnyomása lustább gázreakciót, takarékosabb működést jelent. Tehát az autó gyengébb lesz és dinamikája romlik, cserébe viszont fogyasztása és károsanyag-kibocsátása kedvezőbb lesz.

Az EV gomb azért felel, hogy az autó a lehető legnagyobb távot tegye meg elektromosan anélkül, hogy a belső égésű motort be kelljen indítania. Ezt csak akkor teszi meg, ha az akkumulátor lemerült.

A japán gyártó azt is megnézte, hogy egy nem hibrid modellnél az Eco mód használata átlagosan 26 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményezett. A Toyota azt szeretné elérni, hogy vásárlói tudatosabb autóhasználattal járuljanak hozzá a környezeti terhelésünk csökkentéséhez.

Depositphotos
Ken Block özvegye indul a következő Pikes Peak versenyen Összepiszkították a gólyák az önkormányzati dolgozók autóit, ezért leverték a fészküket

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!