2021. szeptember 06. | 12:45

Herbert Diess komolyabb célokat dédelget magában.

Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója szerint az autonóm autók, nem pedig az elektromos járművek fognak igazán gyökeres változást hozni az autóiparban.

„Az autonóm vezetés valóban úgy fogja megváltoztatni az iparágunkat, mint eddig semmi más. Megkockáztatom, hogy az önvezető autók bevezetéséhez képest az elektromos autózás irányába történő elmozdulás még könnyű feladatnak is számít. Az igazi kihívást és változást a szoftveres szolgáltatások és az autonóm vezetés összehangolása jelenti” – mondta Diess vasárnap a müncheni IAA autókiállítás hivatalos megnyitója előtt.

Az autonóm autókhoz nyújtott szoftverszolgáltatások minél gördülékenyebb biztosítása kulcsfontosságú lesz az autógyártók számára, nem véletlen, hogy a Volkswagen már bevásárolta magát az önvezető szoftvereket fejlesztő startupba, az Argo AI-ba, amellyel egyébként a Ford is partneri kapcsolatot ápol.

A VW 2030-ra 1,2 billió euró (1,43 billió dollár) szoftver-értékesítésre számít az autóiparban, ami a globális mobilitási piac mintegy negyedét teszi ki, amely ennek következtében várhatóan több mint duplájára, 5 billió euróra nő.

Diess célja egyébként az, hogy 2025-re megelőzze a Teslát és a VW-csoportot a világ legnagyobb elektromos járműveket értékesítő vállalatává tegye. Nagyon nagy kérdés, hogy az iparágat sújtó globális chip-hiány mennyire húzhatja át a számításait, lehetséges, hogy az iparágakon átívelő probléma még sokáig velünk marad.

Diess akkor beszélt az önvezető autók jelentőségéről, amikor az autóiparra nehezedő környezetvédelmi nyomás egyre nagyobb, mivel az Európai Bizottság júliusban az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének tényleges betiltását javasolta 2035-től.

Pénteken a Greenpeace és a Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezetvédelmi civil szervezet bejelentette, hogy jogi lépéseket tesznek a német autógyártók, köztük a Volkswagen ellen, ha azok nem erősítik meg az éghajlatváltozás elleni küzdelemre irányuló politikájukat. Diess találkozott a Greenpeace aktivistáival, pár szót váltott is velük, mielőtt a VW bemutatta az ID Buzz AD1 (Autonomous Driving) tesztjárművet, a hamarosan megjelenő ID Buzz elektromos kisbusz önvezető változatát.

A kisbuszt hamarosan München utcáin tesztelik, közölte a vállalat. A sorozatgyártású változatot 2025-től kezdődően kereskedelmi mobilitási szolgáltatók, például fuvarmegosztó cégek fogják használni. A hagyományos autógyártók és technológiai cégek az elmúlt évtizedben dollármilliárdokat öltek az önvezető járművek kifejlesztésébe, de a robotpilóta által vezetett taxik továbbra is elérhetetlenek a különböző műszaki és közlekedési szabályok akadályai miatt, amelyek folyamatos emberi jelenlétet igényelnek.