Íme 6 félelmetes teljesítményű német tuningautó

Közzétéve:
2021-02-06, 07:50

Porsche 911, Audi RS6, Mercedes AMG GTS. Teljesítményük már gyári állapotukban is félelmetes, de vannak őrültek, akik ezt megduplázzák!

Techart Porsche Cayenne Turbo S

A Porsche Cayenne már az első generáció bemutatása óta etalonnak számít az SUV szegmensben, vitathatatlanul az egyik legdinamikusabb behemót a kategóriájában. A második generáció a Volkswagen PL72-es platformjára épült, ugyanarra, mint a Touareg, de a Porsche mérnökei csodát tettek a futóművel, már az alap hathengeres motorokkal szerelt példányok is meglepően jól viselkedtek a kanyarokban. Ennél a szériánál a csúcsot képviselő Cayenne Turbo 550 lóerős teljesítményre volt képes, ami bőven elegendő volt ahhoz, hogy padlógázon keresztbe vágja magát a 2,5 tonnás elefánt. A Techart mérnökei természetesen ezt vették alapul, az autó kapott körbe egy elég masszív body-kitet, amitől elég mozdonyszerű lett a megjelenése a szó jó értelmében. Az extravagáns külső már ránézésre is félelmetes menettulajdonságokat sejtet, nem is kell csalódnunk: a Techart Porsche Cayenne Turbo S 720 lóerővel riogatja szerencsétlen áldozatait a belső sávban.

Techart Porsche Cayenne Turbo S

GAD Mercedes AMG GTS

A kelet-európai AMG tulajdonosok egyik kedvenc tuningcége kétségkívül a GAD Motors. Kitűnő érzékkel nyúlnak a Mercedes legerősebb, feltöltött V8-as és V12-es motorjaihoz, így a már eleve szörnyűséges teljesítményeket még feljebb tornázzák, nem is kevéssel. Láttam korábban egy videót egy GAD-os G63 AMG-ről, aminek 5,5 literes V8-asából kihoztak 1000 lóerőt és 1600 Nm forgatónyomatékot! Ilyen adatokkal már árokba borult buszokat is mehetne menteni! Ebből sejtheted, hogy ha az AMG GTS-hez nyúlnak, akkor is félelmetes lesz a végeredmény. A legújabb, 4,0 literes V8-asból 900 lóerőt és bőven 1000 Nm feletti nyomatékot facsartak ki, a szörnyűséges teljesítménnyel a hátsó kerekeknek kell megküzdeniük. Sajnos padlógáznál nem sok esélyük van, valószínűleg nem csak 2-esben kapar, ha rendesen elkenik neki.

GAD Motors Mercedes AMG GTS

Jon Olsson Audi RS6-osa

Az RS6-os Audi igazi legendává vált az elmúlt egy-másfél évtizedben. Az első széria sem volt rossz, de az igazi kultuszt az 5,0 literes, V10-es biturbó motorral szerelt C6-os generáció teremtette meg. A szélsőséges tempó és a mindennapi használhatóság egy modellben testesült meg, akár az egész család is élvezhette a szuperautókat idéző menetdinamikát. Szerencsére az Audi az utódmodellnél is brillírozott, lecsíptek ugyan 2 hengert, de feltöltött V8-assal is nagyot ütött az RS6. Alapváltozatában is 560 lóerőt tudott, a Performance kivitel 605-öt, meg hát ott volt Jon Olsson RS6-osa. Ki ne ismerné azt az autót!

Audi RS6 Betsafe
Jon Olsson RS6-os Audija beivódott az autós köztudatba, kevesen nyúltak ilyen merészen az amúgy konzervatív formához

Audi RS6 Betsafe
1000 lóerős teljesítményével és bőséges helykínálatával ideális járműnek bizonyult egy Gumball futamra

Betsafe-es dizájn, extrém DTM-stílusú szélesítések és a jellegzetes tetőbox. A végeredmény nagyon bestiális lett, szerencsére a külső és a teljesítmény összhangban volt: a konkrét autó 1000 lóerővel rendelkezett, ami 3 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást tett lehetővé. Nehéz elképzelni ennél menőbb autót egy országokat átszelő Gumball futamra, a skandináv úriembernek remek ízlése van, ami az autókat illeti! Sajnos a Betsafe-es RS6-ost pár évvel ezelőtt ellopták, majd később kiégve találtak rá, menthetetlen állapotban. Szerencsére Jon Olsson gondoskodott egy méltó utódról nem sokkal később!

BMW 635CSI

Az E24-es „cápa” 6-os egy kivételes szépség a youngtimerek között. Gyönyörűen megjelennek rajta a BMW stílusjegyei: a lapos orr, a sportosan elnyúló forma, az oldalanként dupla körfényszóró és persze a vesék. Itt még egészséges méretűek voltak, nem úgy, mint a mai eltúlzott „radiátorok”. Ma már egy megkímélt állapotú, keveset futott 635CSI értéke felér egy vagyonnal, a fennmaradt példányok többnyire hermetikusan elzárt, fűtött garázsokban pihennek, csak porszáraz időben veszik elő őket gazdáik, ezzel is törekedve a gyári/restaurált állapot megőrzésére. Nem úgy, mint ez a holland úr! Ő inkább úgy döntött, hogy élvezni fogja E24-es BMW-jét, nem is akárhogyan. Egy igazi vadállatot épített belőle: a 3,5 literes, sorhatos motort komolyan átalakították, így végül a gyári 217 lóerő helyett már 1200 lóerő szaggatta fel az aszfaltot. Természetesen ilyen mértékű növekedést csak turbóval tudtak elérni, de hát annyi baj legyen. Akkor is szépen szól a hat henger, ha közben fütyül!

BMW 635CSI E24

Porsche 996

Egy 911-es Porsche olyan, akár a jó bor. A korral nemesedik. Persze ennél a típusnál is volt olyan széria, ami jobban sikerült a másiknál, de nagy általánosságban elmondhatjuk, generációtól függetlenül kitűnő sportkocsit a 911-esek. A híres, léghűtéses boxermotorok a 993-asnál kikoptak a palettáról, utódjánál, a 996-osnál tértek át a vízhűtéses konstrukcióra. Sok rajongó „árulásnak” tekintette ezt a lépést, és zsigerből utálta a 996-ost, holott a Porsche nagyon odatette magát a fejlesztésnél, pontosan emiatt, hogy ne lehessen belekötni.

 A 996-os Porschéra sokan fújnak: ez volt az első 911-es generáció, ahol már vízhűtéses boxermotort használtak

Már a 3,4 literes szívómotorral is átlagon felüli menetdinamikát biztosított a versenypályákon is, a 420 lóerős, 3,6-os Turbo pedig egy igazi fegyver volt a szuperautók ligájában. Hathengeres boxermotorjában rengeteg potenciál volt, amit a tuningműhelyek előszeretettel ki is használtak. Az itt látható 996-osnál 936 lóerőt dobtak rá az eredeti teljesítményre, a végeredmény így 1300 paci környékén mozgott. Azért ennyivel már arrébb lehet állni!

Audi Sport Quattro

Végül következzen egy igazi legenda. Az Audi Quattro/Sport Quattro kétségkívül a B-csoportos rali legnagyobb sztárja volt. A ‘80-as évek elején az ingolstadti gyártó szerelt először összkerékhajtást személyautó alá, ami akkora előnyhöz juttatta őket a raliversenyeken, hogy kétkerék-meghajtással szinte lehetetlen volt őket megfogni (csak a 037-es Lancia modellnek sikerült). Aztán idővel a konkurencia is rákapott az új konstrukcióra, és pihekönnyű középmotoros szörnyetegekkel próbáltak a Quattro babérjaira törni.

Audi Sport Quattro
A 20 szelepes, öthengeres Audi motort szinte a végtelenségig lehet húzni, csak kell rá egy hatalmas turbó!

Így a négykarikás gyártó kénytelen volt lecsípni autójuk tengelytávjából, a jobb manőverezhetőség érdekében. Így született meg a Sport Quattro, aminek legdurvább, 600 lóerő feletti változatát maga Walter Röhl zabolázta meg a Pikes Peak kaptatóin. Nagyjából ez volt az utolsó nagy szereplése a típusnak a motorsportban, de szerencsére rengeteg lelkes (és tehetős) rajongót ihletett meg a Sport Quattro. Ennél a példánynál a 2,2-es, 20 szelepes öthengeres motort 1000 lóerő fölé húzták, valószínűleg egy fazék-méretű turbóval. A zseniális Quattro-hajtással kitűnő párost alkotnak, nem sok szuperautó képes utolérni egyenesben a kis öreg Audit.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Manhart TR850 tuning egy parkolóban, féloldalról
2020. szeptember 07.
A német tuningcég 270 lóerővel pumpálta fel a 991.2-es Turbo S kivitelt.

További hírek