A Volán értékmentési programja most egy hetvenéves buszt tudott talpraállítani, hogy megismertesse a fiatalabb generációkkal.
Idén is retró napot tartott hatvani telephelyén a Volánbusz, amelynek során ismét bemutattak egy különleges, megmentett autóbuszt. Egy elképesztő, 70 éves buszt vittek ki a nagyközönség elé, amely a Nejlon Piroska becenévre hallgat.
Magán a buszon is látni, hogy nem mai darab, de szinte hihetetlen, hogy ennyi évtizedet túlélt. Állítólag ez az utolsó megmaradt példány az országban, ami még a saját lábán képes mozogni.
Pedig nem készült belőle olyan kevés, a második világháború után ez volt az Ikarus autóbuszgyártó első tömeggyártott modellje. A célja az volt, hogy országszerte rengeteg kistelepülést kapcsoljon be a mobilitásba és csökkentse az emberek között a távolságot.
A felújítás egyik érdekessége, hogy nagyjából 95-98 százalékban az eredeti alkatrészekből dolgoztak a restaurátorok. Csak néhány olyan elemet kellett újra cserélni, mint például az üléshuzatok, amik nem bírták ki ezt a 70 évet.
Emellett a tetővel szenvedtek meg a legjobban a felújítás során, mert bár a tetőlemezek alumíniumból vannak, alatta a vázszerkezet vasból. Az évek alatt menthetetlenül elkorrodált, ezért ezeket cserélni vagy pótolni kellett.
Az Ikarus 30-ast egyébként korábban, 2000-ben már felújították egyszer, később viszont állapota megint leromlott, mert nem tudták megfelelően elhelyezni. A mostani felújítás azonban már a Volán értékmentő programján belül zajlott.
Így olyan modellek mellett kaphat helyet, mint például a Bikarus. Ezzel már találkozhattunk szintén a Volán retró napján, illetve kiállították a 2023-as AMTS-en is.
Volánbusz