2018. október 04. | 17:47

Most megtudhatod melyek azok az autók, amikkel a „legmenőbb” lomisok császkálnak

2018-ban is eljött az évnek az az időszaka, mikor az utcákat ellepik a törött ágyak, zárlatos hűtők, elnyűtt fotelek és társaik. Egyszóval eljött a lomtalanítás ideje. A lakosság részéről egyszerű a feladat: megtartani nem kívánt holmidat rakd ki az utcára, majd a „szemeted” kiválogatásában szakértő értékbecslők elviszik, ami nekik még használható vagy kisebb mókolással eladható.

Nem szeretnék belemenni semmiféle etikai és társadalmi dilemmába, azt mindenki a négy fal között megvitatja. Ami engem személy szerint „zavar” az az, hogy az utóbbi években megcsappant az ebben az időszakban felbukkanó piros kombi Ladák száma. Pár éve még minden sarkon libaként tömték a Ladákat és Zsigulikat, idén már csak egyet láttam felbukkanni.

Helyüket átvették a dobozos és platós kisteherautók és a modernebb személyautók után vontatott egytengelyesek. Most megtudhatod, 2018-ban melyek azok a taligák, amikkel felvágnak a kollégák a már-már hungarikummá érett elhordó jelenség keretei között.

Mercedes MB100 (platós)

Az 1980-as évektől a ’90-es évek végéig gyártott MB100-as Mercik idén is a verhetetlenek közé tartoznak. A fülke elején suhanó csillag tekintélyt parancsol, míg 2x3,3 méteres platójára még a Khazné (Petra kincstára) is bőven ráférne. Már alig 500 000-ért is vehetsz egy jobb állapotú példányt, ami még nem rohad vagy lóg a bele. Egyetlen hátránya, hogy hivatalosan kétszemélyes és abba már a sofőrt is beleszámoltam…

Peugeot Boxer (dobozos)

A 2000-es évek környéki Peugeot Boxerek nem szépségük, sokkal inkább praktikus kialakításuk miatt felkapottak bizonyos körökben. Az akár 15 köbméter raktérfogatot is elérő hátsó raktér feketelyukként funkcionál, az MB100-assal szemben előnye, hogy dobozos, így nincs szükség gumipókra és az indulóára is jóval alatta van.

Citroën Jumper (dobozos)

A Citroën Jumper lényegében megegyezik a vele kortárs Peugeot Boxerrel. Talán annyi a különbség, ami egy személyes megfigyelés, hogy a Jumperek gazdái igénytelenebbek furgonjaik megjelenésére, mint a Boxer-tulajdonosok. Míg a Boxerek aránylag jó állapotban vannak, a Jumpereken általában nagyobb a horzsolás és rozsda, mint maga az autó.

Fiat Ducato (platós)

Ismét egy platós kivitelű kisteher következik, az 1990-től kb. 2000-ig gyártott Fiat Ducato. A Kincskeresők főleg a platós változatot kedvelik, ritkább esetekben a dobozos is felbukkan. Sikeréhez hozzájárul, hogy hátul a rakomány az égig érhet (ha van elég kötél a rögzítéshez) és legálisan egy kisebb brigádot is el tud szállítani – kiviteltőn függően három- vagy hatszemélyes.

VW LT (magasított dobozos)

A ’75 és 2006 között gyártott LT-típusú transzporterek korai generációi ma már csak jeles eseményeken bukkannak fel, mégsem lehet őket alábecsülni. A kocka-generáció tagjai már biztosan túl vannak az 1 milliomodik km-en, de nem adják fel! Elpusztíthatatlanok, tökéletes igáslovak, és hajcsárjaik nagy szerencséjére műszakilag igénytelenek. A magasított kasztni lehetővé teszi, majdnem 20 köbméter hadizsákmány elszállítását és még gumipókra sincs szükség.

Érdekes módon a pick-upok valamiért nem kaptak szárnyra, vagy kisteherrel, vagy autó + póttal járnak a buckalakók. Az utóbbiak felhozatala igen változatos, leggyakoribbak a Daewoo különböző változatai, de találkozhatunk VW-kel és Opelekkel is.

Daewoo Lanos (hatchback)

A ’97 és 2002 között gyártott Daewoo Lanos lehet, hogy nem az izomautók közé tartozik, de abból a korszakból származik, amikor a kocsik még strapabíróak voltak. Az akár 86 lóerőt is meghaladó motoron kívül a Lanos olyan extrákkal is fel van szerelve, mint az elektromos ablakemelő és a vonóhorog. Öt személy szállítására alkalmas, 322 literes csomagtere utánfutóval bővíthető. Aránylag olcsó munkaeszköz, már 50 ezer forintért is megkaphatod, ha nem zavar a rozsda.

Opel és VW egyterűek és kombik

Az idén legsikeresebb Opel és Volkswagen modellek közé sorolható a Meriva és Polo. Igaz, a Meriva átlagosan valamennyivel többet fogyaszt, de a fáraó és udvarnépe kényelmesebben elfér abban az esetben is, ha a csomagtartót dugig tömték.

A Polo csomagtere valamivel kisebb. Az ő esetében is elengedhetetlen az egytengelyes. Lehet, hogy kevésbé komfortos az utazás, de a Karib-tenger kalózait jobban izgatja, hogy egyben haza érjenek, minthogy lerobbanjanak, és más martalócoké legyen a zsákmány.

Mercedes W116 (S-osztály)

Az igazán nagymenők nem mutatkozhatnak holmi furgonokkal vagy egyszerű használtautókkal. Bizonyos körökben a tekintély elnyeréséhez szükség van egy már korosodó stuttgarti csillaghoz, mert hiszen akárhogy is nézem: A Merci az mindig is Merci marad! A kombi változat esetén nincs szükség pótkocsira, viszont a nagy vadra pályázók jobb, ha felkészülnek. Gyárilag 5 személyes, de ha a brigád összehúzza magát, még egy amigo biztosan befér.