2022. július 06. | 18:26

Hét új típus biztonságát tesztelte az EuroNCAP, közülük csak a Toyota Aygo X-nek és a BMW i4-nek nem sikerült öt csillagot szereznie.

Nem újdonság, hogy becsúszik egy-egy hiba az autók biztonságát tesztelő EuroNCAP-nál, de az ritkább, hogy prémium gyártó terméke marad le az ötcsillagos minősítésről. A BMW i4 villanyszedánnal most ezt történt, ráadásul pont abban a merítésben szerepelt le a típus, amikor csak egy olcsó szupermini, a Toyota Aygo X volt a BMW mellett az egyetlen, ami nem érte el az öt csillagot.

A BMW i4 természetesen így is nagyon biztonságos autó, amit a tesztekről készült felvételek is tanúsítanak. A frontális ütközéseknél látszólag egyáltalán nem sérült az utascella, gyaníthatóan gond nélkül nyithatóak maradtak az ajtók is. Valami azért mégsem stimmelt, hiszen a fél tonnával könnyebb, belső égésű motorral hajtott platformtárs, a BMW 3 tíz százalékkel jobb értékelést szerzett a felnőtt utasok védelmében, és erre csak részben magyarázat az, hogy az i4-be nem lehet térdlégzsákot rendelni.

A nagyobb pontszámokat inkább a gyengébb közlekedők védelmében és az aktív biztonsági elektronikáknál bukta a BMW. Az i4 motorházteteje kevésbé bánik jól a gyalogosokkal, és hiába teljesített alapvetően jól a vezetéstámogató rendszerek tesztjében, egyszer csak elcsapott egy bringást, pedig annál a vizsgálatnál pont nem takarásból jött a biciklis.

Az EuroNCAP friss testsorozatában részt vett még az Alfa Romeo Tonale, a Mercedes T-osztály/Citan Tourer, a Kia Sportage és a Cupra Born is. Mindegyikük öt csillagot szerzett, de némi meglepetésre a Renault Kangoo Mercedesre átcímkézett kisbusza szerezte a legjobb pontátlagot.

EuroNCAP | Fotó: EuroNCAP