Az Audival és a Mercedesszel egyetemben a Volkswagen sem fejleszt több új belső égésű motort, mivel a márka eme tevékenység helyett inkább az akkumulátorral üzemelő autók fejlesztésére, gyártására és értékesítésére szeretne fókuszálni.

Volkswagen ID.3 gyártása Zwickauban

„Jelenleg nem számítok arra, hogy bevezetünk egy teljesen új motorcsaládot” – mondta egyik legfrissebb interjújában a VW vezérigazgatója, Ralf Brandstaetter.

A Volkswagen a jelenleg használt motorokat továbbfejleszti, azokat felkészíti az új kibocsátási normákra, köztük az EURO 7-es szabványra. Brandstaetter elismerte, hogy még egy ideig szükségük lesz a belső égésű motoros járművekre, az eladásukból beérkező pénzmennyiség nélkül ugyanis elég nehéz lenne megvalósítani a villanyautók tömeggyártásával kapcsolatos elképzeléseket.

Belső égésű motor
Kép forrása: Carscoops

A német márka március 5-én ismertette az Accelerate (gyorsítás) névre keresztelt új üzleti stratégiáját, melynek értelmében a Volkswagen az évtized végére megduplázná a tisztán elektromos járművek európai eladási mutatóját. Az autógyártó úgy kalkulál, hogy a korábban kitűzött 35 százalékos arányhoz képest 2030-ra elérhetik akár a 70 százalékot is. A vállalat szeretne versenybe szállni a Teslával az amerikai és kínai piacon, ennek érdekében 2029-ig összesen 75 új elektromos modell bemutatását ígéri a VW-csoport.

Az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann a múlt héten arról számolt be, hogy az általa irányított német vállalat nem fejleszt több új benzin- és dízelmotort. A Mercedes vezérigazgatója nagy vonalakban egyetért Duesmannnal, Markus Schafer a német Handelsblattnak nyilatkozva elmondta, hogy a beruházások (legalábbis a többségük) az elektromos autózás fellendítését célozzák a Mercinél.

Az Audival, a Mercedesszel és a Volkswagennel ellentétben ugyanakkor a BMW egyelőre nem mond le az új belső égésű motorok fejlesztéséről. A bajor márka elnök-vezérigazgatója, Oliver Zipse a döntést azzal indokolta, hogy meglátása szerint a belső égésű motorral szerelt járművek iránt még évekig nagy lesz a kereslet, ezért érdemes pénzt és energiát fektetni az ilyen típusú erőforrások létrehozásába. A BMW persze ezzel együtt is komolyan veszi a villanyautózást, különben miért mutatta volna meg pár nappal ezelőtt a világnak az i4 külső dizájnját?