Vérprofi: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DCT (2018) - Teszt

Közzétéve:
2019-05-03, 14:05

Nem gondoltam volna, de a Hyundai Tucson minden téren helyt áll, mindezt professzionálisan, kisujjból teszi

A Hyundai Tucson 2015 óta a márka legkelendőbb autója Európában. Ha ezt az elhozatal napján tudom, lehet másképp állok hozzá, hiszen egy kissé szürke, az utca képébe beleolvadó jármű volt a fejemben. Használata közben azonban rá kellett jöjjek, hogy szinte egy tökéletes termék - racionális választás bárki számára. És hiába a 2018 tavaszán bekövetkezett ráncfelvarrás, az importőr egy olyan hajtáslánccal szerelt változatott állított csatasorba, amellyel eddig is kapható volt a Tucson. Az erősebb, turbós benzines motort kapta meg hétfokozatú automata váltóval és kapcsolható összkerékhajtással. Következzen, miért is zseniális az ix35 utódja!

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

Hyundai Tucson - őszinte közepes SUV

Előre szólok, nem lesz semmi egetrengető újdonság abban, ami a felfrissült Hyundai Tucson külsejével történt. Kicsivel ívesebb hűtőmaszkot kapott, már LED-es kivitelben is rendelhetők a fényszórók elöl-hátul, a lökhárítók vonalain módosítottak, új színek és felnik kerültek a kínálatba. A 19 colos kerekekkel igazán határozott kiállása van, csak semmi felesleges díszítőelem, pontosan olyan őszinte és szolgálatra kész jármű benyomását nyújtja kívülről szemlélve, mint a volán mögül. Az ízléses semlegességhez nagyon ért a Hyundai Tucson.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

Hyundai Tucson - a belső ötös

A Hyundai Tucson utasterébe pillantva szemrevaló megoldásokkal találkoztam, kedvenceim a fűthető, szellőztethető, Red Wine színbe burkolt bőr ülések. A középkonzolon is eszközöltek némi változtatást 2018-ban, igaz, a 7 colos érintőkijelzőt nem sikerült a legelegánsabban integrálni. Kellően gyors a rendszer, tudja már az Apple CarPlay, Android Auto funkciókat, a prémium szintet súroló Krell hangrendszeren pedig remek minőségben jöttek át a kedvenc zenéim. Ja, és ha lemerülne a telefonod, elég csak a középre behajítanod és máris tölti azt a Tucson, méghozzá vezeték nélkül. Helykínálat terén sem lehet panasz az autóra, az ülésfűtéssel ellátott hátsó sor mögött 513 literes csomagtér rejtőzik, ami akár 1503 literre bővíthető az ülések lehajtásával.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

Modern biztonsági- és vezetéstámogató berendezésekből sem volt hiány, igaz, a fáradtságfigyelő az agyamra ment autópályán, viszont az adaptív tempomat, a kezdetleges sávtartó és az ütközésmegelőző rendszer megszolgáltak rendesen. Mivel 70%-ban autópályán használtam az autót, volt időm megtapasztalni, hogy mennyire zajos nagyobb tempónál. Meglepő módon a Tucson igazán csendesnek bizonyult - nincs kellemetlen gördülési zaj, a motor rezzenéstelenül, észrevétlenül jár. De hiába a halk mégis erőteljes motor, ha az étvágya váratlanul meg tud ugrani!

Hyundai Tucson – energikus, de éhes is

A 2018-as frissítés után a Hyundai Tucson motorpalettája annyiban változott meg, hogy a korábbi 1.7 literes dízelmotort 1.6 literesre cserélték, valamint a 2.0 literes, 185 lóerős dízel opcionálisan 48 V-os lágy hibrid hajtással is kérhető. A nagyobb öngyulladós változat hatos manuálissal és egy új fejlesztésű, nyolcgangos automatával, valamint összkerékhajtással kapható.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

A benzines motorok terén az 1.6 literes szívómotor kezdi a sort 133 lóerővel, viszont annál potensebb versenyző az 1.6 literes T-GDI, tehát a 177 lóerős turbós változat, ami 265 Nm-es maximális nyomatékával észrevétlenül teszi a dolgát és akár 9.1 másodperc alatt 100 km/h-ra repíti a közel 1600 kg-os Tucsont. Csak az erősebb benzines kérhető a hetes, duplakuplungos váltóval, ami szintén hibátlanul teszi a dolgát. Érdekesség, hogy pont előtte való héten próbálhattam ki az új A200-at, melynek a Renault-tól származó automatája sokszor okozott meglepetéseket. A Hyundai váltója viszont tényleg meglepően gyors, ügyesen osztja be az erőt.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

A T-GDI fogyasztását nem igazán sikerült 10 liter környékére levinni. Biztosan léteznek olyan nyúlvérűek, akik országúton a 8 litert képesek lennének hozni, autópályás használat mellett 10-11 liter környékén kért a benzinmotor. Ez az egy ellenérv szól a T-GDI mellett, amúgy valóban sokkal csendesebb, kulturáltabb, hamarabb bemelegszik, mint dízel társai és ki 6-7000-ig is el tudod forgatni.

Hyundai Tucson – elkényelmesedtem

A Hyundai Tucson futóművére sem igazán tudok negatív jelzőket aggatni, méreteihez képest kiszámítható, nem pattog el kellemetlenül a keresztbordákon, mint egy túlságosan is puhára hangolt C3 Aircross, viszont nem is annyira feszes, mint egy Mazda CX-5. Sikerült megtalálniuk a fejlesztőknek az aranyközéputat. Egy SUV-t sportos üzemben használni pedig teljesen értelmetlen, kivéve, ha egy SQ7-ről van szó.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

A budapesti, kifogásolható utakra szinte tökéletes, bevallom könnyen el lehet kényelmesedni egy ilyen vagy ehhez hasonló járműben, amiben az úthibákkal gond nélkül fel lehet venni a versenyt, a padkára történő felállás pedig gyerekjátéknak tűnik. Igaz, a 19-colos felnikre illik odafigyelni ilyenkor, bár a Tucsonhoz rendelhető 17-es kerékszett, amikkel talán tovább növelhető a komfort.

Hyundai Tucson ár és összegezve

Manapság az SUV-vásárlóknak igencsak nehéz dolguk van. A közepes méretosztályban (ami egyébként jó eséllyel egy négy fős családot simán kiszolgál) számos versenyzőt találhatsz. A testvérmodell Kia Sportage, a már említett Mazda CX-5, Skoda Kodiaq, Nissan X-trail, Honda CR-V, Toyota RAV4 mellett viszont a Hyundai Tucson igencsak versenyképes modell.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD DC

A Hyundai Tucson Life felszereltséggel, az 1.6 literes szívómotorral már 5 999 000 forinttól hazavihető, a tesztautó a turbós benzinessel, kapcsolható összkerékhajtással és a DCT automatával viszont akciósan 9 524 000 forinttól indul és ebben még nincsenek benne a plusz extrák. Jó hír viszont, hogy az összkerékhajtás és a duplakuplungos automata elhagyásával 1,2 millió forintot spórolhatsz. Viszont ha minden garas számít, vagy épp ingázásra használnád, az 1.6-os dízel 450 000 forinttal, a 2.0 literes dízel 600 000 forinttal dobja meg az árát, sőt, ott a kínálatban még a 48V-os lágy hibrid rendszerrel ellátott csúcsváltozat. Mérlegelj tehát: alacsony fogyasztás + magasabb felár VS 10 literes fogyasztás + csendesebb, tisztább üzem + különb vezetési élmény!

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD 7 DCT (2018)

  • Lökettérfogat: 1591 cm3
  • >Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 177 LE /5500
  • Max. forgatónyomaték: 265 Nm /1500-4500
  • Hossz./szél./mag.: 4480/1850/1655 mm
  • Tengelytáv: 2670 mm
  • Saját tömeg: 1562 kg
  • Városi fogyasztás: 10,2 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 7,2 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 8,3 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 11,8 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 165 g/km
  • Végsebesség: 201 km/h
  • 0-100: 9,1 s

Kapcsolódó írások

 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Nézd meg a legújabb autós teszteket az Alapjárat YouTube csatornáján!
2018. november 02.
Hétről-hétre újabb autós tesztekkel jelentkezik az Alapjárat csapata. Az elmúlt bő két hónap során 11 videót, köztük 10 tesztet töltöttünk fel a legkedveltebb videómegosztó portálra.
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára