Elméletben kiváló hatótávot nyújt majd a Fiat legújabb elektromos autója városban.
Visszatér a Fiat 600 és nem abban a formában, mint várnánk. Bár eredetét olyan szinten megőrizte, hogy a népszerű 500-as nagytestvére lesz, viszont olyan frontra nem tévednek várhatóan majd, mint a Fiat 600 Multipla.
Mindenesetre most itt az új modell, ami formaiságában egyértelműen az 500-ast követte. Kicsit olyan lett, mint amikor a MINI a Cooperből megcsinálta a Countryman kivitelt.
Itt is nőtt az autó jelentősen a kisebb testvéréhez képest, és 4,17 méter hosszú lett. Tehát még mindig nem egy nagy autóról beszélnük, inkább egy városi crossoverről.
Ezzel az is egybevág, hogy az új Fiat 600 a nemrég bemutatott Jeep Avengerrel osztozik a Stellantis csoport e-CMP2-platformján, amit korábban még a Peugeot fejlesztett. A 600 viszont ezt teljesen feledteti velünk formájávával és megjelenésével.
A Fiat logója fel se fért az autó elejére, helyette csak egy vagány 600 felireat került rá. Ez hasonló megoldás, mint a kissebb 500-asnál, de ide sorolhatnám a lámpák kialakítását is, egyértelmű a rokonság.
A hajtásért viszont a már ismert technika felel, így az 54 kWh-s akkumulátor került bele. Ez egy 154 lóerős villanymotort etet, ami az első tengelyen kapott helyet és az első kerekeket is hajtja.
A 600e gyorsulása 9 másodperc, ami bőségesen elég egy ilyen autónak cserébe, hogy messzire megy. Hiszen egy töltéssel a WLTP szerint 400 kilométert tehetünk meg vegyes körülmények között.
Városban azonban az autó akár 600 km megtételére is képes lehet a Fiat szerint, ami remek érték. Ehhez viszont 9 kWh/100 km alatti átlagfogyasztást kéne elérni, ami nagyon alacsony, majd a teszteken kiderül, hogy reális-e.
Mindenesetre ha az autó lemerült, akkor akár 100 kW-tal is tölthetjük. Ezzel a megoldással pedig akár fél óra alatt megvan a 10-ről 80 százalékra felugró töltöttség.
A beltérben nincsen nagy megfejtés annak, aki látott már modern Fiat 500e-t. Került bele 10,25 colos érintőkijelző, 6 hangszórós hangrendszer, elektromos csomagtérajtó, adaptív tempomat és még néhány izgalmas modern elektronika.
Az autó egyelőre még csak Olaszországban előrendelhető 35 950 eurós áron az alapfelszereltséggel, ez átszámítva 13,78 millió forint. A jóval magasabb La Prima felszereltség viszont már közel 41 ezer euró lesz, ami már bő 15,7 millió forint egy elektromos városi crossoverért.
A gyártás ebben a hónapban indul majd el a lengyelországi Tychy városában, ahol korábban a Fiat 126p, ismertebb nevén a Kispolski, majd az első modernkori 500-as is készült - és mai napig készül is. Illetve később 2024-ben várható, hogy a Fiat 600 elérhető lesz majd plug-in hibrid rendszerrel is, de ez még odébb van.