2021. május 12. | 15:54

A nosztalgia nem fog az elektromos hajtásláncok útjába állni.

Ola Källenius, a Mercedes-Benz anyacégének, a Daimlernek a vezérigazgatója azt ígéri, a vállalat mindaddig fog belső égésű motorokat készíteni, amíg a koncepció kereskedelmi szempontból életképesnek számít. A szakember azt is elmondta, készen állnak átváltani a tisztán elektromos hajtásláncokra, amint megalapozottnak látnak egy ilyen lépést.

A Financial Times Future of the Car, vagyis Az Autó Jövője című rendezvényén tartott előadásában Källenius betekintést engedett azzal kapcsolatos terveibe, hogy a Mercedes-Benz idővel teljesen el fog távolodni a belső égésű motorok technológiájától.

„A zéró-emisszió felé vezető úton el fog érkezni az a pont, ahol megváltoznak az arányok, ahol az elektromos hajtásláncok válnak majd a meghatározó tényezővé, és a belső égésű motorok egyre inkább háttérbe fognak szorulni. Gazdasági szempontból mindaddig van értelme pénzt ölni ebbe a technológiába, amíg van rá piaci kereslet” – mondta a vezérigazgató.

Källenius kijelentése arra enged következtetni, hogy a cég nem kíván jelentős összegeket invesztálni új benzin- és dízelmotorok kifejlesztésébe, hanem a meglévőket fogja összhangba hozni az új Euro 7-es kibocsátási előírásokkal. Adott esetben pedig elektromos rásegítéssel fogják csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és még hatékonyabbá tenni erőforrásaikat.

„Nem határozunk meg mesterségesen egy pontot az elektromos hajtásláncokra történő teljes átálláshoz, ám ha az új technológia fölénybe kerül, akkor fog elérkezni az a pillanat, amikor az exponenciális növekedés olyannyira fel fog gyorsulni, hogy onnantól már minden a saját útján fog tovább menni. Amikor elérkezik ez a pont, mi készen állunk majd, és nem fogunk a nosztalgikus érzéseink miatt habozni, és akkor 100 százalékban átváltunk az új technológiára” – magyarázta Källenius

A Daimler már megtette az első lépést, és a városi autókat gyártó leányvállalatát, a Smartot tisztán elektromos márkává alakította át, emellett a kínai autóipari óriással, a Geelyvel együttműködve egy vadonatúj EV paletta kifejlesztésén dolgozik a Smart számára. Ennek első modelljét, egy SUV koncepciót az év második felében fogják leleplezni.

Ezen kívül a német vállalat és a Geely, valamint leányvállalata a Volvo arról is megállapodott, hogy együttes erővel fognak belső égésű motorokat fejleszteni a belépő szintű autók számára. A hírek szerint a Mercedes-Benz négyhengeres benzinmotorjainak gyártását hamarosan Kínába helyezik majd át, ezt követően pedig a két vállalat közösen kezdi meg a négyhengeres, hibrid benzinmotorok új családjának gyártását.

„A Geely vállalattal nagyon jó partneri kapcsolatot ápolunk. A közösen megvalósított projekteknek világos célja, hogy mindketten pozitív eredményeket érjünk el gazdasági és technológiai szempontból egyaránt. Hogy mindezt nem egyedül, hanem közösen csináljuk, az egy racionális és bölcs döntés, különösen egy olyan évtizedben, ami az átalakulásról szól” – zárta gondolatait a Daimler első embere.