Az újautó-piacon tovább folytatódik az esés, miközben az elektromos autók eladásai folyamatosan nőnek.
A Coviddal indító, orosz-ukrán háborúval folytatódó és szárazsággal megnehezített gazdasági válságban az újautó-vásárlás háttérbe szorul. Európa-szerte a tavaly júliusi számokhoz képest 10 százalékos csökkenést jegyeztek a piacon, de ha a féléves adatokat nézzük (januártól júliusig), ugyanúgy visszaesés történt a JATO Dynamics adatai szerint.
Ezzel szemben érdekes, hogy az újonnan vásárolt elektromos autók piacán az eladási számok folyamatosan növekednek. Mivel az említett fél éves időszakban húsz százalékkal emelkedett az elektromos autók eladása, ezzel a jelenlegi piac bő tíz százalékát teszik ki Európában.
A legerősebb piac még mindig a norvég, mert ott az idei 6,4 százalékos emelkedéssel együtt összes újautó-eladás 68,9 százalékát elektromos autók teszik ki. Jelentős növekedés volt még Svédországban, Dániában, Hollandiában és Romániában is.
A statisztikák szerint júliusban Európa legkelendőbb elektromos autója a Fiat 500e volt, de közvetlen utána érkezett a Volkswagen ID.4, harmadik helyen pedig a Skoda Enyaq állt. Jól fogy a Volkswagen ID.3, a Peugeot e208 és a Renault Megane E-Tech is, a gyártók elhelyezkedése viszont kicsit mégis más. A legtöbb elektromos autót a Volkswagen-csoport adja el Európában 25 százalékos piaci részesedéssel, utána a Stellantis majd a Tesla jön 14-14 százalékkal.
Az is érdekes statisztikai adat, hogy az eladott új elektromos autók 37 százaléka SUV volt, ami a légellenállás miatt kissé visszássá teszi a dolgot, mert a jobb légellenállású szedánok csupán 24, a kisebb méretű és nem feltétlen tempós közlekedésre szánt városi kisautók csupán 22 százalékát teszik ki a piacnak.