2023. március 21. | 15:59

A román márka komoly sikereket tudhat magáénak, ezért most új szegmensben támadnának és ehhez a gyártást sem apróznák el.

Várhatóan 2025-ben érkezik a Dacia C-szegmensbe tartozó SUV modellje, ami a már bemutatott Bigster koncepción alapul. A jelenleg futó modellek sikerén felbuzdulva szükség lehet a gyártási kapacitás bővítésére, ha a típus beindul.

Emiatt viszont átszerveznék a gyártást a márka modelljei között és a méltán népszerű Joggert elköltöztetik. Eddig a Romániában található mioveni gyáregységben készült a Dusterrel együtt, most viszont mennie kell.

Áthelyezik gyártását Marokkóba, egészen pontosan Tanger városába, ahol amúgy más modell is készül. A gyárat 2012-ben alapították és azóta építik ott Európa legkelendőbb autóját - 2023 januári adat -, a Dacia Sanderót.

Bár a Jogger gyártása lekerül Marokkóba, a Duster marad és várhatóan mellé érkezik majd a sorokra az új Bigster modell. Erről viszont egyelőre keveset tudni, a koncepcióautó viszont ígéretesnek tűnik.

A Dacia egyébként jól fut és az autógyártók között kiemelkedően teljesít. Olyan haszonkulccsal dolgozik, mint komoly prémium gyártók, például az Audi és a hozzátartozó márkák.

Ez köszönhető annak, hogy lényegében Renault technikát hasznosítanak újra, viszont azt egyre hatékonyabban. Bár régebben lehetett érezni, ma már nem egyértelmű egy Daciában, hogy az ember egy kifutott Renault-ban ül, hanem egy modern, de olcsó autóban.

A már bevált technikát fel tudják úgy használni, hogy minimális kutatással és fejlesztéssel mégis egyedi és használható autókat tudjanak gyártani. Ez pedig azt jelenti, hogy egyes modellek fejlesztési költsége igazán alacsony, tehát a végtermék is olcsó.

A Renault-csoport vezérigazgatója, Luca De Meo szerint a Dacia a csoport „aranyrögje", ami kiemelkedő jövedelmezőséget produkál. A jelenlegi adatok szerint valamivel 10 százalék felett lehet a haszonkulcsa, mivel 2030-ra 15 százalékos célt tűztek ki, ami már most tarthatónak tűnik.

Dacia