Ezek lennének Napóleonék autói, ha a 20. században születnek

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-06-30, 13:50

A történelem nagy alakjai ló helyett autóval jártak volna, ha néhány száz évvel később születnek. De vajon milyenekkel?

Mi lett volna, ha? Ez az emberek egyik kedvenc nagy elmélkedős kérdése. Képzeld el, mi lett volna, hogy ha a történelem legnagyobb alakjai a 20. században élnek. Vajon ló helyett milyen autókkal közlekedtek volna? Lett volna sofőrjük vagy inkább saját maguk vezették volna járműveiket? A luxust választják vagy a sportos vonalat? Nézd végig az alábbi listát, amin összeszedtem 7 történelmi személyiséget és a hozzájuk leginkább passzoló autókat.

Kleopátra 20. századi autója egy Rolls-Royce Corniche Convertible

A történelem egyik legismertebb alakja, a Nílus egykori királynője és egyben Egyiptom utolsó fáraója híres volt fényűző életviteléről. Az állítólag időnként szó szerint tejben vajban megfürdő Kleopátra biztosan a kapható legnagyobb luxust kínáló autómárkát választotta volna, ha a sors úgy rendelkezik, hogy a 20. században él. Pont passzolt volna hozzá a képen látható Rolls-Royce Corniche Convertible ebben a kívül-belül tejfehér színben. Az autó orrában figyelő 6,75 literes V12-es motor közel 240 lóereje minden bizonnyal elegendő lett volna a lovasfogatokhoz szokott uralkodónak.

fehér Rolls-Royce Corniche Convertible

Julius Cézár 20. századi autója egy Lamborghini Espada

Az időszámításunk előtti utolsó században élt római hadvezér és politikus komoly szerepet játszott abban, hogy a köztársasági államformát császári diktatúra váltsa a Római Birodalomban. Egyeduralma során számtalan ellenséget szerzett magának, ezért valami olyan autót vezetett volna a 20. században, amivel el lehet slisszolni a rosszakarók elől. A Lamborghini Espada 12 hengeres motorjának 350 lóereje megfelelt volna erre a célra, ráadásul befér a család is, ha kell. Cézárnak csak arra kellett volna figyelnie, hogy ne ültesse be maga mögé törvénytelen fiát, az apját később orvul eláruló Brutust.

narancsszínű Lamborghini Espada

Dzsingisz kán 20. századi autója egy Toyota Land Cruiser J40

Dzsingisz kán (1162-1227) volt a világ legnagyobb hódítója. A mongol törzsek egyesítésével megalapította a Mongol Birodalmat, ami minden idők legnagyobb területű egybefüggő birodalma volt egykoron. Befolyási területe kiterjedt egész Ázsiára és Kelet-Európára is, országának határai elértek egészen a Magyar Királyságig. Ha néhány száz évvel később született volna, valami olyan autóra lett volna szüksége, amivel kietlen tájakon és járatlan utakon is lehet új népeket leigázni. A semmi közepén csak a megbízhatóság és a jó terepjáró képesség számított volna igazán. Az 1960 és 1984 között gyártott Toyota Land Cruiser J40-es lett volna az ideális választás számára a legegyszerűbb, 3,0 literes négyhengeres dízelmotorral és kapcsolható összkerékhajtással. Ezzel a világ végéig elmehetett volna az uralkodó.

zöld Toyota Land Cruiser J40

William Shakespeare 20. századi autója egy Jaguar E-Type Series 1

Az angol drámaíró, költő és színész kétségkívül a világirodalom és az emberi kulturális örökség legkiemelkedőbb alakjainak egyike. Műveit szinte minden élő nyelvre lefordították, színdarabjait a világ színházai folyamatosan műsoron tartják. Mi illene hozzá jobban, ha nem a 20. század egyik legikonikusabb angol sportautója, a Jaguar E-Type első generációja? A 265 lóerős autó szédítő 241 km/h-ás végsebességre képes és 6,4 másodperces 100-ra gyorsulásával bizonyára megihlette volna még néhány strófára a költőt.

ezüst Jaguar E-Type Series 1

Marie Antoinette 20. századi autója egy Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Az osztrák hercegnő mindössze 14 éves volt, amikor feleségül ment XVI. Lajos francia királyhoz. A kezdetben igen nagy népszerűségnek örvendő uralkodópár hamarosan a nép ellenségévé vált. Kicsapongó, fényűző és pazarló életvitelük szöges ellentétben állt az éhező nép életszínvonalával. Az 1789 júliusában kirobbanó francia forradalomban elfogták és először házi őrizetbe zárták, majd egy 1791-es szökési kísérlet során bebörtönözték és 1793 októberében nyaktiló által kivégezték. Ha a 20. században történt volna mindez, a királynő minden bizonnyal egy nagyzoló autó volánja mögül integetett volna a pórnépnek. Ehhez lett volna a legmegfelelőbb választás egy tető nélküli Mercedes-Benz SL 300 Roadster. Az 1957 és 1963 között készült 240 lóerős autóból mindösszesen 1 858 darabot gyártottak, de Marie Antoinette biztosan tudott volna intézni magának egyet.

ezüst Mercedes-Benz 300 SL Roadster

George Washington 20. századi autója egy Lincoln Continental

Az amerikai nemzet atyja, az Amerikai Egyesült Államok első elnöke, az angolok elleni függetlenségi háború főparancsnoka egyike volt azon államférfiaknak, akik elkészítették és ratifikálták az ország alkotmányát. Milyen autó illene egy ilyen hazafihoz? Hát persze, hogy egy igazi amerikai limuzin. Valószínűleg Washington is egy ilyen negyedik generációs Lincoln Continental mellett tette volna le a voksát abból kiindulva, hogy maga John F. Kennedy is egy ilyen 1961-es limuzin speciálisan átalakított verzióját használta. Sajnos azon az 1963-as tragikus napon is, amikor egy merénylő végzett vele. Az eset következményeként onnantól kezdve minden elnöki limuzint páncélozottá alakítottak, többé nem parádézhatott egyetlen amerikai elnök sem nyitott autóban.

fekete Lincoln Continental

Napóleon Bonaparte 20. századi autója egy Citroën DS Convertible

A francia hadvezér és császár a világtörténelem egyik legkarizmatikusabb alakja, nevéhez megannyi hadjárat és az európai feudalizmus elsöprése köthető. A lipcsei népek csatájában elszenvedett veresége, és az azt követő waterlooi katasztrófa miatt örökre Szent Ilona-szigetére száműzték a trónfosztott uralkodót. A vereségéhez vezető első történés azonban a csúfos véget ért oroszországi hadjárat volt. Ha azonban a 20. században történnek az események, minden bizonnyal olyan autót választott volna magának ló helyett, amiben legalább a fűtés tökéletesen működik a jéghideg orosz télben és kényelmesen lehet hatalmas távolságokat megtenni. Ebben lett volna nagy segítségére a légrugózással ellátott Citroën DS. Persze a kabrió kivitel illett volna hozzá igazán, miután abból lehet csak igazán szemmel tartani a harcmezőkön kibontakozó eseményeket.

ezüst Citroën DS Convertible

Forrás:

További autós hírek

Ők ketten úgy keltek át ezen a békéscsabai gyalogátkelőn, ahogy az meg van írva. Deszkáról, rolerről leszállva! Talán ennek köszönhetik azt, hogy nem...

Sajnos a legalapvetőbb KRESZ szabályokat is képesek sokan megszegni figyelmetlenségből. Ezen, a rendőrség által közzétett térfigyelő kamerás felvételen az látszik, hogy a kanyarodási...

A Sanghaj mellett, a Jangce folyó partján fekvő Vuhsziban található híd omlott össze. Sajnos három autóra rázuhant és a benne ülök azonnal meghaltak....

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2019. január 22.
A Ford luxusmárkája folytatja legendás típusa gyártását, ez alkalommal piacra dobja a klasszikus időket idéző „öngyilkos ajtós” kivitelt is
1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
Lamborghini 350GT
2019. szeptember 15.
Léteznek olyan erőforrások, amiket közel 40 évig használtak különböző modelljeikben a gyártók. Lássuk a második adag strapabíró konstrukciót!