10. 1970 Brabham BT33 – (310 millió forint)

Ezzel az autóval teljesítette utolsó versenyét Sir Jack Brabham. Az ausztrál legenda 1959-ben, 1960-ban és 1966-ban világbajnoki címet nyert, utóbbit ráadásul saját istállója színeiben.

9. 1991/2 Benetton B191 – £904,621 (375 millió forint)

A Forma-1 történelmének jelentős darabja több, mint 900 ezer font ellenében talált gazdára egy árverésen. Ez volt a háromszoros világbajnok Nelson Piquet utolsó autója, az első Benetton melyet a jelenleg szakkomentátorként tevékenykedő Martin Brundle vezethetett, az ifjú Michael Schumacher ezzel a géppel szerezte meg első dobogós helyezését, az 1992-es Mexikói Nagydíjon.

8. 1991 Jordan 191 – £1,25 millió (518 millió forint)

Michael Schumacher első Forma-1-es autója a Speedmaster oldalán kelt el 2021 júliusában. A hétszeres világbajnok német legenda az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Jordan istálló színeiben.

7. 1982 Ferrari 126 C2 – £1,54 millió (638 millió forint)

1982 egy sötét és tragikus év volt a maranellóiak számára. Gilles Villeneuve a Zolderben rendezett Belga Nagydíjon halálos balesetet szenvedett, Didier Pironi pedig Hockenheimben sérült meg súlyosan. A francia pilóta az idény utolsó versenyein nem tudott rajthoz állni, a világbajnok Keke Rosberg azonban így is csak 5 ponttal tudta őt megelőzni. A szezon vége felé a Ferrari szerződtette az 1978-as világbajnok Mario Andrettit, aki Monzában egy pole pozícióval örvendeztette meg az olaszokat.

6. 1992 Williams FW14B – £2,7 millió (1 milliárd 120 millió forint)

Ez volt az a Williams, melynek volánja mögött Nigel Mansell világbajnoki címet ünnepelhetett. Az aktív felfüggesztéssel, kipörgés-gátlóval és blokkolásgátlóval felszerelt autó Adrian Newey tervezésében repítette a brit csapatot és versenyzőt a végső sikerig. Az FW14B a Bonhams egyik aukcióján találta meg új tulajdonosát, aki forintba átszámítva 1 milliárdnál magasabb összeget fizetett érte.

5. 1993 McLaren MP4/8 – £3,8 millió (1 milliárd 577 millió forint)

1993-ban Ayrton Senna győzni tudott a Monacói Nagydíjon, ezzel pedig hatodik, rekordot jelentő sikerét aratta a legendás pályán. Érdekesség, hogy a brazil pilóta annyira nem bízott az autóban, hogy abban a szezonban versenyről-versenyre meghosszabbított szerződéssel szerepelt. A háromszoros világbajnok zsenialitását mutatja, hogy az idén végén az egyéni tabella második helyén végzett.

4. 2010 McLaren MP4/25 – £4,8 millió (1 milliárd 991 millió forint)

Ez a McLaren nem rendelkezik akkora történelmi jelentőséggel, mint a lista többi szereplője. Lewis Hamilton ezzel az autóval diadalmaskodott a 2010-es Török Nagydíjon, Kínában pedig a második helyet szerezte meg, ahol csapattársa, Jenson Button lett az első. Ebben az idényben kapott először 25 pontot a futamgyőztes, ekkor szüntették be a verseny közbeni tankolásokat, a világbajnok a Red Bull színeiben versenyző Sebastian Vettel lett.

3. 2002 Ferrari F2002 – £5 millió (2 milliárd 74 millió forint)

Michael Schumacher a 2002-es Francia Nagydíjon, 6 futammal az idény vége előtt matematikailag is bebiztosította ötödik világbajnoki címét, ezzel utolérve az akkor még rekordernek számító Juan Manuel Fangiót. Ez a Ferrari 17-ből 15 versenyen győzni tudott, melyek közül négy siker a brazil Rubens Barrichello neve mellé került.

2. 2001 Ferrari F2001 – £5,5 millió (2 milliárd 281 millió forint)

2001 is a Ferrari, illetve Schumacher éve volt. A német pilóta ebben az évben lett negyedik alkalommal világbajnok. a Magyar Nagydíjon pedig 51. futamgyőzelmével beállította Alain Prost akkori rekordját.

1. 1954 Mercedes W196R – £19,6 millió (8 milliárd 130 millió forint)

Juan Manuel Fangio ezzel az autóval nyerte meg második világbajnoki címét. A V12-es motort egy II. világháborús harci repülőben használt technológia segítségével fejlesztették ki. 2013-ban több, mint 8 milliárd forintnak megfelelő összeg ellenében talált gazdára egy árverésen.