2023. március 09. | 14:19

Mindegy, hogy milyen és mekkora motorral választjuk, valamilyen hibrid rásegítést csatolnak mellé.

Már egészen 2018 óta a fronton van a Mercedes felső-középkategóriás SUV-ja, a GLE, majd nem sokkal később annak kupé változata is megjelent, a GLE Coupe. Manapság az autóiparban ez már egy vénségnek számít, így ideje volt a frissítésnek, meg is érkezett a kipofozott GLE.

Forrás: Mercedes

Méretéhez és a benne rejlő technológiához mérten pedig egy nem olcsó hobbidömper, a legkisebb motorral már 32,4 millió forintról indul. Bár ami egy ilyen kategóriájú autónál a legkisebb motor, az máshol két autóé összesen.

Hiszen a legolcsóbb változat is 269 dízel lóerő, ami vélhetően kell ehhez a nagy test mozgatásához. Ez a 300 d kivitel, és itt már mild hibrid rendszer is segíti a hajtásláncot.

Efelett van a 350 de, ami dízel és plug-in hibrid is egyszerre, ez már 333 lóerővel húz ki a bajból, ha kell - és persze ha van áram az akkumulátorban. Ha még ez sem lenne elég erős, a GLE konfigurálása közben találhatunk 6 hengeres dízelmotort is a 450 d jelölésű modellnél, ami mild hibrid rásegítéssel 387 lóerő leadására is képes, viszont ez már bő 37,4 millió forint.

Benzinmotoroknál 6 henger a belépőszint a 450-es jelölésű kivitelnél, ez 381 lóerőt kínál 35,6 millió forintért cserébe. Szintén ilyen teljesítménnyel bír a 400 e jelölésű GLE is, abban viszont egy plug-in hibrid rendszer működik és már 38,1 millióért mérik.

Már ezek sem mehetnek rosszul, viszont elérhetőek AMG kivitelek is, amelyek a GLE 53 esetében 457, a GLE 63 S esetében 634 lóerőt nyújtanak. Ez persze valószínűleg nem illik a kényelmes SUV karakteréhez, azonban egy 3,9 másodperces 0-100 biztosan izgalmas az első pár alkalommal.

Aki viszont inkább a racionalitást keresi ezekben a rendszerekben, annak az lehet szimpatikus, hogy a plug-in hibrid kivitelek egyre fejlettebbek. Ezekben már 31,2 kWh kapacitású akkumulátorok vannak, amellyel a GLE elméletben, optimális körülmények között 109 km megtételére képes.

Emellett akár el lehet molyolni a külső frissítés elemein is, hiszen változtak a fényszórók, a lökhárítók és a hűtőmaszk is. Belül pedig újabb frissítést kapott az MBUX fedélzeti rendszer, ami az eddigieknél gyorsabb és még többet tud.

Mercedes