2020. július 12. | 17:00

Következzenek az első tizenkét modell után az igazán drága autók.

Számos olyan (többnyire limitált kiadású) autó van, amelyeket csak az igazán tehetős gyűjtők engedhetnek meg maguknak. Ezek többnyire a luxusautók és a hipersportautók világából származó négykerekűek, amelyek nem csak a kinézetükkel és a teljesítményükkel sokkolják az embereket, hanem a masszív árcédulájukkal is. A második 12 járművet a cikksorozat előző részében már láthattad, íme a világ 24 legdrágább új autója közül az első 12 helyezett (a listában az egyedileg átépített és tuningolt autók nem kaptak helyet, még ha drágábbak is ezeknél).

12. Pininfarina Battista Anniversario – 930 millió forint (kb. 3 millió dollár)

Nem nagy meglepetés, hogy a Pininfarina csodagápe lélegzetelállító formatervvel rendelkezik. A lemezek alatt pedig ugyanaz az elektromos technika lapul, amely a Rimac C_Two hajtásáért is felel. Nagyjából 1926 villanyos lóerőről van szó, a vételár pedig ehhez mérten szintén nehezen felfogható.

11. Aston Martin Valkyrie – 979 millió forint (3,1 millió dollár)

Az Adrian Newex által tervezett Aston egy középmotoros álom, amelyben egy Cosworth V12 lapul. Természetesen hatalmas teljesítménye van, a McLaren P1-et és a LaFerrarit is lepipálja.

10. Aspark Owl – 1 milliárd forint (3,2 millió dollár)

Nagy kérdés, hogy az egy méternél is alacsonyabb járgányt miért egy éjjeli madárról nevezték el, az viszont világos, hogy a 2000 lóerő egészen elképesztő teljesítmény. Ahogy a bőven két másodperc alatti 0-100-as sprint is egy elég mutatós adat.

9. Pagani Huayra BC Roadster – 1,06 milliárd forint (3,5 millió dollár)

Első ránézésre eléggé hasonlít a többi Pagani modellre, persze ez egy roadster kivitel. Ami viszont különlegessé teszi, hogy a Mercedes csak a Paganinak gyártja a 6,0 literes V12-es motort, hiszen saját modelljeibe már nem szereli ezt. A biturbó benzines mind teljesítmény mind pedig nyomaték terén a 700 feletti tartományban játszik, miközben a súlya mindössze 1250 kg (!).

8. Lamborghini Sián – 1,1 milliárd forint (3,7 millió dollár)

Ez gyakorlatilag egy hibrid Lambónak mondható, hiszen a 6,5 literes V12-nek elektromotor segít be a munkában. A 800 feletti lóerő szinte természetes, a rendkívül agresszív formaterv pedig szintén megszokott dolog a Lamborghinitől.

7. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 1,19 milliárd forint (3,9 millió dollár)

A név ebben az esetben elég beszédes, hiszen a 300+ arra utal, hogy ez a modell 300 mérföld/óra (483 km/óra) feletti sebességre képes. Ahhoz viszont, hogy valaki a magyar autópályatempó majdnem négyszeresével hasíthasson, előbb le kellett pengetnie több mint egymilliárd forintnyi valutát.

6. Bugatti Divo – 1,76 milliárd forint (5,8 millió dollár)

A Divo röviden összefoglalva egy pályára optimalizált Chiron, amelynek futóművét elég alaposan finomhangolták. A végsebesség a Chiron 420 km/órája helyett 380 km/óra, ami gyakorlatilag szánalmas sétatempó a testvérmodellhez képest. Na jó, nem is…Mindenesetre az árát ennek is rendesen megkérték.

5. Aston Martin DBZ Centenary Edition – 2,3 milliárd forint (6 millió font)

Az utóbbi időben sok ütős modellel állt elő az Aston Martin, elég csak a Vulcan hiperautóra vagy a feltámasztott James Bond Aston replikákra gondolni. A DBZ Centenary Edition viszont valójában két autót takar, így viszont már szinte jó ajánlatnak tűnik az a 2,3 milliárd, nem? A klasszikus DB4 GT Zagato és a modern DBS GT Zagato modellekből álló páros a Zagato vállalattal való együttműködést ünnepli többek közt.

4. Bugatti Centodieci – 2,72 milliárd forint (9 millió dollár)

Igen, már megint egy Bugatti…A Volkswagen-csoport által tulajdonolt vállalat sosem gyártott unalmas és olcsó autókat, és a Centodieci (110) is egy különleges jármű. A ’90-es években gyártott EB110 ihlette, a végeredmény pedig magáért beszél.

3. Bugatti La Voiture Noire – 3,8 milliárd forint (12,5 millió dollár)

Ígérem, ez az utolsó Bugatti a sorban. Egyben a legdrágább is. A 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott hiperautó végül 5,2 milliárd forintért került a portugál sztárfocista, Cristiano Ronaldo tulajdonába. A száraz adatokat is elmondom azért: 8,0 literes W16, 1500 lóerő és 1600 Nm nyomaték.

2. Rolls-Royce Sweptail – 3,9 milliárd forint (12,8 millió dollár)

Nem is létezhetne olyan drága autókról szóló lista, amelyen nem szerepel egy Rolls-Royce modell. A mindössze egyetlen példányban készült Sweptail egy lenyűgöző arányokkal rendelkező túrakupé, amely a MoMa (The Museum of Modern Art) tárházát bővíti.

Pagani Zonda HP Barchetta – 5,16 milliárd forint (17 millió dollár)

A lista elejére egy újabb Pagani került, méghozzá az 1999-es Genfi Autószalonon bemutatott Zonda egy különleges kiadása, a HP Barchetta. A három példányban készült jármű egyedi részletekkel bír, vételára pedig egy közepes méretű város éves költségvetésével vetekszik.

Te melyik fenti autóra adnál ki pénzt, ha bankjegyek lennének a bőröd alatt is? Írd meg kommentben a választásod!