Top 24 legdrágább új autó a világon – II. rész

Közzétéve:
2020-07-12, 15:00

Következzenek az első tizenkét modell után az igazán drága autók.

Számos olyan (többnyire limitált kiadású) autó van, amelyeket csak az igazán tehetős gyűjtők engedhetnek meg maguknak. Ezek többnyire a luxusautók és a hipersportautók világából származó négykerekűek, amelyek nem csak a kinézetükkel és a teljesítményükkel sokkolják az embereket, hanem a masszív árcédulájukkal is. A második 12 járművet a cikksorozat előző részében már láthattad, íme a világ 24 legdrágább új autója közül az első 12 helyezett (a listában az egyedileg átépített és tuningolt autók nem kaptak helyet, még ha drágábbak is ezeknél).

12. Pininfarina Battista Anniversario – 930 millió forint (kb. 3 millió dollár)

Nem nagy meglepetés, hogy a Pininfarina csodagápe lélegzetelállító formatervvel rendelkezik. A lemezek alatt pedig ugyanaz az elektromos technika lapul, amely a Rimac C_Two hajtásáért is felel. Nagyjából 1926 villanyos lóerőről van szó, a vételár pedig ehhez mérten szintén nehezen felfogható.

Pininfarina Battista Anniversario fentről

11. Aston Martin Valkyrie – 979 millió forint (3,1 millió dollár)

Az Adrian Newex által tervezett Aston egy középmotoros álom, amelyben egy Cosworth V12 lapul. Természetesen hatalmas teljesítménye van, a McLaren P1-et és a LaFerrarit is lepipálja.

Aston Martin Valkyrie hátulról

10. Aspark Owl – 1 milliárd forint (3,2 millió dollár)

Nagy kérdés, hogy az egy méternél is alacsonyabb járgányt miért egy éjjeli madárról nevezték el, az viszont világos, hogy a 2000 lóerő egészen elképesztő teljesítmény. Ahogy a bőven két másodperc alatti 0-100-as sprint is egy elég mutatós adat.

Aspark Owl elölről

9. Pagani Huayra BC Roadster – 1,06 milliárd forint (3,5 millió dollár)

Első ránézésre eléggé hasonlít a többi Pagani modellre, persze ez egy roadster kivitel. Ami viszont különlegessé teszi, hogy a Mercedes csak a Paganinak gyártja a 6,0 literes V12-es motort, hiszen saját modelljeibe már nem szereli ezt. A biturbó benzines mind teljesítmény mind pedig nyomaték terén a 700 feletti tartományban játszik, miközben a súlya mindössze 1250 kg (!).

Pagani Huayra BC Roadster oldalról

8. Lamborghini Sián – 1,1 milliárd forint (3,7 millió dollár)

Ez gyakorlatilag egy hibrid Lambónak mondható, hiszen a 6,5 literes V12-nek elektromotor segít be a munkában. A 800 feletti lóerő szinte természetes, a rendkívül agresszív formaterv pedig szintén megszokott dolog a Lamborghinitől.

Lamborghini Sián elölről

7. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 1,19 milliárd forint (3,9 millió dollár)

A név ebben az esetben elég beszédes, hiszen a 300+ arra utal, hogy ez a modell 300 mérföld/óra (483 km/óra) feletti sebességre képes. Ahhoz viszont, hogy valaki a magyar autópályatempó majdnem négyszeresével hasíthasson, előbb le kellett pengetnie több mint egymilliárd forintnyi valutát.

Bugatti Chiron Super Sport 300+ elölről

6. Bugatti Divo – 1,76 milliárd forint (5,8 millió dollár)

A Divo röviden összefoglalva egy pályára optimalizált Chiron, amelynek futóművét elég alaposan finomhangolták. A végsebesség a Chiron 420 km/órája helyett 380 km/óra, ami gyakorlatilag szánalmas sétatempó a testvérmodellhez képest. Na jó, nem is…Mindenesetre az árát ennek is rendesen megkérték.

Bugatti Divo elölről

5. Aston Martin DBZ Centenary Edition – 2,3 milliárd forint (6 millió font)

Az utóbbi időben sok ütős modellel állt elő az Aston Martin, elég csak a Vulcan hiperautóra vagy a feltámasztott James Bond Aston replikákra gondolni. A DBZ Centenary Edition viszont valójában két autót takar, így viszont már szinte jó ajánlatnak tűnik az a 2,3 milliárd, nem? A klasszikus DB4 GT Zagato és a modern DBS GT Zagato modellekből álló páros a Zagato vállalattal való együttműködést ünnepli többek közt.

Aston Martin DBZ Centenary Edition modellek

4. Bugatti Centodieci – 2,72 milliárd forint (9 millió dollár)

Igen, már megint egy Bugatti…A Volkswagen-csoport által tulajdonolt vállalat sosem gyártott unalmas és olcsó autókat, és a Centodieci (110) is egy különleges jármű. A ’90-es években gyártott EB110 ihlette, a végeredmény pedig magáért beszél.

Bugatti Centodieci elölről

3. Bugatti La Voiture Noire – 3,8 milliárd forint (12,5 millió dollár)

Ígérem, ez az utolsó Bugatti a sorban. Egyben a legdrágább is. A 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott hiperautó végül 5,2 milliárd forintért került a portugál sztárfocista, Cristiano Ronaldo tulajdonába. A száraz adatokat is elmondom azért: 8,0 literes W16, 1500 lóerő és 1600 Nm nyomaték.

Bugatti La Voiture Noire felülről

2. Rolls-Royce Sweptail – 3,9 milliárd forint (12,8 millió dollár)

Nem is létezhetne olyan drága autókról szóló lista, amelyen nem szerepel egy Rolls-Royce modell. A mindössze egyetlen példányban készült Sweptail egy lenyűgöző arányokkal rendelkező túrakupé, amely a MoMa (The Museum of Modern Art) tárházát bővíti.

Rolls-Royce Sweptail oldalról

Pagani Zonda HP Barchetta – 5,16 milliárd forint (17 millió dollár)

A lista elejére egy újabb Pagani került, méghozzá az 1999-es Genfi Autószalonon bemutatott Zonda egy különleges kiadása, a HP Barchetta. A három példányban készült jármű egyedi részletekkel bír, vételára pedig egy közepes méretű város éves költségvetésével vetekszik.

Pagani Zonda HP Barchetta oldalról

Te melyik fenti autóra adnál ki pénzt, ha bankjegyek lennének a bőröd alatt is? Írd meg kommentben a választásod!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Zenvo TSR-S hátulról
2020. július 11.
Ezen hipersportautók többsége limitált kiadású modell volt.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.

További hírek