2020. július 11. | 17:00

Ezen hipersportautók többsége limitált kiadású modell volt.

Számos olyan (többnyire limitált kiadású) autó van, amelyeket csak az igazán tehetős gyűjtők engedhetnek meg maguknak. Ezek többnyire a luxusautók és a hipersportautók világából származó négykerekűek, amelyek nem csak a kinézetükkel és a teljesítményükkel sokkolják az embereket, hanem a masszív árcédulájukkal is. Íme a világ 24 legdrágább új autója közül a második 12 helyezett (a listában az egyedileg átépített és tuningolt autók nem kaptak helyet, még ha drágábbak is ezeknél).

24. Brabham BT62 – 395 millió forint (1,3 millió dollár)

A Brabham márka eredendően Jack Brabham F1-es pilóta nevéhez fűződik, aki az ’50-es és ’60-as években versenyzett, ráadásul kiváló mérnök is volt. 1966-ban már saját csapatával és autójával nyerte meg a neves versenysorozatot, visszavonulása után pedig Bernie Ecclestone kezébe került a Brabham, amely egy külön sztori egyébként…Ma pedig olyan eszelős sportautók futnak ezzel a márkanévvel, mint a BT62, amely az F1-es névadásra utal, hiszen a BT52 az egyik leghíresebb F1-es jármű.

23. Zenvo TSR-S – 498,6 millió forint (1,65 millió dollár)

Egy dán manufaktúra készíti ezt a bestiát, amelynek egyik legérdekesebb részlete az aktív hátsó szárnya. Az autóban egy két kompresszorral ellátott, 5,8 literes V8 dolgozik, amely a hírek szerint saját fejlesztés. A márka egyébként nagyjából 25 autót készített 2007 óta.

22. McLaren Elva – 546 millió forint (1,8 millió dollár)

A nagyjából 143 darab Renault Clio áráért kínált Elva egy egészen különleges kétüléses jármű, amely magán hordozza a gyártóra jellemző dizájnelemeket. A szélvédő nélküli sportautóban egy V8 duruzsol, melyből 815 lóerőt hoztak ki.

21. Lamborghini Centenario Roadster – 578 millió forint (1,9 millió dollár)

A Centenario modellt 2016-ban mutatták be azzal a céllal, hogy tisztelegjenek az alapító, Ferrucio Lamborghini előtt, aki ekkor lett volna százéves. A kupé kivitel egy kicsit „olcsóbb” a tető nélküli változatnál, ám az mindkét verzióról elmondható, hogy eszelősen agresszíven néznek ki.

21. Koenigsegg Gemera – 578 millió forint (1,9 millió dollár)

A svédek nem csak a Gemera árával jelzik, hogy egy különleges modellről van szó, hiszen a hiperautó motorja is egészen egyedire sikerült. A lemezek alatt ugyanis egy 3 hengeres, 2,0 literes blokk dolgozik, amely a hagyományos értelemben vett vezérlés nélkül üzemel. Ehhez három elektromotort társítottak, a rendszerteljesítmény pedig 1700 lóerő fölötti.

19. Ferrari Monza SP1 – 620 millió forint (kb. 2 millió dollár)

A Ferrarinál nagyon megválogatják azt, hogy kinek adnak el autót. Ahhoz komoly feltételeknek kell megfelelned, hogy egy-egy különlegesebb, limitált szériás darabot megvásárolhass. Előzetesen már kell legyen a tulajdonodban például egy-két „hétköznapibb” Ferrari, hogy egyáltalán szóba álljanak veled. Így volt ez a LaFerrari esetében is például, és nincs ez másként a szuper exkluzív Monza SP1 esetében sem. Legtöbbször nem a pénzzel van a probléma, hiszen gondolhatod, hogy számtalan ízlésficamos orosz maffiózó jelentkezik az olaszoknál vásárlási szándékkal egy Adidas-csíkos BMW X5-ből kiszállva, ám a Ferrari nem adja oda ezeket az egyedi járgányokat akárkinek.

18. Rimac C_Two – 635 millió forint (2,1 millió dollár)

A horvát Rimac első elektromos modellje jó reklámot kapott azzal, amikor a brit műsorvezető, Richard Hammond lebucskázott vele egy domboldalon, és csodával határos módon csak kisebb sérülésekkel szállt ki a később porig égő járműből. Nos, ennek a modellnek az utódja a C_Two, és ha lehet még eszelősebb teljesítménnyel bír. A villanymotorok szinte felfoghatatlan, 1913 lóerőnyi teljesítményre képesek, itt pedig már az a legnagyobb kérdés, hogy sikerül-e ezt az aszfaltra levinni.

18. Lotus Evija – 635 millió forint (2,1 millió dollár)

A Lotus kétségkívül sokféle szerepet betöltött már az autózás világában. Többszörös F1 bajnokcsapatnak mondhatja magát, A General Motors különböző modelljeit is tuningolta, megpróbálkozott Le Mans-ban elindulni, de még a csőd közelébe is jutott. Sokan a könnyű és sportos autóiról ismerik, ma pedig már többmillió dolláros, kétezer lóerő fölötti elektromos sportautót készítenek.

16. Koenigsegg Trevita – 667 millió forint (2,19 millió dollár)

A Trevita a valaha volt egyik legkisebb darabszámban készített Koenigsegg, ami annak tudatában elég fontos információ, hogy a manufaktúra egyik modellje sem készült túlzottan nagy példányszámban. A karbonszálas anyagból készült sportautó persze a márka többi modelljéhez hasonlóan piszkosul gyors. Ráadásul egy ún. fehér karbonszálból készült, amely olyan drága technológia, hogy végül a tervezett három példányból csak kettő készült el.

15. McLaren Speedtail – 675 millió forint (2,2 millió dollár)

Az F1 utódjának szánt Speedtail rendkívüli formatervvel rendelkezik, a teljesítménye pedig 1000 lóerő fölött van. A szintén háromüléses járgány a maga 106 darabos limitált példányszámával elég egyedinek mondható.

14. Mercedes-AMG ONE – 820 millió forint (2,7 millió dollár)

Ahogyan a Ferrari az F50 esetében, úgy a Mercedees-AMG is az F1-es tapasztalatokat sűrítette egy utcai autóba a ONE szuperautóval, hiszen egy rendkívüli mérnöki munka eredménye lett ez a jármű. Lényegében Lewis Hamilton 2015-ös autója volt az alapja ennek a kocsinak, amelyet addig reszeltek, míg az utcai közlekedésre alkalmassá nem tették.

13. Koenigsegg Jesko Absolut – 912,5 millió forint (3 millió dollár)

Ezt a modellt Christian von Koenigsegg elvileg az apukájának készítette, a „sima Jesko” egy kihegyezett változataként. Ebben is V8 dolgozik egy 9 sebességes automatával, a tiltás pedig 8500-nál van. A teljesítmény nagyjából 1600 lóerő üzemanyagtól függően.

Ha érdekel a TOP 10 új autó 1 milliárd forint feletti árcédulával, akkor nézd meg ezt a videót:

Te melyik fenti autóra adnál ki pénzt, ha bankjegyek lennének a bőröd alatt is? Írd meg kommentben a választásod! A cikksorozat második részéből pedig kiderül, melyek voltak az igazán drága autók.