2021. december 31. | 10:35

Az elektromos autók térhódítása elkerülhetetlen, de azért van még mit várni 2022-ben is.

A cikkben szereplő modellek közül némelyiket már hivatalosan is bemutatta a gyártól, 2022-ben pedig már a kereskedésekbe is megérkeznek és bárki által megvásárolhatóvá válnak. Az egyszerűség kedvéért nézzük betűrendben, melyik típusokat érdemes figyelni jövőre.

Alfa Romeo Tonale

A Stellantis-csoportosulás lelassította a dolgokat, hiszen 2021-re vártuk a Stelvio kistestvérét. A Tonale 2022 végén érkezhet és a Jeep Renegade platformjára készül első- és összkerékhajtással, akár az 1,3 literes plug-in hibrid hajtáslánccal, 345 lóerős összteljesítménnyel.

BMW 2-es Coupé

Nem kell aggódni, attól még, hogy 2-es Gran Coupé és Active Tourer a BMW fronthajtású platformját használja, a 2-es Coupé összkerékhajtással fog érkezni az M5-höz hasonló, hátsókerekes orientációval. A márka legkönnyebb autója a G42-es kódot kapja, három-, négy- és hathengeres motorokkal érkezik, utóbbinak az M235i felirat díszeleg majd a hátulján.

Dacia Bigster

A Dacia érkező zászlóshajója kedvező árral, egyszerűséggel kecsegtet: 4,6 méter hosszú szabadidő-autó a CMF-B padlólemezen nyugszik, pont mint a Sandero, azonban hibrid hajtásáncokat is kínál majd.

Fiat Panda

Ki ne kedvelné a Fiat Pandát? A Fiat 500 elektromos változata után a gyártó készen áll a Panda felélesztésére. A dizájn a 2019-es Centoventi koncepcióból táplálkozik és vélhetően a Peugeot és a Citroen alkatrészeiből építkezik majd, benzines, lágy hibrid és elektromos kivitelben lesz elérhető.

Honda Civic Type R

A benzinvérűek nagy szerencséjére a Civic Type R továbbra is 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral érkezik, maximum lágy hibrid rásegítés lesz benne tetten érhető. A manuális váltót is megtartják, de kérhető lesz duplakuplungos automata váltóval egyaránt.

Ineos Grenadier

Ismerős arc, ismeretlen név. Az Ineos Greandier-t (ejtsd: ineosz grönágyié) a Land Rover Defender inspirálta, ezen kívül azonban semmi köze nincs hozzá. Egy brit milliárdos pénzeli a franciáknál készülő alvázas terepjárót, amit a BMW 3,0 literes benzines vagy dízelmotorja hajthat, sőt a jövőben a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás rendszere is szóba jöhet. Úgy néz ki, hogy terepen verhetetlen lesz, meglátjuk, hogy tud-e a Toyota Landcruiser versenytársa lenni tartósság és megbízhatóság terén.

Mercedes-Benz EQE

A Mercedestől is érkezik egy Tesla Model S rivális teljesen elektromos kivitelben, az úgynevezett Electric Vehicle Architecture (EVA) platformra, amit kifejezetten elektromos autókhoz terveztek. Az EQS kistestvére 480 kilométeres hatótávot ígér egyetlen feltöltéssel.

Renault 5

A Renault 5 egyike a hét teljesen elektromos Renault-nak, amik 2025-ig érkezhetnek a piacra. Hasonlóan retró hangulatot áraszt, mint a Honda e vagy a MINI Cooper SE, a Renault Zoe alkatrészeiből táplálkozik és az 50 kWh-s akkupakkal 390 kilométeres hatótávot ígérnek neki.

Porsche Macan EV

A Macan elektromos változatáról már kerültek fel képek a világhálóra, ennyit lehet tudni eddig, hogy eleinte a belső égésű motoros verzióval párhuzamosan értékesítik, és a 600 lóerős teljesítménnyel 3 másodperces 0-100-as sprintre lesz képes.