Ahogyan a járművek szerkezeti felépítése, passzív és aktív biztonsági berendezései 1997 óta rengeteget fejlődtek, az EuroNCAP értékelési metódusa is sokat változtak az évtizedek során -- legutóbb 2020-ban szigorítottak a szempontrendszeren.

Mára félrevezető lehet töréstesztnek nevezni ezt a komplex vizsgálatot, ugyanis sokkal többet nyom a latba az, ha az alapfelszereltségű modell a lehető legtöbb elektronikus biztonsági rendszert megkapja és könnyen 0 vagy 1 csillagos értékelést kaphat az a típus, ami alapáron nem, vagy csak részben kínálja ezeket, vagy kispórolják belőle a légzsákokat - ahogyan legutóbb a Renault Zoé és Dacia Spring esetében láthattuk.

A vizsgálatok során tehát többnyire a légzsákok, ISOFIX-es csatlakozókkal ellátott ülések száma döntött a százalékokról és általánosságban az is elmondható, hogy szerkezetileg kellő védelmet nyújtanak a listában szereplő autók, a biztonsági elektronikai berendezések pedig többnyire jól teljesítettek.

10. Honda HR-V

A bázis HR-V négy csillagját a térd-, oldalsó és középső légzsákok hiányának köszönheti, de az is sokat rontott az értékelésen, hogy a tizenegy tesztelt gyerekülésből csak nyolcat tudtak behelyezni a hátsó sor közepére.

9. DS 4

A DS 4 szintén négy csillagot ért el: a térdet és a medencét nem védi légzsák, a tesztek alapján kanyarodásnál, a keresztben áthaladó gyalogost érzékelte későn, illetve a vészfékező rendszer reakció idején is volna mit javítani.

8. Renault Megane E-Tech

A Renault Megane elektromos változata szintén leszerepelt gyalogosvédelemből, sávtartásból a maximális 4-ből 2,8-at kapott. Összesítve azonban már öt csillagos autóról beszélhetünk.

7. VW Polo

A Polónál hasonló helyzet, mint az őt megelőző Taigonál, bár utóbbi a százalékok alapján nagyobb védelmet nyújt a hátsó sorban utazó gyermekek számára.

6. VW Taigo

94%-os értékeléssel a Taigo óvja a leghatékonyabban a felnőtt utasokat, bár térdlégzsák egyáltalán nincs, hátra pedig csak fejlégzsák jutott. Kanyarodásnál akadtak problémái a gyalogos észlelésével, és a keresztirányban érkező biciklist is nehézkesen érzékelte.

5. Kia EV6

Kia EV6 esetében térdlégzsákot senki sem kap, oldalütközésnél pedig csak a fejünk van védve légzsák által a hátsó sorban.

4. VW Multivan

A térd és csípő tájékon nem szolgáltat légzsákot a vizsgált Multivan, a nagy homlokfelület ellenére viszont hasonló módon kezeli a gyalogosütközéseket, mint a C40-es Volvo.

3. Volvo C40 Recharge

A hátsó sorban csupán a fejünk kap oldallégzsákot a C40-esben, ISOFIX viszont mindenütt van. A vizsgálatok rámutattak, hogy tolatás közben észlelte nehézkesen a mögé kerülő gyalogost, ezért kapott csupán 70%-ot.

2. Mercedes-Benz C-osztály

Alapból a C-osztályban nincs első, utasoldali térdlégzsák és ISOFIX csatlakozó, az aktív motorháztető azonban működésbe tud lépni gyalogos gázolásnál. 89%-os eredményével a lista egyik legjobbja a gyermekek utasvédelmében.

1. Lexus NX

Az alapfelszereltségű Lexus NX gyalogosvédelemből vizsgázott a leggyengébben, viszont a biztonsági berendezések terén a 10-es lista legjobbja lett 91%-kal. Mínusz pontot jelentett az első, utasoldali térdlégzsák és az anyósülés ISOFIX csatlakozójának hiánya.