„Kedves Marci!

Az Alapjárat.hu egyik cikkét olvasva találtam rá az e-mail címedre és bátorkodnék feltenni kettő, számomra lényeges kérdést.

1. Van egy 2003-ban gyártott Toyota Corolla 2.0 D4-D szedánom. 190 ezer futott kilométerrel, törésmentes, garázsban tartott, kívül-belül kitűnő állapotban lévő, rendszeresen márkaszervizelt autó. Amennyiben el szeretném adni, úgy mennyit kérhetnék érte reálisan?

2. Egyben a fontosabb kérdés. Vásárolni szeretnék ősszel egy városi kisautót maximum hárommillió forintig. Napi 30-40 kilométeres használatra (ovi, munkahely). Legfőbb szempontok a megbízhatóság, az alacsony fogyasztás és a biztonság. 1,2 literes benzinesekben gondolkodom és azok közül is a Honda Jazz vagy a Hyundai i20 jöhet szóba, amelyekről eddig jó dolgokat hallottam. Nem zárkózom el mástól sem. Jó nyomon haladok a típusokkal kapcsolatban? Te mit ajánlanál?

Előre is köszönöm válaszod!

Tisztelettel: Péter”

Toyota Corolla E12 szedán

Kedves Péter!

Köszönöm levelét. A használt autók ára most épp felfelé kanyarodik, és ez alól nem kivétel a Toyota sem. A Corollát én a dízelpara ellenére simán meghirdetném egy kicsivel másfél millió alatt (mondjuk 1 290 000-ért) és várnám az érdeklődőket. Fontos, hogy a jól megkomponált hirdetés és a kívánatos képek sokat dobnak majd a vásárlási kedven, ehhez részletes útmutatót ebben a cikkemben találsz.

A hárommilliós árkategóriában nem nagyon vennék i20-at, mert ez a típus olcsón éri meg igazán, viszont ennyi pénzért már nem olcsó, cserébe rettentően gagyi. A Jazz nem rossz, nem fogsz vele mellélőni. A helyedben megnézném még az Opel Corsa E kínálatot, a Nissan Note-okat és a Swifteket is, de a keretnél sokkal olcsóbban árulnak 1,2 literes örökélet motorral szerelt Suzuki Splash és vele mindenben megegyező Opel Agilákat nagyon alacsony futásteljesítménnyel, ami garanciát jelenthet a következő 30 évnyi használatra.

A Corollát ne hirdesd meg olcsón, várd ki a vevőt! Az ajánlottak közül a Note lesz a praktikus, az E Corsa a biztonságos, a Suzukik pedig az örök életűek. Ennyiért nincs olyan autó, ami mindent egyenlő arányban jól tud, de lehetnek megnyugtató kompromisszumok.

Sok sikert,

Marci!