2021. július 21. | 13:38

Más autógyártók is küzdenek ezzel a problémával.

A BMW hivatalos közleményében az áll, hogy szinte valamennyi németországi üzemét érinti az elektromos félvezetők globális hiánya, amely jelenleg megakadályozza az autógyártót abban, hogy mintegy 10 000 autó gyártását befejezze.

A vállalat a hónap elején közölte, hogy a globális chip-hiány, amely az autógyártókat világszerte érinti, idén eddig már 30 ezer jármű kiesését okozta a termelésben. A probléma régóta fennáll, januárban írtunk arról, hogy a Ford, a Daimler, az Audi és a Volkswagen is arra kényszerült, hogy csökkentse a termelési volumenét a gyáraiban a félvezetők hiánya miatt. Az alkatrészellátásban tapasztalható beszállítói nehézségek a magyar autóipart is lelassították.

A félvezető komponensek iránti kereslet rendkívüli mértékben megnőtt 2020-ban, a koronavírus-járvány következtében otthon ragadt munkavállalóknak köszönhetően megugrott a laptopok vásárlási száma, emellett pedig a szórakoztató elektronikai eszközök (televízió, játékkonzol stb.) iránti kereslet is megélénkült tavaly. Az autógyártás pedig a vártnál gyorsabban tért észhez a tavaszi leállások után, emiatt pedig a kereslet –kínálat egyensúlya felborult a mikrochipek piacán, mivel átszervezték a kapacitásokat és időbe telik, amíg a gyártók visszatérnek a pandémia előtt bejáratott termelési eljárásokhoz.

Februárban a félvezető chipeket gyártó Infineon a helyzetre reagálva azt közölte, hogy a nyár végén új üzemet létesít az ausztriai Villachban. A hírek szerint itt évente annyi chipet tudnak majd előállítani, mely 25 millió elektromos jármű ellátására lesz elegendő.