2019. október 28. | 16:08

Ha épp Amerika felé sodor szél, ne hagyd ki a 2019-es Los Angeles Auto Show-t!

Idén is számos új modell mutatkozott be a szeptemberben megrendezett Frankfurti Autószalonon, az elmúlt héten nyitotta meg kapuit a tokiói őrület és lassan itt az ideje a Los Angeles Auto Show-nak is. Tavaly többek között a 992-es Porsche 911, a Vasemberből ismert Audi E-tron GT koncepció és az új Mazda 3 debütált, lássuk, mit tartogat most!

Audi E-tron Sportback

Márciusban, a Genfi Autószalon alatt már rohangált néhány E-tron a város utcáin, igaz álcázva. Most a teljesen elektromos SUV LA-ben vetheti le gúnyáját, méghozzá a csapott hátú, Sportback kivitelben. Az alap E-tron 400 lóerő körül teljesít a duplamotoros hajtáslánccal, 5.5 másodperc alatt van 100-on, 150 kW-os gyorstöltésre képes és közel 400 kilométeres hatótávot teljesít. Az autó farán csiszoltak a genfi szalon óta, már itt is LED-es lámpákat találni, hasonlóan az Audi A8 legújabb generációjához.

BMW 2-es Gran Coupé

Hogy mi értelme volt a 2-esből csinálni egy Gran Coupét ne kérdezzétek, főleg úgy, hogy már csak első- és összkerékhajtással lesz kapható. Az 1-es sorozat padlólemezét és motorpalettáját kapja meg, a csúcson a 235i xDrive található, ami a 2.0 literes, 305 lóerős motorral méltó ellenfele lehet a Mercedes-AMG CLA 35-nek.

BMW M8 Gran Coupé

Az M8-as Gran Coupé viszont sokkal értelmezhetőbb jelenség. A Porsche Panamera babérjaira törne vele a BMW az ismerős 4.4 literes duplaturbós V8-cal, 600 lóerővel. Az angol piacon 121 000 font körül lehet majd kapni, átszámítva 45 millió forintért.

Bollinger B1 és B2

Az újonnan alapított, amerikai Bollinger a B1-es és B2-es elektromos terepjáróval mutatkozik meg a szalonon. Masszív kinézet, kocka kasztni, ránézésre az aerodinamikai tényezőkön lenne még mit csiszolni, bár így is 4.5 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, köszönhetően a két elektromotornak és a közel 620 lóerőnek.

Ford Mach E

Elektromos és SUV. A Ford is ezt a receptet alkalmazza elektromosítás terén, egy szabadidő-autó formájú valamivel rukkolnak elő, amit ráadásul a Mustang ihletett. Ezt érdemli a Mustang? Így kell tovább élnie? Nem gondolnám. A Mach E 2020-ben kerülhet forgalomba a Model Y legfőbb riválisaként, a WLTP ciklus szerint 600 kilométeres hatótávval.

Mercedes Maybach GLS

A Range Rover SVAutobiography, Bentley Bentayga és a Rolls-Royce Cullinan mellé csatlakozna be a Maybach GLS. Az ultraluxus kategóriához a Mercedes GLS-t hosszított tengelytávval lesz kapható, emiatt eszméletlen lábtér várható a hátsó sorban. A sziluett megmaradt, de sok apró elemet átdolgoztak a 2016-os Maybach 6 Coupe koncepcióból kiindulva.

Porsche Taycan 4S

A belépő szintű Porsche Taycan kerülhet bemutatásra Amerikában, a jóval erősebb Turbo és Turbo S után. A tisztán elektromos sportautó ára kb. 30 millióról indul (mégsem 40), hatótávolsága 400 kilométerre tehető, de az opcionális Performance Battery Plus csomaggal akár 460-ra is kitolható lesz.

Toyota RAV4 plug-in hibrid

A távoli jövőbe tekintett a Toyota formatervezői Tokióban, amerikában viszont a legjobban fogyó modelljük konnektoros változatát leplezik le. A Toyota RAV4 PHEV nagyobb akkupakkja miatt többet tud majd elmenni egyetlen feltöltéssel, mint például a nálunk is megfordult konnektoros Toyota Prius.

Volkswagen ID koncepció

Amerikában is bemutatja a Volkswagen legújabb elektromos koncepcióját, holott az ID alapvetően Európának készül. A kis elektromos technikája elővetíti a jövőt a crossover és csapotthátú szegmensbe készülő Volkswagenek, Skodák, Audik és Seatok számára, terveik szerint 2028-ra 15 millió MEB-platformon nyugvó elektromos jármű készül majd el.