2019. június 25. | 16:11

Ki gondolta volna, hogy az oly népszerű Citroën SUV-k futóművét a WRC rally autóké alapján szögelik?

„A rally sorozat kapcsán lehetőségünk van beszélni a Citroënről olyan országokban, ahol jelen vagyunk” – nyilatkozta Linda Jackson cégvezető, és hozzátette, hogy a marketing lehetőségeken túl segít komfortosabbá tenni az utcai Citroëneket.

„Érdekes rész a felfüggesztés. A C4 Cactuson vagy a C5 Aircrosson található progresszív hidraulikus elemek - ami a jövőbeli modellekben is megtalálhatók lesznek - valójában a C3 World Rally autóra lettek kifejlesztve.” – mutatott rá a közvetlen párhuzamra.

„A futamokon egyre csak erősebb és gyorsabb ütéseket kap a rendszer, amit valahogy tompítani kell. A megoldás egy új felfüggesztés kifejlesztése volt a WRC autóinkra. Felmerült a kérdés, miért ne használhatnánk ugyan ezt a megoldást az utcai kocsikba is? Ez egy sokkal egyszerűbb megoldás, mint a régi hidraulikus rendszer, mert az nehéz, nagyon drága és csak a nagy járműveink alá érdemes beszerelnünk.” –fejtette ki Jackson.

A Citroënt legtöbben talán a speciális, hidraulikus futóművéről ismerik, mivel híresen kényelmes rendszerekkel szerelte autóit. Ahogy Linda Jackson rámutatott, manapság már változtak a vevői igények, emiatt most szükséges ráfeküdni trendi modern kütyük bevezetésére is a kényelem mellett.

Szóval miközben a francia autók szerelmesei nem gondolják, hogy a DS, CX, XM széria vajpuha komfortja már a múlté lenne, Jackson inkább azzal számol, hogy az új vevők többségét könnyebben meg tudják fogni az utastérbe integrált tablet hegyekkel, miközben persze az autó alatt dolgozó kiváló futómű előnyeit is élvezik utazás közben.

Mivel a kényelem manapság nem csak a jól hangolt felfüggesztésben merül ki, rengeteget fejlesztettek az autókon. Többek között az ülések betétjeit cserélték speciális anyagokra, de az utastér rekeszeinek kialakítását és az okoseszközök csatlakoztatását is még egyszerűbbé kellett tenni.

Jackson elárulta, hogy a belső design terveit minél letisztultabbá formálták, igyekeztek elhagyni a gombok és tekerentyűk sorát, mert a tapasztalatok alapján a felhasználok a felét nem is használják, azt sem tudják, mire van. Az autók kényelemi kialakításának iránya ebből a szempontból tehát azt célozza, hogy csak a legszükségesebb elemeket hagyják meg, ezzel csökkentve a költségeket és az pazarló anyagfelhasználást.

Szomorú hír a teljesítmény megszállottjainak, hogy nincs tervben aszfaltszaggató széria piacra dobása, mert ezt is megengedhetetlen pazarlásnak tartják a cégnél. Aki erős Citroënre vágyik, az fáradjon ki egy WRC futamra és élje ki magát a recsegő ropogó C3 WRC látványán.

A Citroën vezérigazgatója szerint a márka mindig is hétköznapi autók vonalát képviselte, nincs szüksége nagy teljesítményű autók piacra dobására. A WRC verzió remek reklámfelület és rengeteg információt szereznek be a versenyek során, amit az utcai verziók fejlesztéséhez is fel tudnak használni. Ennyi és nem több, amit szükségesnek tart Jackson az erős autók vonalában a Citroën háza táján.

Volt ez másképp is, igaz sosem a kiemelkedő teljesítmény, inkább az összhatástól voltak jók a sportos utcai változatok. Talán majd egyszer…