2023. március 13. | 14:53

Ezzel az ötlettel elég sok probléma van egyelőre, de olyan enyhítés lehet, amit talán a németek is elfogadnának.

Azt már tudjuk, hogy az Európai Unió komoly lépéseket tesz a környezetvédelem, ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. Mivel a kibocsátásban szerepe van a közúti közlekedésnek is, nem hagyják békén a műfajt.

Nem csak érkezik a szigorodó Euro 7 szabályozás, de az Európai Parlament nemrég megszavazta, hogy 2035-től az EU területén nem lesz forgalmazható belső égésű motorral szerelt autó (néhány kivétellel). Ez egy elég drasztikus lépés, persze sok országnak nem tetszik.

Nemrég pont Olaszország szólalt fel a témával kapcsolatban és nemtetszését fejezte ki. Nem feltétlen a tervezettel van problémájuk, hanem annak lefolyásával és átgondolatlanságával.

Egy olasz miniszter szerint öngyilkosság ez a lépés az ipar számára és ajándék a kínai autóiparnak. Ezzel nincsenek egyedül és az olasz kormány kirendeltsége már tárgyalt is a német, illetve francia vezetéssel az ügyben.

Ennek megfelelően pedig nemrég a német közlekedési miniszter, Volker Wissing az utolsó pillanatban váratlanul felszólalt a szabályozás ellen. Pedig ezt korábban már az EU összes tagállama és az Európai Parlament is jóváhagyta.

Nem valószínű, hogy komolyabb módosítást vagy új szabályozást dolgoznának ki még a jövő évi EU-s választások előtt, hiszen ezek elfogadása hosszú idő lenne. Viszont most a zárószavazás, amit végül töröltek, Berlin tiltakozása miatt nem ment át.

Emiatt az EU új nyilatkozatot ajánl Németországnak, amiben az e-üzemanyagokat szabályoznák. Itt olyan üzemanyagról van szó, melyet megújuló energiából állítanak elő környezetbarát módon.

Ez segítség lehetne Németországnak, ahol az autóipar túl nagy jelentőséggel bír a nemzet gazdaságában. Összesen több mint 800 ezer munkahelyet teremt közvetlen módon és éves bevétele kb. 411 milliárd euró (160 916 008 896 000 forint).

Az e-üzemanyag technológiájával egyébként az a probléma, hogy molekulárisan megegyezik anyaga a benzinével. Így semmilyen biztosíték nincs arra, hogy az e-üzemanyaggal működő autókat ne állnának neki az emberek benzinnel hajtani.

Automotive News Europe

Depositphotos