2023. augusztus 08. | 13:48

A tradicionális olasz sportautógyártó halad a korral, és legújabb modelljeinek egy jelentős része már valamilyen hibrid hajtással készült.

Ha ma egy gyártó lépést akar tartani a konkurenciával és jelen szeretne lenni az Európai Unióban, akkor minimum kell villantson egy hibridet. Utóbbinak a hamis elégedettség kell arról, hogy zöldül a kontinens, előbbinek viszont a brutál teljesítmény és dinamika.

Nem árulok el titkot azzal, hogy a Ferrarit valószínűleg inkább ez motiválja, hiszen egy sportautógyártó vállalatról van szó. Azok között is átkozottul jó, ezt az eladási számok is bizonyítják.

Az olasz gyártó hivatalos adatai szerint 2023 első felében 6959 autót adtak el globálisan, ami 253 darabbal több, mint 2022 ugyanezen időszakában. Ezzel nem csak javítottak a számokon, de az örök rivális Lamborghini 5341 darabos eladási számát is túlszárnyalták.

A másik érdekes statisztika viszont márkán belül született a hajtásláncok összetételére vonatkozóan. A 2023-as év második negyedévében az értékesített autók 43 százaléka hibrid volt a Ferrarinál.

Ha 2022 azonos időszakát nézzük, akkor ez kétszeres növekedést jelent ahhoz képest. Ez pedig beszédes azzal kapcsolatban, hogy merre viszik a gyártót a vásárlói igények.

Bár a Ferrari pont nem az a gyártó, ami szívesen lefekszik a trendeknek. Emlékezzünk csak vissza, amikor szabályozták az első SUV modelljük, a Purosangue rendelését, hogy az ne másszon rá a normális modellekére.

A hibrid műfajt egyébként nem ma kezdték a Ferrarinál. Pont tíz évvel ezelőtt, 2013-ban mutatták be első hibrid szupersportautójukat a LaFerrarit. Elképesztően drága klasszikussá érett már a legyártása pillanatában a 950 lóerős autó, egyet viszont mi is megleshettünk élőben a maranellói Ferrari Múzeumban.

Ferrari