143 lóerő és 30 négyzetméter parketta, avagy miért szuper városi autó egy T230-as Toyota Celica? - Videó

Közzétéve:
2020-08-01, 10:24

Használt városi autón gondolkodsz, ami nem csak sportos, de praktikus is? Mit szólnál egy T230-as Celicához?

A mai használtautó-piac szinte roskadásig van ígéretes vasakkal, de mégis melyikbe érné meg befektetni? Persze fontos, hogy ne csak az ára legyen alacsony, de praktikus is legyen. Ehhez persze jól jön, ha az autó dinamikus és megbízható is egyben.

A Klasszik Kasztni csatornája nemrég közzétett egy videós beszámolót, melyben egy Toyota Celica T230-as tulaj, Cseh Márton elmeséli, miért is volt jó választás a japán sportautó.

2003 Toyota Celica T230, fekete, mellette ül a tulaj, oldalnézet, előre döntve, alulról fotózva
Marci korábban egy F Astrát vezetett, de valami izgalmasabb autóra vágyott. Így jutott el a Celicához

Marci 2018 decemberében vette meg Celicáját. Korábban egy Opel F Astrát vezetett, de valami izgalmasabb autóra vágyott. Hosszas keresgélés után erre a 2003-as Toyotára esett a választása, mely állítása szerint nem csak egy kiváló és olcsó sportautó, de kifejezetten kényelmes és praktikus is.

„Nagyon jó a helykínálata. Azon kívül, hogy én egy magas ember vagyok, így mögém a hátsó ülésre nem nagyon lehet beülni. A jobb oldalon egészen kényelmesen el lehet férni – akár két embernek is egymás mögött.”

Az autó csomagteréről is érdemes pár szót ejteni, ami a 3 ajtós elrendezés ellenére egész tágas. A videóban Marci azt nyilatkozta, hogy a lakás átépítése/felújítása során a hátsó ülések lehajtásával az autóba 30 négyzetméter parkettát is be tudtak tuszkolni.

Bár a Celica megjelenése azt sugallja, hogy városi használatra nem igazán alkalmas, több szempontból is kiváló városlakók számára is. A 7. generációs Celicát amúgy a Toyota 1ZZ-FE és 2ZZ-GE erőforrásaival gyártották, amiket a Corollákba, RAV4-esekbe és Avensisekbe is szereltek.

Ha részletesebben is érdekel, miért is olyan jó egy használt Celica, nézd meg a Klasszik Kasztni videóját. A kisfilm részletesen beszámol a motor és a váltó teljesítményéről is!

Ha úgy érzed, valahol már hallottál a csatornáról, az nem véletlen. Nemrég jelent megy egy cikkem, melyben a csapat egy 1989-es Ford Orion történetét meséli el, ami már több mint 30 éve egy idős hölgy, Ludányi Péterné (82) tulajdonában van.

Ha nem hiszel a „garázsban tartott, női tulajdonostól” típusú tündérmesékben, olvasd el a róla szóló írásomat, vagy nézd meg a videót, mert Te is el fogsz csodálkozni!

Kapcsolódó írások

Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!
Testvéri befolyás –1981-es Toyota Corolla KE70 liftback
2018. március 27.
Ha két olyan testvér mellett nősz fel, akik rajonganak a tuning autókért, akkor nagy valószínűséggel te is „megfertőződsz a kórral”, Jerryvel is ezt történt.

További hírek