2020. január 09. | 08:20

A Golf GTI-n keresztül a Tesla Cybertruckig sok izgalmas gépjármű vár ránk 2020-ban is, lássuk mikre gerjed a TopGear szerkesztősége!

Volkswagen Golf GTI Mk8

Az új Volkswagen Golf szerelmesei valójában a GTI-re várnak, kérdés, hogy a Volkswagen eltér-e a jól bevált formulától. Marad a jól kezelhető, elsőkerék-hajtású, 250 lóerő körüli hatchback akár elektromos hajtással kiegészülve? Stílusában biztosan agresszívebb lesz a számos spoilerrel, nagyobb kerekekkel és a beltérben is megmutatkozó vörös csíkozással.

BMW M2 CS

A BMW M2 CS 444 lóerős teljesítménnyel küldi az aktuális generációt nyugdíjba. Jeremy Clarkson szerint a legjobban kezelhető BMW-ről van szó, ami twin-turbós 3.0 literes sorhatossal, manuális váltóval és hátsókerékhajtással érkezik.

MINI John Cooper Works GP

35 000 font, azaz közel 14 millió forint egy MINI-ért azért meglehetősen sok, sőt csupán 575 darab érkezik az Egyesült Királyságba, ami meglehetősen kevés. A motorháztető alatt egy 2.0 literes, négyhengeres motor található, ami a BMW M135i-ből már ismerős lehet. 306 lóerőt juttat el az első kerekekre, sportosabb felfüggesztést kap az alap JCW-hez képest, a gyártó szerint pedig képes lesz 8 percen belül megfutni a nürburgringi kört.

McLaren Elva

Egy nyitott fülkés sportautóról van szó, ami McLaren Ultimate Series cslaádba tartozik a Speedtail-el együtt. A 4.0 literes V8-as a két turbóval közel 800 lóerőt teljesít, a 0-100-as sprintet 3 másodperc alatt teljesíti, így majdnem olyan gyors, mint a McLaren F1.

Ferrari Roma

A Ferrari Roma nagy űrt fog kitölteni a Ferrari palettáján. A kritikusok szerint csak ez csak egy keménytetős Portofino, hiszen ugyanazon a platformon nyugszik és a 3.9 literes twin-turbós V8-ast kapja meg. A Roma 8 fokozatú automata váltója az SF90-ből érkezik és maga az autó 73 kilóval könnyebb lesz.

Tesla Cybertruck

Nincs ember, aki ne hallott volna a Cybertruck körüli felhajtásról. Számos teljesítményszinttel és hatótávval lesz elérhető elméletben, a tri-motoros, összkerekes változat 2.9 másodperc alatt éri el a 100-at és több mint 500 kilométeres hatótávot kínál majd az ügyfeleknek.

Aston Martin DBX

Hazánkban is bemutatták már a DBX-et, ami egy újonnan fejlesztett alumínium platformra épül, 545 lóerőt teljesít a 4.0 literes, duplaturbós, AMG-től származó V8-assal. 4.5 másodperc alatt van százon, 291 km/h a végsebessége, légrugós felfüggesztés és 48V-os rendszer található benne ahogyan a Bentaygában vagy épp az Urusban is.

Polestar 1

Végre megérkezik az első autó a Volvo teljesítmény-orientált, jövőbe tekintő márkájától, a Polestartól? A cég legdrágább és egyetlen hibrid autójáról lehet szó, a Polestar 2 ugyanis teljesen elektromos lesz. Közel 600 lóerő mozgatja a 2350 kg-os kupét, amiből csak 1500-at adnának el globálisan. Riválisok között a Continental GT, S-osztály kupé, BMW 8-as széria említhető, bár a 4 hengeres, kompresszoros motor a méretes akkupakkal eltér az említett modellek hajtásláncától, tisztán elektromosan 95 kilométert tud majd megtenni.

Porsche 911 Turbo

Hogyan különböztethető meg a nagy T-s 911 Turbo? Eszméletlen teljesítmény, használható hátsó ülés és a tökéletességig csiszolt futómű. Közel 650 lóerő érkezik a 3.8 literes bi-turbó motorból, összkerékhajtás, duplakuplungos váltó, 2,7 másodperc alatt van százon és akár a 300 km/h-t is képes elérni.

Jaguar XJ

A Jaguar többé kevésbé bebizonyította, hogy képes hasonló kaliberű elektromos autót csinálni, mint a német konkurensek. Az elektromos lázat meglovagolva a Tesla Model S-nek állítanának konkurenciát, hiszen az új Jaguar XJ tisztán elektromosként élhet tovább.

Land Rover Defender

A Land Rover nagyon ügyelt arra, hogy az új Defender megjelenése ne legyen se túl cuki, se túl szigorú. A kérdés már csak az, hogy az elődhöz mérten mit mutat majd bevetés közben ez a valódi terepjárónak szánt termék.

Lexus LC Convertible

A Lexus LC500 Coupé már megfordult szerkesztőségünkben, kérdem én, hogy vajon hány hátsókerekes, V8-as szívómotorral szerelt autó jut még nekünk a villanyosítás előtt? Vélhetően ez az egy, hiszen idén érkezik a két tonnás GT tető nélküli változata is.

Pininfarina Battista

Két tonnás, elektromos hiperautó, ami két másodperc alatt gyorsul százra? Igen! A Rimac és a Lotus 1900+ lóerős autói mellett az olaszok is előállnak egy félelmetes termékkel: a Rimactól kölcsönzött négy darab elektromos motorból 1880 lóerőt és 2500 Nm-t hoztak ki a 280 kilométeres hatótáv mellett.

Ferrari SF90 Stradale

Az SF90 a Ferrari első plug-in hibrid sportautója, amely egy erősen átdolgozott twin-tubós V8-at kap közel 770 lóerővel és három elektromotorral, így a kombinált összteljesítmény 990 lóerő körül lesz. 0-ról 200-ra 6,7 másodperc alatt gyorsul, a tisztán elektromos hatótáv mindössze 15 kilométer lesz. Két elektromotor az első tengelyen, ami azt jelenti, hogy az SF90 a Ferrari első összkerekes, kétajtós sportautója a márkának.

Ford Bronco

A Ford Bronco 1965-ben mutatkozott be először, 1969-ben megnyerte a Baja 1000-et. Öt évtizeddel később a Ford úgy döntött, hogy újjáéleszti a Broncót: az új modell 2020 tavaszán mutatkozhat be, a pletykák szerint a Rangerrel közös platformon nyugszik majd és levehető tetők, ajtók lesznek rajta.

Alfa Romeo Tonale

A tavalyi Genfi Autószalonon már találkozhattunk személyesen is a Tonale koncepcióval, ami vélhetően plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik 2020 végén. Bár az Alfa eladásai nem növekedtek a Giulia és Stelvió által, kérdés, hogy a kis-crossovernek sikerül előmozdítania a dolgokat?

Corvette C8

Az új Corvette középmotoros elrendezéssel érkezik, a 6.2 literes V8-as 500 lóerőt juttat el a hátsó kerekekre a 8 sebességes váltón keresztül, a 0-100-as sprintet pedig 3 másodperc alatt teljesíti.

Honda e

Megérkezhetne már végre a Honda e, azok után, hogy 2017-ben a Frankfurti Autószalonon élőben is megcsodálhattuk. A koncepcióhoz hasonlóan megmaradt a cuki forma, kamerás oldalsó visszapillantókat kaphat és hatalmas kijelzőkből álló műszerfalat. A hatótáv mindössze 220 kilométerre tehető, ami városi közlekedésre valójában több mint elég.

Toyota Yaris GR

A Toyota házi tuningcége, a Gazoo Razing ismét kezelésbe veszi az új Yarist: karbon tető, 95 mm-rel alacsonyabb bódé, szélesített karosszériaelemek és a piac szerkezetileg legkönnyebb összkerékhajtás. Csak manuális váltóval és háromhengeres, turbós, 1.6 literes motorral lesz elérhető 270 lóerővel és 350 Nm-rel.

McLaren Speedtail

Az F1 utódja hosszú, alacsony és karcsú, ez a McLaren Speedtail. Három ülés, 400 km/h-s végsebesség, V8-asból és elektromos motorokból 1040 lóerő érkezik, mindez közel 2 millió fontért és csupán 106 darab készül belőle.