A Mercedes igazgatója a pénzes vásárlókra koncentrálna

Kóti Gergő újságíró
Közzétéve:
2020-10-12, 08:03

Az olcsóbb modelleket és a kézi váltót lassan eltüntetik a palettáról.

A koronavírus-járvány következtében nemcsak a mindennapi életünk változott meg, de a világgazdaság fejtetőre állása az autógyártókat is arra kényszerítette, hogy számos – a működésükkel kapcsolatos – tényezőt átértékeljenek. Az elmúlt időben egyre több hírt lehetett arról olvasni, hogy a Mercedes-Benz tervei között szerepel a Maybach és az AMG almárkák teljes elektromosítása, míg a régóta a palettán szereplő olyan népszerű modellek, mint a C-osztály és az E-osztály kupéinak állítólag nincs jövőjük. Akárcsak a kézi váltónak. A helyüket pedig jellemzően az EQ sorozat, a kifejezetten elektromos modellek számára kifejlesztett platformra épülő villanyautók veszik majd át.

Jövőre érkezik a Mercedes EQS, egy S-osztállyal megegyező méretű elektromos luxusszedán, ezt követi a kisebb EQE szedán, valamint a teljes méretű EQS SUV és a kompakt EQA. Ráadásul Ole Källenius, a Daimler vezérigazgatója a befektetőknek utalt rá, hogy az olyan kompakt modelleknek, mint az A-osztály és a B-osztály nincs helyük a vállalat jövőjében.

Ole Källenius a Daimler vezérigazgatója egy Mercedes EQS mellett

A Reuters beszámolója szerint Källenius kifejezetten úgy fogalmazott, hogy a Mercedesnek nem ezekre a modellekre, nem ezekre a szegmensekre kell koncentrálnia és hozzátette:

„Nem szabad, hogy a tucatgyártók versenytársaivá váljunk. A prémium-luxusszegmens általában átlag feletti növekedést mutat.”

Kissé ironikus, hogy a vezérigazgató által fölöslegesnek ítélt modellek kulcsszerepet játszottak a csillagos márka megrenoválásában azzal, hogy a fiatalabb vásárlók számára is újra vonzóvá tették a Mercedes modelljeit. Ebben különösen az A-osztályos szedán járt az élen.

Källenius elmondta, a jövőben a német gyártónak nem a kisebb járművekre, mint például a CLA szedánra, valamint a GLA és GLB crossoverekre kell koncentrálnia az erőforrásait. Vajon ebben a kijelentésben a vezérigazgató már burkoltan arra utalt, hogy hamarosan befejezhetik az A-osztályos szedán, a CLA, a GLA és a GLB modellek gyártását?

Előbb-utóbb szinte biztosan. Ám figyelembe véve, hogy ezek az autók még viszonylag a modellciklusuk elején járnak, valószínűleg erre várni kell néhány évet, ugyanis még a Mercedes szem szeretné a kifejlesztésük költségeit lehúzni a lefolyón. Viszont egy esetleges ráncfelvarrásra már ne fogadjunk nagy tétekben.

Mercedes-Benz EQC modellek a gyártósoron

Källenius határozottan a csúcskategóriás kivitelekre szeretné helyezni a hangsúlyt annak érdekében, hogy minél jobban megnövelje a cég haszonkulcsát, minél több profitot termeljen. Az A-osztályos szedán 7,5 millió forintról kezdődik, éppen ezért nem számít egy kifejezetten jövedelmező modellnek. Ám a 17,1 millió forintos árról induló AMG A35 teljesítményorientált változat gyártása már lényegesen kifizetődőbb.

A vezérigazgató tehát ismertette a Mercedes hosszabb távú terveit. Mostantól az elektromosításra, a csúcskategóriás luxusra és a technológiai fejlesztésekre összpontosítanak, míg a kisebb és megfizethetőbb árú modellek lassan el fognak tűnni a cég palettájáról.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Genesis G80 luxusszedán szemből
2021. május 05.
Hagyományos és tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt modelleket is kínálnak majd.
Mercedes EQS szemből
2021. április 19.
A német gyártó a világ egyik vezető elektomosautó-gyártója akar lenni.

További hírek