2021. május 28. | 13:24

A toplista élén a Volkswagen ID.4 és ID.3 végzett.

Azt követően, hogy egy évvel ezelőtt az egész világot sújtó koronavírus-járvány következtében egy elképesztően gyenge áprilist zárt a hálózatról tölthető elektromos autók értékesítése Európában, 2021 negyedik hónapjában csaknem ötszörösére nőtt az eladások száma a szektorban a tavalyi eredményhez képest.

Idén áprilisban az összes, újonnan forgalomba helyezett konnektoros villanyautó száma csaknem elérte a 160 ezret, ami a teljes piac 15 százalékát jelenti. Egyúttal az is kitűnik a legfrissebb adatokból, hogy az újautó-piac folyamatosan javuló tendenciát mutat, ám még messze vagyunk a pandémiát megelőző szinttől.

A plug-in hibridek hajszálnyival jobb eredményt értek el, és a piac 7,9 százalékát adták az idei év negyedik hónapjában, szemben a teljesen elektromos autók 7,1 százalékos eredményével.

 

Hálózatról tölthető elektromos autók értékesítése Európában – 2021 április

Eddig az idei évben összesen 617 ezer konnektoros elektromos személygépjárművet helyeztek forgalomba az öreg kontinensen. Ez akárcsak az áprilisi eredmények esetében, szintén a teljes piac 15 százalékát jelenti.

 

Eladások típus szerint:

  • akkumulátoros elektromos (BEV) – 6,7 százalékos piaci részesedés
  • plug-in hibrid (PHEV) – 8,3 százalékos piaci részesedés

 

A legnépszerűbb modellek

Áprilisban a két legnépszerűbb modellnek a Volkswagen ID.4 és a Volkswagen ID.3 bizonyult. Előbbiből 7 565, míg utóbbiból 5 941 darab talált gazdára. Az ID.4 esetében ez volt az első olyan hónap, hogy a toplista élén tudott zárni, az ID.3 értékesítése pedig ismét magára találni látszik néhány gyengébben sikerült hónapot követően.

A sorban két plug-in hibrid autó, a Ford Kuga PHEV (4 300 darab) és a Volvo XC40 PHEV (4 118 darab) következik, míg a legjobb ötöt a Renault Zoe zárta 4 083 darabos értékesítéssel. A Kuga idei eredményeit elnézve, komoly esély mutatkozik rá, hogy 2021-ben a Ford plug-in hibrid modellje legyen a legkelendőbb PHEV modell Európában.

Mivel a Tesla továbbra is tartja magát a kaliforniai gyártótól már jól megszokott sémához, és rendszerint a negyedév utolsó hónapjában szállít le igazán komoly mennyiségű autót, így nem különösebben meglepő, hogy áprilisban a Model 3 még a legjobb húszba sem tudott beférni. Ettől függetlenül az idei évben továbbra is az amerikai szedán található az összesített toplista élén, több mint 32 ezres összesített darabszámmal.

Ugyanakkor ha az autóipari csoportok szempontjából vizsgáljuk az adatokat, akkor jelenleg a Volkswagen-csoportot találjuk az élen, 23 százalékos piaci részesedéssel. A német konszernt a Stellantis (14 százalék), a Daimler (12 százalék) és a BMW (12 százalék) követi.

 

Ezek voltak a legnépszerűbb modellek áprilisban

 

Ezek a legnépszerűbb modellek eddig 2021-ben