2023. március 23. | 12:46

Ez lenne az egyik feltételük, hogy ne állítsák le az EU 2035-ös belső égésű autók betiltásáról szóló javaslatának ügymenetét.

Aki követi az autóipari híreket az Európai Unió területén, az tudhatja, hogy mi vár ránk a jövőben. A környezetvédelem jegyében 2035-re betiltanák a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását az EU területén.

A cél, hogy addigra mindenki számára elérhető árú villanyautót fejlesszenek a gyártók, és a belső égésű motorokat szép lassan kivezessék. Bár ez zöldebbnek hangzik első blikkre, közvetett módon az elektromos autó is egy szennyező dolog a jelenlegi viszonyok között.

Ráadásul az EU tervét nem csak a kontinensen található autógyártó, de több ország is bokán rúgta, élen a németekkel. Pedig az egész ellenállást az olaszok kezdték, most pedig a németek kaszálták el a tiltás ügymenetét.

A céljuk az, hogy 2035 után is forgalmazhassanak belső égésű motoros autót az EU területén, ha az zéró emissziós, úgynevezett e-üzemanyaggal megy. Ezt Olaszország vezetése most azzal egészítette ki, hogy a bioüzemanyagokat is vegyék fel emellé.

Ez olyan üzemanyagot takar, amely növényi olajokból vagy biomasszából készül, tehát mindenképpen környezetbarátabb, mint a kőolaj. Az EU-nak szánt kérést afféle figyelmeztetésnek szánta Olaszország három minisztere is, a közlekedési, a környezetvédelmi és a vállalkozásokért felelős.

Levelükben azt írták, hogy ha ez nem valósul meg, Olaszország nem támogatja tovább a 2035-re szóló tervezetet. Emellett pedig Németország is esélyes, hogy kihátrál az EU ötlete mögül, és az egész elbukhat.

Két ekkora ország hiányában egy ilyen szavazás könnyedén elbukik. Főleg úgy, hogy egyébként több ország is kezd kiábrándulni ebből az ötletből, mert rengeteg pénzbe és többezer ember munkahelyébe kerülne.

Korábban a Ford jelentette be, hogy az átállás miatt több ezer embert épít le európai érdekeltségeiben. Nem sokkal rá a Skoda is jelezte, hogy rengeteg ember munkahelyéért aggódik, mert például a közelgő Euro 7 miatt egy komplett gyáregységet be kéne zárniuk.

Depositphotos