A most következő listában a 2021-ben piacra kerülő, legjobb gyorsulással rendelkező autókat szedtük csokorba. Közülük még a „leglassabb” is 3,6 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, ami bőven a szupersportkocsik játszóterének tekinthető. Lássuk hát milyen, az adrenalinszint drasztikus fokozására alkalmas verdák várnak ránk idén.

10. Alfa Romeo Giulia GTA – 3,6 másodperc

Az Alfa Romeo úgy dobja piacra a vadonatúj Giulia GTA-t, hogy nemcsak könnyebb lesz elődjénél, de érezhetően erősebb is. Az olasz szedánban dolgozó V6-os motor 540 lóerős teljesítményre képes, ám ennek az erőnek meg is kérik az árát, ami nem meglepő, hiszen amellett, hogy a Giulia GTA 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, mindössze 500 darabot gyártanak majd belőle.

A fejlesztések során a mérnökök leginkább arra fókuszáltak, hogy a teljesítmény mellett javítsák az autó úttartását, és jobban teljesítsen a kanyarokban. A gyári adatok alapján a Giulia GTA gyorsabb lesz, mint a Quadrifoglio, míg a szakértők eddig ódákat zengtek a kocsiról.

Alfa Romeo Giluia GTA szemből, menet közben

9. Audi RS e-tron GT – 3,5 másodperc

Már az idén érkező Audi e-tron GT sem lesz egy lassú autó, ám az RS verzió még magasabbra emeli a lécet, ami a teljesítményt illeti. Az ingolstadtiak azt ígérik, ez lesz minden idők legerősebb RS modellje, amelyben egy 600 lóerős elektromotor gondoskodik a hajtásról. Az elindulásnál kapunk még extra 50 lóerőnyi többletet, hogy csupán 3,5 másodperc alatt érjük el álló helyzetből a 100 kilométer/órás sebességet.

Bár az alap e-tron sem rendelkezik akkora hatótávval, mint egy Tesla Model S, ám a döntés, hogy valaki beruház egy RS e-tron GT-be minden bizonnyal nem az egy töltéssel megtehető távolságról, sokkal inkább a teljesítményről és a sebességről szól.

Audi RS e-tron GT szemből, menet közben

8. Porsche 911 GT3 – 3,2 másodperc

A Porsche 911 GT3 talán az egyik leginkább várt új autó 2021-ben. A stuttgartiak által közzétett adatok alapján a sportkocsi gépházteteje alatt 502 lóerő dübörög majd, amivel még a 991.2 GT3-at is felülmúlja. Habár „csak” a nyolcadik helyet szerezte meg, a 3,2 másodperces 0-100-as sprintideje miatt egyáltalán nem kell szégyenkeznie.

A Porsche arra helyezte a hangsúlyt a fejlesztés során, hogy a lehető legalacsonyabban tartsa a GT3 tömegét. Ezzel párhuzamosan növelni tudták a leszorítóerőt, ugyanakkora a légellenállás mértéke nem változott. Ennek pozitív hatása pedig nemcsak a versenypályán, de az autópályán is tetten érhető.

Porsche 911 GT3 szemből, menet közben

7. BMW M5 CS – 3,0 másodperc

Az M5 CS lesz a bajorok palettáján a valaha gyártott legerősebb M-es BMW. Ez a tény nem annyira meglepő, hiszen a 4,4 literes, ikerturbós V8-as 635 lóerős teljesítményt és 750 newtonméteres forgatónyomatékot ad le. Az autó végsebességét 305 kilométer/órában limitálták, ami a hozzá tartozó 3 másodperces gyorsulással együtt valóban megsüvegelendő eredmény. 

A bajor mérnökök is elsősorban a súlycsökkentésben látták az összteljesítmény növelésének sarokkövét. Mindössze 10 lóerővel izmosabb, mint az M5 Competition, a BMW mégis  azt ígéri, mind az erő, mind a vezetési élmény szempontjából egy egészen más kategóriát képvisel majd.

BMW M5 CS szemből, menet közben

6. Lamborghini Huracan STO – 3,0 másodperc

A Lamborghini Huracan STO-ban ugyanaz a szívó V10-es dolgozik, mint az EVO kivitelben, és ugyancsak kereken 3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra. A végsebessége „mindössze” 310 kilométer/óra, így némiképp elmaradt az EVO 325-ös csúcstempójától. Az aerodinamikai megoldásai igazán egyedülállóvá teszik a kocsit – ha valaki szerint az STO nem lenne már alapvetően egy különleges autó.

A Huracan STO hihetetlenül könnyű lett, mindössze 2,1 kiló jut egy lóerőre, és a nyomatékvektorálás terén eszközölt fejlesztéseknek köszönhetően sokkal mozgékonyabbá vált. Az olasz mérnököknek sikerült kiküszöbölniük az alulkormányzottsági problémákat, így számottevően javult a vezethetősége is, különösen a versenypályán.

Lamborghini Huracan STO szemből

5. Maserati MC20 – 2,9 másodperc

Az olasz sportautók hagyományaihoz híven a Maserati szemet gyönyörködtető formatervvel rukkolt elő az MC20 esetében. A 630 lóerős, 3 literes, ikerturbós V6-os erőforrás révén a modenai gyártó legújabb modellje 2,9 másodperc alatt tud nulláról 100-ra felgyorsulni. A kocsi ereje és teljesítménye nem különösebben szorul magyarázatra, ahogy a 325 kilométer/órás végsebesség is önmagáért beszél.

A Maserati szerint egy teljesen új fejezet kezdetét jelenti a gyártó életében az MC20-as megjelenése, amely az erő és elegancia ötvözetéből született. Aki szeretné megtapasztalni, mire is képes a szigonyosok csúcsmodellje, annak jó alaposan a zsebébe kell majd nyúlnia.

Maserati MC20 szemből

4. Lotus Evija – 2,8 másodperc

Az Evija 2,8 másodperces 0-100-as gyorsulása valóban lenyűgöző, ám a Lotus még ennél is merészebb terveket dédelget. A brit márka feltett szándéka volt, hogy az autó álló helyzetből indulva kevesebb mint 6 másodperc alatt érje el a 200 kilométer/órát. A legfrissebb hírek szerint az Evijának a 300-as tempóra gyorsításhoz még 9 szekundumra sincs szüksége.

A sportkocsi összkerékhajtással, valamint tisztán elektromos hajtáslánccal érkezik. Ez a rendszer pedig gyermeteg 2000 lóerős teljesítményre és 1700 newtonméter forgatónyomaték leadására képes. A leendő tulajdonsoknak nagyjából 1,8-2,35 millió dollárt (aktuális árfolyamon átszámolva 536-700 millió forintot) kell fizetniük az Evijáért, ami jól példázza, hogy a legújabb Lotus már egy egészen más ligában játszik.

Lotus Evija oldalról

3. Mercedes-AMG One – 2,7 másodperc

Azt ígérik, a Mercedes-AMG One végsebessége 350 kilométer/óra lesz, és technológiai szempontból sokkal közelebb áll majd egy Forma-1-es autóhoz, mint egy utcai használatra alkalmas sportkocsihoz. Az AMG One hajtásáról egy 1,6 literes, turbós V6-os gondoskodik majd, amelyet a Lewis Hamilton F1-es Mercedesében is dolgozó hibrid erőforrás alapjaira építenek.

A sportkocsiban egy 748 lóerős belső égésű motorhoz négy darab elektromotort csatlakoztatnak a német mérnökök. A hibrid rendszer összteljesítménye így meghaladja az 1000 lóerőt, ami álló helyzetből 2,7 másodperces gyorsulást garantál 100-ra. Az AMG One által nyújtott élményért pedig 2,72 millió dollárt (810 millió forintot) kér a Merci.

Mercedes-AMG One szemből, menet közben

2. Ferrari SF90 Spider – 2,5 másodperc

Valóban lenyűgözően sikerült az Scuderia Ferrari 90. születésnapja tiszteletére készített SF90, amelyben a „cavallino” története során első ízben találkozhatunk plug-in hibrid hajtáslánccal. A Ferrari nem hajlandó elengedni a belső égésű motorokat, az autóipar változásaival aonban ők sem dacolhatnak. Az SF90 egyfajta átmenetnek is tekinthető, a konnektoros Ferrari az elektromotorokra jellemző csendességet ötvözi egy Bugatti Veyron erejével. 2,5 másodperces sprintideje révén ez a maranellóiak valaha volt leggyorsabb utcai modellje.

Ferrari

1. Tesla Model S Plaid – 1,99 másodperc

Ha hihetünk a kaliforniai elektromosautó-gyártó által közölt adatoknak, a Tesla Model S Plaidnek még 2 másodpercre sem lesz szüksége, hogy elérje a 100 kilométer/órás sebességet álló helyzetből indulva. Amennyiben igaznak bizonyulnak a hírek, úgy ez lesz minden idők legjobban sprintelő sorozatgyártású utcai autója, mindemellett pedig 320 kilométer/órás végsebességet kínál. Ilyen számok mellett igen komoly esély van rá, hogy a Model S Plaid jó alaposan felforgatja az autópiacot. Lehetséges, hogy nem árt elkezdeni újra értelmezni mindazt, amit eddig a gyorsulásról gondoltunk.

Tesla Model S Plaid szemből, menet közben

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Mudri Dániel készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).