A városi szabadidő-autók B-szegmensében a jelenleg kapható modellek közül ezek érik be a legkevesebb üzemanyaggal száz kilométerenként.
Nincs meglepetés, a legjobban fogyasztó kis méretű szabadidő-autókat elsősorban dízel vagy hibrid benzines hajtásláncok mozgatják. A hagyományos benzineseknek nem sok esélyük van ebben a versenyszámban, de a folyamatosan növekvő árak miatt egy ilyen szereplő is van a listán.
A cikkbe bekerült crossoverekből mindig a leggazdaságosabb kivitelt, a listaáron maximum 10 millió forintba kerülő verziót választottuk, a feltüntetett fogyasztások pedig a kombinált WLTP-ciklus alapján megállapított gyári adatokat mutatják. Fontos, hogy a mai helyzetben az árak csak tájékoztató jellegűek, azokról érdemes minden esetben a kereskedőktől tájékoztatni. Íme, a legalacsonyabb fogyasztású városi szabadidő-autók.
10. Suzuki Vitara 1.5 Hybrid – 5,5 liter / 100 km - 9,14 millió forint
Korosodó jószág az esztergomi gyártású Vitara, de felfrissített változatába már új fejlesztésű, 1,5 litere, valódi hibrid motorcsomag is rendelhető, melynek rendszerteljesítménye 102 lóerő. A Vitara így még befért 10 millió forint alá, automata váltója van, és nem is a legszegényebb felszereltségi szintet adják hozzá.
9. SEAT Arona 1.0 TSI 95 LE – 5,5 liter / 100 km - 7,955 millió forint
Nem dízel, nem is hibrid, de háromhengeres turbómotorjához mindössze 1,1 tonnás súly párosul, így befért listánkra a Seat kis-SUV-ja is. A háromhengeres motor kicsit morgós, és erős gyorsításkor a kormányon is érezni a vibrációját, de egyébként egy viszonylag élhető darab.
8. Toyota Yaris Cross Active 1.5 TNGA Hybrid – 5,2 liter / 100 km - 8,180 millió forint
Egy újabb hibrid, ezúttal a műfaj megteremtőjétől, a Toyotától. A Yaris emelt hasmagasságú változata ebben a konfigurációjában 116 lóerős rendszerteljesítményre képes, és a lista hibridjei közül ennek tűnik a legkedvezőbbnek az ára. Cserébe viszont az 1,5-ös benzinmotor csak háromhengeres.
7. KIA Stonic 120 Hybrid 48V – 5,2 liter / 100 km - 7,199 millió forint
Ugyan a Stonic a Yaris Crossal ellentétben csak lágyhibrid hajtást kapott, de azonos fogyasztás mellett majdnem egymillió forinttal olcsóbb a japán vetélytársánál. Csak arra kell figyelni, hogy a pattogós futóművű GT Line felszereltséget és a kellemetlenül kapcsoló automataváltót elkerüljük.
6. Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDi hybrid DCT – 5,0 liter / 100 km - 9,399 millió forint
A Hyundai Kona szíve egy 105 lóerős 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzines erőforrás és egy hozzá kapcsolt 44 lovas villanymotor. A rendszerteljesítmény 141 lóerő, az elektronokat pedig egy 1,32 kW-óra kapacitású akkumulátor szolgáltatja.
5. Dacia Duster Blue dci 115 – 4,8 liter / 100 km - 6,649 millió forint
A Dacia Duster rendkívül népszerű autó idehaza, ami egyáltalán nem meglepő a kedvező ára és sokoldalúsága láttán. Ha valaki megelégszik a 115 lóerős dízellel az elsőkerék-meghajtású változatában, akkor rendkívül kedvező fogyasztás lesz a jussa. A típus ezzel az erőforrással elérhető összkerékhajtással is, ám akkor a fogyasztás fél literrel is megugorhat. A Duster ennek az összeállításnak a legolcsóbb típusa.
4. Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi – 4,7 liter / 100 km - 8,41 millió forint
A Citroën C3 Aircrossban is az Opel Mokkában, a Peugeot 2008-ban és az Opel Crosslandben már megismert 1,5 literes négyhengeres dízelmotor dolgozik, ám nem 110, hanem 100 lóerős kivitelben. Ha valaki erősebb dízellel venné, akkor ennek az erőforrásnak a 120 lóerős verzióját kérheti, de akkor hatsebességes automata váltó kapcsolódik hozzá, mint a Peugeot 2008 esetében.
3. Opel Crossland 1.5 D – 4,6 liter / 100 km < 8.8 millió forint
A legjobb fogyasztású Opel Crosslandben is ugyanaz a Ford-PSA fejlesztésű 110 lovas dízelmotor dolgozik, amely a Mokkát vagy a Peugeot 2008-ast mozgatja. Azonban a Crosslandhez kérhető 120 lóerős kivitelben is, igaz, akkor az erő átviteléről nem manuális, hanem hatos automata gondoskodik.
2. Opel Mokka 1.5D – 4,4 liter / 100 km - 9.46 millió forint
A csinos kis Opel Mokka legjobban fogyasztó verzióját a Ford-PSA közös fejlesztésű négyhengeres 1,5 literes dízelmotorja mozgatja. Ebben a konfigurációban 110 lóerőre és 250 Nm-es nyomatékra képes, az erő átviteléről pedig kizárólag 6 sebességes kézi egység gondoskodik és az első kerekek hajtottak.
1. Peugeot 2008 BlueHDi 110 – 4,4 liter / 100 km - 9,26 millió forint
A konszerntestvér Peugeot 2008-ban is ugyanez a dízel erőforrás dolgozik, a paraméterek és a konfiguráció is egyező, ahogyan a hatsebességes váltó is, viszont némileg olcsóbb az Opelnél. Ellentétben a Mokkával, a Peugeot elérhető ennek a motornak az erősebb, 130 lóerős kivitelével is, viszont akkor kötelező az automata váltó.