2022. július 03. | 10:51

A városi szabadidő-autók B-szegmensében a jelenleg kapható modellek közül ezek érik be a legkevesebb üzemanyaggal száz kilométerenként.

Nincs meglepetés, a legjobban fogyasztó kis méretű szabadidő-autókat elsősorban dízel vagy hibrid benzines hajtásláncok mozgatják. A hagyományos benzineseknek nem sok esélyük van ebben a versenyszámban, de a folyamatosan növekvő árak miatt egy ilyen szereplő is van a listán.

A cikkbe bekerült crossoverekből mindig a leggazdaságosabb kivitelt, a listaáron maximum 10 millió forintba kerülő verziót választottuk, a feltüntetett fogyasztások pedig a kombinált WLTP-ciklus alapján megállapított gyári adatokat mutatják. Fontos, hogy a mai helyzetben az árak csak tájékoztató jellegűek, azokról érdemes minden esetben a kereskedőktől tájékoztatni. Íme, a legalacsonyabb fogyasztású városi szabadidő-autók.

10. Suzuki Vitara 1.5 Hybrid – 5,5 liter / 100 km - 9,14 millió forint

fotó egy narancssárga Suzuki VItara SUV autóról

Korosodó jószág az esztergomi gyártású Vitara, de felfrissített változatába már új fejlesztésű, 1,5 litere, valódi hibrid motorcsomag is rendelhető, melynek rendszerteljesítménye 102 lóerő. A Vitara így még befért 10 millió forint alá, automata váltója van, és nem is a legszegényebb felszereltségi szintet adják hozzá. 

9. SEAT Arona 1.0 TSI 95 LE – 5,5 liter / 100 km - 7,955 millió forint

fotó egy fehér Seat Arona SUV autóról

Nem dízel, nem is hibrid, de háromhengeres turbómotorjához mindössze 1,1 tonnás súly párosul, így befért listánkra a Seat kis-SUV-ja is. A háromhengeres motor kicsit morgós, és erős gyorsításkor a kormányon is érezni a vibrációját, de egyébként egy viszonylag élhető darab.

8. Toyota Yaris Cross Active 1.5 TNGA Hybrid – 5,2 liter / 100 km - 8,180 millió forint

fotó egy fehér Toyota Yaris Cross SUV autóról

Egy újabb hibrid, ezúttal a műfaj megteremtőjétől, a Toyotától. A Yaris emelt hasmagasságú változata ebben a konfigurációjában 116 lóerős rendszerteljesítményre képes, és a lista hibridjei közül ennek tűnik a legkedvezőbbnek az ára. Cserébe viszont az 1,5-ös benzinmotor csak háromhengeres.

7. KIA Stonic 120 Hybrid 48V – 5,2 liter / 100 km - 7,199 millió forint

Fotó egy kék Kia Stonic SUV autóról

Ugyan a Stonic a Yaris Crossal ellentétben csak lágyhibrid hajtást kapott, de azonos fogyasztás mellett majdnem egymillió forinttal olcsóbb a japán vetélytársánál. Csak arra kell figyelni, hogy a pattogós futóművű  GT Line felszereltséget és a kellemetlenül kapcsoló automataváltót elkerüljük.

6. Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDi hybrid DCT – 5,0 liter / 100 km - 9,399 millió forint

Fotó egy szürkéskék Hyundai Kona N SUV autóról

A Hyundai Kona szíve egy 105 lóerős 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzines erőforrás és egy hozzá kapcsolt 44 lovas villanymotor. A rendszerteljesítmény 141 lóerő, az elektronokat pedig egy 1,32 kW-óra kapacitású akkumulátor szolgáltatja. 

5. Dacia Duster Blue dci 115 – 4,8 liter / 100 km - 6,649 millió forint

fotó egy ezüst színű Dacia Duster SUV autó oldaláról

A Dacia Duster rendkívül népszerű autó idehaza, ami egyáltalán nem meglepő a kedvező ára és sokoldalúsága láttán. Ha valaki megelégszik a 115 lóerős  dízellel az elsőkerék-meghajtású változatában, akkor rendkívül kedvező fogyasztás lesz a jussa. A típus ezzel az erőforrással elérhető összkerékhajtással is, ám akkor a fogyasztás fél literrel is megugorhat. A Duster ennek az összeállításnak a legolcsóbb típusa.

4. Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi – 4,7 liter / 100 km - 8,41 millió forint

Fotó egy keki színű Citroën C3 Aircross autóról

A Citroën C3 Aircrossban is az Opel Mokkában, a Peugeot 2008-ban és az Opel Crosslandben már megismert 1,5 literes négyhengeres dízelmotor dolgozik, ám nem 110, hanem 100 lóerős kivitelben. Ha valaki erősebb dízellel venné, akkor ennek az erőforrásnak a 120 lóerős verzióját kérheti, de akkor hatsebességes automata váltó kapcsolódik hozzá, mint a Peugeot 2008 esetében.

3. Opel Crossland 1.5 D – 4,6 liter / 100 km < 8.8 millió forint

Fotó egy szürke színű Opel Crossland SUV autóról

A legjobb fogyasztású Opel Crosslandben is ugyanaz a Ford-PSA fejlesztésű 110 lovas dízelmotor dolgozik, amely a Mokkát vagy a Peugeot 2008-ast mozgatja. Azonban a Crosslandhez kérhető 120 lóerős kivitelben is, igaz, akkor az erő átviteléről nem manuális, hanem hatos automata gondoskodik.

2. Opel Mokka 1.5D – 4,4 liter / 100 km - 9.46 millió forint

Fotó egy zöld Opel Mokka-e elektromos SUV autóról

A csinos kis Opel Mokka legjobban fogyasztó verzióját a Ford-PSA közös fejlesztésű négyhengeres 1,5 literes dízelmotorja mozgatja. Ebben a konfigurációban 110 lóerőre és 250 Nm-es nyomatékra képes, az erő átviteléről pedig kizárólag 6 sebességes kézi egység gondoskodik és az első kerekek hajtottak.

1. Peugeot 2008 BlueHDi 110 – 4,4 liter / 100 km - 9,26 millió forint

Fotó egy piros Peugeot 2008 SUV autóról

A konszerntestvér Peugeot 2008-ban is ugyanez a dízel erőforrás dolgozik, a paraméterek és a konfiguráció is egyező, ahogyan a hatsebességes váltó is, viszont némileg olcsóbb az Opelnél. Ellentétben a Mokkával, a Peugeot elérhető ennek a motornak az erősebb, 130 lóerős kivitelével is, viszont akkor kötelező az automata váltó.