Újra ragyog az utolsó gyöngyszem – BMW 1600 GT kabrió

Közzétéve:
2018-12-20, 15:53

50 év után újra gyári állapotában tündököl az összesen két példányban gyártott sport-BMW utolsó fennmaradó darabja, az 1966-os 1600 GT kabrió

1966-ban a BMW felkérte az olasz Frua tervezőházat, hogy a Glas GT tervei alapján készítsen egy kabriót. Ennek eredményeképpen született meg az 1600 GT, amiből összesen csak 2 prototípus látott napvilágot.

1966 BMW 1600 GT kabrió, világoskék, elölnézet, balról

A tanulmányautók a Glas GT alapjaira épültek, de számos BMW-s jellemzőjük volt. Ilyen például a vese mintás hűtőrács és a kerek első lámpák, amiket az 1602-estől örökölt. Motorja 105 lóerősre sikerült. Glas mikroautóiról volt ismert, nevéhez fűződik a Goggomobilok 2 ütemű sportautója, a TS 250 is.

A típussal a BMW az amerikai piacra kívánt betörni. Max Hoffmann, egy elismert európai importőr segítette volna a munkálatokat. Olcsóbb lett volna az 507-es csúcsmodellnél, de így is drágának bizonyult. Az 507-ből összesen 252 darab készült, egy felújított példány ára a 100 ezer dollárt is elérheti. Sajnos az 1600-as 2 autóból ma már csak az egyik létezik. Az egyik egy tesztvezetés során elpusztult, a másikat a részvényes Herbert Quandt kapta ajándékba.

BMW 1600 GT kabrió, műszerfal, felülnézet, balról

Az 1600-as kabrió többször is gazdát cserélt, míg visszajutott a bajor óriáshoz. Azóta az autót teljesen felújították, jelenleg eredeti gyári állapotában tündököl. A projekt nem csak a történelem egy darabját hozta vissza az élők sorába, de a BMW újonc restaurálói is hasznot húztak belőle.

1966 BMW 1600 GT kabrió, világoskék, felülnézet, jobbról

Az 1600 GT kabrió felújítása nem volt egyszerű, mivel sosem került sorozatgyártásba, így nem volt hozzá alkatrész. Ezeket külön, egyesével le kellett gyártani. Egy klasszikus autó felújítása nem csak nagy munka, de nagy örömet is tud okozni. Nemrégiben a Mercedes is restaurálta egyetlen farmotoros roadsterét, a 150H-t.

Forrás:

További autós hírek

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

A kategóriák között egyértelműen a SUV vezeti az idei eladási listát (is), csak ebből a fajtából 47480 újat állítottak forgalomba,…

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Kapcsolódó írások

BMW 600
2019. május 05.
Az 1950-es években a BMW bemutatta egyik legikonikusabb modelljét, a 250-es Isettát. Sikerén felbuzdulva a bajor óriás piacra dobta az alig 580 cm3-es családi kompakt kivitelt, a BMW 600-at
2019. szeptember 14.
Ha elég időt fordítasz rá, egy közel 40 éves BMW több élményt képes nyújtani, mint bármely más új autó.
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is