2018. december 20. | 16:53

50 év után újra gyári állapotában tündököl az összesen két példányban gyártott sport-BMW utolsó fennmaradó darabja, az 1966-os 1600 GT kabrió

1966-ban a BMW felkérte az olasz Frua tervezőházat, hogy a Glas GT tervei alapján készítsen egy kabriót. Ennek eredményeképpen született meg az 1600 GT, amiből összesen csak 2 prototípus látott napvilágot.

A tanulmányautók a Glas GT alapjaira épültek, de számos BMW-s jellemzőjük volt. Ilyen például a vese mintás hűtőrács és a kerek első lámpák, amiket az 1602-estől örökölt. Motorja 105 lóerősre sikerült. Glas mikroautóiról volt ismert, nevéhez fűződik a Goggomobilok 2 ütemű sportautója, a TS 250 is.

A típussal a BMW az amerikai piacra kívánt betörni. Max Hoffmann, egy elismert európai importőr segítette volna a munkálatokat. Olcsóbb lett volna az 507-es csúcsmodellnél, de így is drágának bizonyult. Az 507-ből összesen 252 darab készült, egy felújított példány ára a 100 ezer dollárt is elérheti. Sajnos az 1600-as 2 autóból ma már csak az egyik létezik. Az egyik egy tesztvezetés során elpusztult, a másikat a részvényes Herbert Quandt kapta ajándékba.

Az 1600-as kabrió többször is gazdát cserélt, míg visszajutott a bajor óriáshoz. Azóta az autót teljesen felújították, jelenleg eredeti gyári állapotában tündököl. A projekt nem csak a történelem egy darabját hozta vissza az élők sorába, de a BMW újonc restaurálói is hasznot húztak belőle.

Az 1600 GT kabrió felújítása nem volt egyszerű, mivel sosem került sorozatgyártásba, így nem volt hozzá alkatrész. Ezeket külön, egyesével le kellett gyártani. Egy klasszikus autó felújítása nem csak nagy munka, de nagy örömet is tud okozni. Nemrégiben a Mercedes is restaurálta egyetlen farmotoros roadsterét, a 150H-t.