A kínai prémium elektromosautó-gyártó Nio, amely jelen pillanatban a Teslát, a BMW-t és az Audit tekinti közvetlen riválisainak, egy olyan tömegpiaci márka létrehozásán dolgozik, amely leginkább a Volkswagennel és a Toyotával szeretne versenyre kelni.

„A kapcsolat a Nio és az új tömegpiaci márkánk között olyan lesz, mint az Audi-Volkswagen és a Lexus-Toyota között. Jobb termékeket és szolgáltatásokat akarunk kínálni, és mindezt alacsonyabb áron, mint a Tesla” – mondta Willaim Li, a cég vezérigazgatója.

A kínai gyártó már meg is kezdte a szükséges előkészületeket. Ennek jegyében a cégen belül létrehoztak egy csoportot, ami az első lépést jelenti a vállalat szempontjából stratégiai jelentőséggel bíró új márka megszületése felé vezető úton. 

Azt már most tudni lehet, hogy a Nio az új márkán keresztül nem a Wuling Hongguang Mini EV-vel, a népszerű mikro elektromos autóval szeretne versenyezni, amely a General Motors és a kínai SAIC Motor közös projektjeként született meg, és amelynek alapára jelen pillanatban 4500 dollárról (aktuális árfolyamon számolva 1,35 millió forintról) indul.

Wuling Hongguang Mini EV szemből
Wuling Hongguang Mini EV

A jövő évben a Nio három új modellt tervez piacra dobni, köztük a cég első szedánját. A vállalat palettáján jelenleg három SUV található, amelyek Anhuj tartomány székhelyén, Hofej városában készülnek. A Nio az idei év második negyedévében összesen 21 879 autót szállított le ügyfelei részére, szemben az elmúlt év azonos időszakában átadott 10 331 darabbal. Ennek ellenére a cég 101,8 millió dolláros veszteséggel zárta az elmúlt három hónapot, ami 45 százalékkal jobb eredmény, mint egy évvel korábban.

Termékpalettájának bővítése érdekében a Nio januárban mutatta be első szedánját, az ET7-et, ám mivel a szállítások csak 2022-ben kezdődnek, ez azt jelenti, hogy a Niónak nem lesz egyetlen új modellje sem az idei évben.

Li nem közölt részleteket a jövő évi három új modellről – ezek között szerepel az ET7 is –, azt azonban elárulta, mindhárom a Nio új padlólemezére fog épülni, és a cég többi autójához hasonlóan Hofejben készülnek majd.

Azt egyelőre nem lehet tudni, pontosan mikor tervezi útjára indítani új márkáját a Nio. A célként kitűzött irány mindenképpen örömteli, ugyanis míg a gyártók között egyre nagyobb a verseny a prémium szegmensen belül, addig az olcsóbb, a tömegek számára is megfizethető modellekből egyelőre igen komoly hiány tapasztalható a piacon.

Nio ES8 SUV szemből, menet közben
Nio ES8