A Renault-csoport olcsó modelljeit gyártó márka meg akarja mutatni, hogy a tisztább autózás minden területen megállja a helyét.
Várhatóan 2025-ben a Dacia elindul a Dakar sivatagi ralin, és nem is akárhogy. A jármű, amit elindítanak szintetikus e-üzemanyaggal működik majd, hogy bemutassák a CO2-semleges mobilitást - mondta a márka vezérigazgatója, Denis Le Vot.
Azt is elmondta, hogy ezzel a lépéssel a Dakar számukra egyben az alacsony károsanyag-kibocsátású autók laboratóriumává válik. Azt viszont egyelőre nem árulta el, hogy milyen autóval fognak indulni. A legvalószínűbb jelenleg egy Duster, vagy ha addig megjelenik, akkor a nagytesó Bigster lehet, de elővehetik a korábbi Manifesto koncepcióautót is, bár az a tervek szerint elektromosnak készült.
Annyi biztos, hogy a Dacia műszaki partnere a Dakaron a Prodrive versenycég lesz, akik korábban a Volkswagennek, a Peugeot-nak, a Citroennek és a Toyotának is építettek versenygépeket. Hogy mi lesz a végeredménye az együttműködésnek, az majd csak jövő év elején derül ki.
Hiszen a Dacia 2024-ben már szeretné meghajtani a különleges, ralira tervezett autóját. Ekkor viszont még csak tesztversenyt futnak az autóval, hivatalosan majd csak 2025-ben szállnak be a Dakarba.
A járműhöz a szintetikus e-üzemanyagot az Aramco fejleszti és szállítja. Ez az a vállalat, akik hamarosan a Renault-csoport és a Geely partnerei lesznek hasonló területek kapcsán.
A francia csoportot vezető Luca de Meo szerint a zöldenergia felhasználásával előállított e-üzemanyagok illenek a Daciához. Hiszen szerinte ez a márka lesz legkésőbb teljesen elektromos, hogy olcsó és elérhető maradjon széles rétegek számára is.
A kísérletezés egybevág azzal is, hogy az EU nemrég engedményt tett az e-üzemanyagokra. Hiszen korábban 2035-től be akarta tiltani minden belső égésű motoros autó forgalmazását a területén, de ezt több ország is megvétózta, így az e-üzemanyagokkal működő autók maradhatnak majd.