2023. május 11. | 16:50

Ők sem szeretnének teljesen befeküdni az elektromos átállásnak.

Lecsengett már az a történet, hogy az EU 2035-től kivezetné az európai piacokról a belső égésű motoros autókat. A törekvés szerint attól az évtől kezdve nem lehetne több ilyen autót forgalmazni.

Ám ez a tervezet módosult, amikor több tagállam együttesen megvétózta a projektet Olaszországgal és Németországgal az élen. Végül az a megegyezés született, hogy abban az esetben maradhat a belső égésű motorral szerelt autó, ha az e-üzemanyaggal üzemel.

Ez a fogalom olyan üzemanyagot takar, amelyet karbonsemleges úton állítanak elő, így a keletkezett kipufogógázt ellensúlyozza a dolog, hiszen nem kőolajszármazékból van. 

Ezt a megoldást a Ferrari vezetősége is üdvözölte, élükön a vezérigazgatóval, Benedetto Vignaval. Hiszen ők eddig is úgy számoltak, hogy 2035 után valahogy folytatják a belső égésű motorok gyártását.

Benedetto úgy fogalmazott, hogy a belső égésű motornak sok teendője van még az autóiparban. Ennek ellenére ők is a környezetvédelem oldalán állnak, hiszen 2030-ra karbonsemlegesen szeretnének működni minden területükön.

Bár komoly titkokkal őrizve, de tervezgetik első elektromos modelljüket, amely várhatóan 2023 és 2025 között jelenik majd meg. Az olasz vezető egyébként magát az e-üzemanyag technológiáját is üdvözölte.

Azt mondta, hogy lát benne potenciált és készenállnak a hozzá való motorok fejlesztésére. Jelenleg a Ferrari palettáján egyébként egy 3,0 literes V6-os, egy 3,9 literes V8-as és egy 6,5 literes V12-es motor szerepel. Ezekből az első kettő már hibrid rendszerrel közösen dolgozik több modellben.

Ferrari