2022. december 23. | 14:56

Sok modellt már idén bemutattak, részleteiben képeken megnézhettük, de majd csak 2023-ban kerülnek az utakra, akkor vezethetjük az első darabokat.

1. Chevrolet Corvette Z06

Bár a C8-as Corvette hasít egy ideje és egyre több teszten derül ki, hogy nem csak a korábbi generációkhoz, de más komoly sportautókhoz képest is átkozottul jó lett. Mint tudjuk viszont, Amerikában a sok időnként nem elég, így bejelentették, hogy jön a Z06 változat.

A valaha készült egyik legjobb szívó V8-as motor kerül majd a Corvette legerősebb gyári kivitelébe. Itt a motor 670 lóerő leadására lesz képes, ami egy nyolcgangos automata váltón keresztül jut majd el a hátsó kerekekre.

A gyártó ígérete szerint 2,6 másodperc alatt futja majd a 0-100-at, amivel igazán komoly hibrid és elektromos sportautóknak is csúnyán odavághat majd. Indulóára várhatóan olyan 103 ezer dollár körül alakul majd, ami átszámolva közel 39 millió forint.

Forrás: Chevrolet

2. Ferrari Purosangue

Ez a modell azért különleges a régi olasz sportautógyártónak, mert ez az első SUV modelljük. Bár a gyártó profiljába nem feltétlenül illik be, a kordivat megköveteli a létezését.

De ha már így alakult, akkor a Ferrari mindent beleadott, hogy az esetlen magas építésű városi terepjárók világába valami igazán sportosat és maradandót alkosson. Nem kevés fejlesztés után megszületett a Purosangue egy 6,5 literes, V12-es motorral és összkerékhajtással.

A motort nem fújja semmilyen turbó vagy kompresszor, szívó állapotában termel ki 715 lóerőt és 716 Nm forgatónyomatékot. Ezekkel a számokkal a Ferrari-SUV 3,3 másodperces 0-100 futásra képes, ami elképesztő teljesítmény egy ekkora test mellett, hiszen egy majdnem öt méteres autóról beszélünk.

Az érdeklődés egyébként akkora a modellre, hogy a Ferrari kénytelen volt leállítani az előrendeléseket, mert nem tudták vagy inkább akarták tartani a lépést. Az olasz márka úgy döntött, hogy egy hobbiterepjáró nem rondít bele a palettába. Szabályozták, hogy az eladott modellek csupán 20 százaléka lehet Purosangue.

Forrás: Ferrari

3. Aston Martin V12 Vantage

Az Aston Martin Vantage tekinthető a márka belépőmodelljénak és anno ugyan jót játszottunk vele, a 4,0 literes biturbo V8-as motorral is félelmetes. Na most milyen lehet, ha az angol márka belelógatja 5,2 literes, V12-es motorját, ami a nagyobb modellekből származik? Félelmetesen hangzik.

Persze ez nem csak egy agyatlanul túlmotorizált autó, a Vantage, mint legkisebb Aston egy igazán jól hangolt modeell, amiben ha észnél vagyunk, egészen sok lóerőt ki tudunk belőle autózni. Persze a V12-es többet fog nyújtani a Mercedes-motoros kistesónál.

Itt a szintén két turbóval lélegeztetett motor már 700 lóerőt és 753 Nm nyomatékot fog kitolni magából, amivel a kis-Astonnak csupán 3,4 másodperc kell majd a 0-100 megfutásához. Ehhez persze tisztességes fékek, vezetéstámogató rendszerek, egy jól hangolt futómű és kellő aerodinamika is tartozik majd, ami csúcssebességen akár bő 200 kiló leszorítóerőt is termelhet majd.

A V12 Vantage nem csak egy 333 darabbal készülő limitált szériás autó lesz, hanem egy búcsú széria. Bár a V12 nem tűnik el az Aston Martin kínálatából, a Vantageből biztos, ahogy más belső égésű motor is. Várhatóan 2024-re elektromos autó lesz a modellből.

Forrás: Aston Martin

4. Nissan Z

Amikor már azt hittük, hogy a Nissan elfelejti a Z-szériát, akkor hirtelen atombombaként ért földet a Z. Ez elméletben utódja a 370 és az azt megelőző 350 Z modelleknek, ami forma alapján egyébként teljesen hihető.

Bár technikában fejlődtek azóta rendesen, a Nissan Z elvileg merevebb és stabilabb lett, a beltérben pedig elszaporodtak a modern kütyük. Persze fontosabb fejlesztés a motorháztető alatt történt.

Itt is V6-tal dolgozik az autó, amit két turbóval fújnak meg. Így éri el a 405 lóerőt és a 475 Nm forgatónyomatékot. Akiknek hozzátartozik a vezetési élményhez a váltogatás, azoknak jó hír, hogy alapáron hatgangos kézi váltó jár az autóhoz, felette viszont elérhető 7 fokozatú automata is.

Az autó várhatóan 2023-ban lesz megvásárolható és a kezdő ára olyan 38 ezer dollár körül alakul Amerikában, ez átszámolva kicsit több mint 14 millió forint. 

Forrás: Nissan

5. Lamborghini Huracán Sterrato

Érdekes és izgalmas koncepciónak hittük 2019-ben, de mire mindenki észbe kapott, egyszer csak itt volt a Lamborghini Huracán Sterrato. Talán még most sem hiszi el mindenki, hogy az olasz gyártó meglépte ezt a modellt.

Vegyünk egy alap Huracánt és alakítsuk át úgy, hogy alkalmas legyen földúton való csapatásra is. Ez az egyszerű recept, persze ennél vélhetően sokkal többről van szó, a Lamborghini mérnökei nem ma kezdték az ipart.

Az emelt rali-változat összkerekes, a hajtásért pedig egy 5,2 literes, V10-es szívómotor felel, amiről pontos adatokat a Lamborghini egyelőre nem közölt. A Huracán Evo AWD modelljében ez a motor 640 lóerő leadására képes, így várhatóan a Sterrato teljesítménye is valahol itt lesz.

Az autóról még mindig keveset tudni, annyi biztos, hogy 2023-ban jelenik majd meg és afféle búcsúszéria lesz. Ezzel tűnik el a palettáról az olasz gyártó egyik legnépszerűbb modellje, helyét várhatóan elektromos modell veszi majd át.

Forrás: Lamborghini

6. Maserati MC20 Cielo

Bár az alapmodell már régebb óta ismert, a Maserati MC20 roadster változata érkezhet jövőre, ami a Cielo névre hallgat. Ez olaszul annyit jelent, hogy menny, ezzel utalva a tető nélküli felépítésre és az autó által nyújtott élményre.

Az autó különlegessége, hogy nem vászon, hanem kemény üvegtetőt használ, ami gombnyomásra nyílik vagy csukódik. További érdekesség és szép mérnöki teljesítmény, hogy a kupéhoz képest csupán 65 kilóval nehezebb a Cielo.

Az autót egy F1-es technikával megspékelt 3,0 literes, V6-os motor hajtja, melyet középen helyeztek el és két turbó segítségével 630 lóerőre és 730 Nm nyomatékra húztak fel. Ehhez remek, elektronikusan hangolható futómű és hajtás tartozik, illetve rengeteg elektronika tart minket az úton a veszélyesebb helyzetekben.

Forrás: Maserati

7. Ford Mustang 7. generáció

A Mustang soha nem látott népszerűségnek örvend, mert kategóriáján belül kevés pénzért ad nagy V8-as motort, sok lóerőt és remek vezethetőséget. Ez már nem az a merevhidas rettenet, hanem egy igényes és jól megépített sportautó. Az idők alatt a beltere is kultúráltabb lett, összességében jobban esik az európai ízlésvilágnak. Viszont a hatodik generáció már egy ideje velünk van, így eljött az ideje a hetediknek.

Még ha sokan aggódtak is a Mustang Mach-E miatt, a Ford mérnökei többször is elmondták, hogy amíg Mustang van, addig V8 is lesz. És bár az új generációban lesz elérhető hibrid hajtás, rásegítős rendszerek vagy az egyszerű 2,3 literes EcoBoost motorok, még mindig élvezhetjük majd az 5,0 literes Coyote V8 hörgését.

Persze majd csak 2023-ban, amikor elkezdik majd legyártani az első darabokat. Tervek szerint a kereskedésekig még abban az évben nyáron jut el az új Mustang.

Forrás: Ford

8. Toyota GR Corolla

Bár a Corolla régen volt igazán sportos, bő 15 évvel ezelőtt voltak már próbálkozások és ha a technika ugyan érdekes is volt, az autó felejthető maradt. De a Toyota nem adta fel és most 2023-ra megérkezhet az eddigi legdurvább gyári Corolla, a GR.

Ebben egy 1,6 literes, 3 hengeres motor lesz turbóval megfújva, mint a GR Yarisban, viszont itt 304 lóerőt és 370 Nm nyomatékot fog leadni egy hatgangos manuális váltónak és az összkerékhajtásnak. Emellett persze lesz sok izgalmas elektronikai segítség is, mint a váltásasszisztens vagy az intelligens összkerék.

Az autóra egyébként elég ránézni, széles, mint a Nimitz anyahajó, minden kereke fölött hangsúlyos sárvédőelemek járnak a szélesített futóműhöz. Emellett az egész autó karaktere kívül-belül sportosra váltott.

Forrás: Toyota

9. Honda Civic Type-R

Az autós világban talán az egyik legizgalmasabb sportos jelöléssé nőtte ki magát a Type-R és kétség kívül a Hondához köthető. Főleg a Civic széria Type-R modelljei lettek legendává az évek alatt és most, hogy megjelent a legújabb generáció, muszáj ismét előrukkolni egy csúcsváltozattal.

Érdekeset lépett a Honda egyébként, amikor megmutatták a nagyvilágnak a Type-R kivitelt, viszont nem közöltek teljesítmény adatokat hozzá. Ugyanaz a kétliteres turbómotor hajtja majd, mint az alapváltozatokat, de vélhetően kicsit tovább faragva jelentősen emelik majd a teljesítményszintet.

Egyelőre csak annyit tudni, hogy a gyártó szerint ez lesz a valaha készült legerősebb és leggyorsabb széria Civic Type-R, amit egyébként már például Max Verstappen is meghajthatott. A gyártó ígéretei szerint a modell 2023 első felétől lesz elérhető európai piacon.

Forrás: Honda